• Bondi
    Sat 10 Aug 2019 16:48
    916 visningar
    13 svar
    13
    916

    Vad göra när man varit tillsammans länge och man saknar bra sex?

    Hej,

    Det låter kanske ytligt men min fråga eller diskussion är något som jag inte tror jag är ensam om att känna..

    Jag har varit tillsammans länge med min tjej och det mesta fungerar bra mellan oss och i livet. Vi har bra jobb, fritid, vänner etc etc och vi ser inte heller så tokiga ut om man får vara så ytlig. Problemet jag känner är att sexet är inte så bra som det var förr eller för den delen när man var singel. Jag tänker dock att jag inte vill gå igenom resten av livet och sexlivet bara kommer vara så där..

    Finna det någon med likande problem och tankar? Skulle gärna diskutera och se om det finna någon väg framåt..

    //Förhoppningsfull

  • Svar på tråden Vad göra när man varit tillsammans länge och man saknar bra sex?
  • Anonym (påsen­)
    Sat 10 Aug 2019 17:18
    #1

    Börja ha bra sex då? Prata om vad ni gillar, flirta med varandra under dan. Experimentera. Sex kommer ju inte bli bättre för att du byter partner. Lär er ha bra sex tillsammans ist :)

  • Anonym (ta reda på vad man vill)
    Sat 10 Aug 2019 18:58
    #2
    Anonym (påsen) skrev 2019-08-10 17:18:43 följande:

    Börja ha bra sex då? Prata om vad ni gillar, flirta med varandra under dan. Experimentera. Sex kommer ju inte bli bättre för att du byter partner. Lär er ha bra sex tillsammans ist :)


    Det skulle jag inte hålla med om Jag fick mycket bättre sex när jag bytte, både en och två gånger. För att jag funkade bättre och hade mer gemensamma önskemål och sexuell energi med de andra än mina tidigare. Frågan är väl om man står på samma nivå och ifall man kan och vill förbättra sexet. Den ene kanske är nöjd?!

    Man ska noggrant ta reda på vad man vill ha ut av sex och vill uppleva sedan ta diskussionen.

    Vad är det som inte är lika bra längre som du saknar från ditt singelliv TS?Hade du och din tjej toppensex i början? Vad förändrades?
  • Anonym (Ann)
    Sat 10 Aug 2019 19:55
    #3

    Skaffa en älskare! YOLO!

  • Anonym (Reali­st)
    Sat 10 Aug 2019 20:18
    #4
    Bondi skrev 2019-08-10 16:48:35 följande:

    Hej,

    Det låter kanske ytligt men min fråga eller diskussion är något som jag inte tror jag är ensam om att känna..

    Jag har varit tillsammans länge med min tjej och det mesta fungerar bra mellan oss och i livet. Vi har bra jobb, fritid, vänner etc etc och vi ser inte heller så tokiga ut om man får vara så ytlig. Problemet jag känner är att sexet är inte så bra som det var förr eller för den delen när man var singel. Jag tänker dock att jag inte vill gå igenom resten av livet och sexlivet bara kommer vara så där..

    Finna det någon med likande problem och tankar? Skulle gärna diskutera och se om det finna någon väg framåt..

    //Förhoppningsfull


    Jag har lite samma tankar.

    Min kille har kommit upp i åren och även om allt annat funkar fint så är sexlivet mer eller mindre dött, han har blivit impotent. 

    Jag tror jag lämnar.

    //Realist
  • Lucife­rIV
    Sat 10 Aug 2019 20:47
    #5
    Anonym (påsen) skrev 2019-08-10 17:18:43 följande:

    Börja ha bra sex då? Prata om vad ni gillar, flirta med varandra under dan. Experimentera. Sex kommer ju inte bli bättre för att du byter partner. Lär er ha bra sex tillsammans ist :)


    Det förutsetter ju att hans tjej ens är intresserad av att utveckla sexlivet, hon kanske är jättenöjd.

    Sex kan absolut bli bättre om man byter, och hittar någon som passar en bättre.
  • Sat 10 Aug 2019 21:09
    #6
    +1

    Tycker du ska värdesätta det du har istället om du upplever det som att relationen I övrigt funkar bra. Sex är enkelt att fixa, ordna en bra relation är snudd på omöjligt.

  • Bondi
    Sat 10 Aug 2019 21:34
    #7
    Anonym (ta reda på vad man vill) skrev 2019-08-10 18:58:42 följande:

    Det skulle jag inte hålla med om Jag fick mycket bättre sex när jag bytte, både en och två gånger. För att jag funkade bättre och hade mer gemensamma önskemål och sexuell energi med de andra än mina tidigare. Frågan är väl om man står på samma nivå och ifall man kan och vill förbättra sexet. Den ene kanske är nöjd?!

    Man ska noggrant ta reda på vad man vill ha ut av sex och vill uppleva sedan ta diskussionen.

    Vad är det som inte är lika bra längre som du saknar från ditt singelliv TS?Hade du och din tjej toppensex i början? Vad förändrades?


    Helt ärligt så saknar jag mer initiativförmåga och att hon tar för sig mer. Om jag jämför med mitt gamla singelliv så var nästan alla tjejer jag var med mycket mer "på" om man kan säga så.. de gav och ville ge vilket fick mig att känna mig mer "eftertraktad " och het/snygg om man kan säga så... Sexet var bättre tidigare men om man skall vara ärlig så har det inte varit riktigt bra som det varit med en del andra... Om sanningen skall fram så har jag chattat med några andra under åren och jag har känt redan där att jag klickat mycket bättre sexuellt..

    Tacksam för att du svarar..känner att jag har väldigt mycket mer att ge och vill liksom inte stänga butiken redan.. ;)
  • Bondi
    Sat 10 Aug 2019 21:36
    #8
    Anonym (Realist) skrev 2019-08-10 20:18:24 följande:

    Jag har lite samma tankar.

    Min kille har kommit upp i åren och även om allt annat funkar fint så är sexlivet mer eller mindre dött, han har blivit impotent. 

    Jag tror jag lämnar.

    //Realist


    Tråkigt men jag förstår hur du tänker...sex är en stor del a livet och känns inte bra att redan nu säga att man lägger det åt sidan... Finns inget annat sätt än att lämna? Hitta nån på sidan om?
  • Bondi
    Sat 10 Aug 2019 21:54
    #9
    Anonym (Ann) skrev 2019-08-10 19:55:18 följande:

    Skaffa en älskare! YOLO!


    Tanken har slagit mig faktiskt...Har Du gjort det och något du kan rekommendera?
  • Bondi
    Sun 11 Aug 2019 08:47
    #10
    Robert 832 skrev 2019-08-10 21:09:43 följande:

    Tycker du ska värdesätta det du har istället om du upplever det som att relationen I övrigt funkar bra. Sex är enkelt att fixa, ordna en bra relation är snudd på omöjligt.


    Är rädd för att du har en poäng här faktiskt...men vill inte ge upp tanken på riktigt bra sex heller...
  • Anonym (Hehe)
    Sun 11 Aug 2019 09:10
    #11
    Bondi skrev 2019-08-11 08:47:34 följande:
    Är rädd för att du har en poäng här faktiskt...men vill inte ge upp tanken på riktigt bra sex heller...
    Ligg lite vid sidan om.
    Det hon inte vet, tar hon inte skada av.
    Hehe.
  • Anonym (Först­år precis­)
    Sun 11 Aug 2019 09:17
    #12

    1) Försök komma fram till bra sex er emellan. Prata om behov, gränser, ta hjälp utifrån osv. Om det inte går:

    - diskutera öppet äktenskap om så mycket annat i er relation är fint och värdefullt. Kanske kan diskreta kk vara lödningen?

    - separera på prov och utvärdera om om ni kanske ska gå vidare var för sig.

    Ingen ska behöva tvingas till sex men inte heller ska många av oss tvingas leva utan sex. Det är galet hur många trådar det finns här på Familjeliv där nån flock rätt elaka inte så smarta kommentatorer menar att det är ena könets fel helt och hållet att det andra könet är ointresserat av sex och att det minsann ska man finna sig i och stanna i relationer där ena parten inte sköter och vårdar sin sexualitet... så tröttsamt korkat..

  • Bondi
    Sun 11 Aug 2019 09:37
    #13
    Anonym (Förstår precis) skrev 2019-08-11 09:17:08 följande:

    1) Försök komma fram till bra sex er emellan. Prata om behov, gränser, ta hjälp utifrån osv. Om det inte går:

    - diskutera öppet äktenskap om så mycket annat i er relation är fint och värdefullt. Kanske kan diskreta kk vara lödningen?

    - separera på prov och utvärdera om om ni kanske ska gå vidare var för sig.

    Ingen ska behöva tvingas till sex men inte heller ska många av oss tvingas leva utan sex. Det är galet hur många trådar det finns här på Familjeliv där nån flock rätt elaka inte så smarta kommentatorer menar att det är ena könets fel helt och hållet att det andra könet är ointresserat av sex och att det minsann ska man finna sig i och stanna i relationer där ena parten inte sköter och vårdar sin sexualitet... så tröttsamt korkat..


    Tack för klokt svar... Separera känns inte som ett alternativ dock..
Svar på tråden Vad göra när man varit tillsammans länge och man saknar bra sex?