• Anonym (Ont)

    Pilonidalcysta

    Hej,

    Har någon opererat en stor pilonidalcysta? Jag gjorde det i tisdags och har så jäkla ont och mår så dåligt;(

  • Svar på tråden Pilonidalcysta
  • Anonym (Ont)

    En stor cysta som sätt nära svanskotan..

  • Anonym (Fy)

    Inte jag men min man.

    Han tyckte det var värst när den var obehandlad och ömmade.

    När dom väl skurit upp den, gjort rent så var det jobbigt men Inte ont som innan. Jag fick äran att dra ut gasväven och se till att det hölls rent och såg bra ut, stort jävla hål:/

    Han besvärades dock inte från dag två ALLS.

    Hur länge sedan var det? Är det rent och skavfritt?

  • Anonym (Ont)

    Jag sövdes ner och de opererade ut denna cysta som var stor som ett ägg.

    Mått och mår förjävligt, illamående, trött och svinont .

    Läkaren sydde ihop såret men då det är nära rumpan blir det ont då man går på toa.

    Kan knappt röra mig och kan omöjligt sitta...

  • Anonym (Med tiden)

    Maken op:ade en stor cysta i baken. Såret sprack upp alltihopa, men läkte nåt så när efter 2 veckors omläggning. Gjorde ont i några dagar, sen la sig smärtan. Ta så mycket smärtstillande du bara får, se till att du inte blir hård i magen och måste sitta länge på toa, sitt på kudde på stol. Eller ligg i soffan. Blir det inte lite bättre innan måndag så kontakta läkaren/kliniken igen för rådfrågning. Eller tidigare om du får hög feber.

  • Anonym (.)

    Ja, det är 30 år sedan men jag minns verkligen hur det var :( Mitt sår syddes inte ihop utan jag fick byta kompresser i såret två gånger om dagen i flera veckor, det var det allra jobbigaste. Någon månad efter operationen tror jag att jag hade ont, men det gick ju att sitta efter ett par veckor i alla fall. 

  • Anonym (Ont)

    Hej, har ondare än någonsin idag. Va bättre igår så då rörde jag mig nog för mycket.

    I dag ligger jag mest eller står. Måste ta ipren och Alvedon var tredje timma.

    Även blödit lite... blir tokig... när ska det gå över???

    Bara jag som är sydd?

  • Anonym (Med tiden)
    Anonym (Ont) skrev 2019-08-12 14:53:29 följande:
    Hej, har ondare än någonsin idag. Va bättre igår så då rörde jag mig nog för mycket.
    I dag ligger jag mest eller står. Måste ta ipren och Alvedon var tredje timma.

    Även blödit lite... blir tokig... när ska det gå över???

    Bara jag som är sydd?
    Så ofta får du inte ta så mycket av de medicinerna!! Även om du har ont måste du begränsa dig till dagsdosen. Överdosering av båda är farligt.

    Min man syddes som sagt, men det sprack upp alltihopa så är ditt sår helt kan du ändå vara tacksam så långt. Att du blöder idag beror med all sannolikhet på ansträngningen igår.
  • Anonym (Ont)

    Åkte till sjukhuset igår...det hade blivit infekterat och de tryckte ut 2 dl var. Fick antibiotika och ska dit imorgon igen. Dessutom verkar de inte säkra på vad för cysta det var...väntar på analys..

  • Anonym (Med tiden)

    Då kommer du säkert må bättre mycket snart.

  • elmadumle

    Dottern tog bort en sån cysta precis ovanför svanskotan för några år sedan, läkaren sydde inte då det är viktigt att en sån ska läka inifrån och ut. Jag la om den och fick order om att ta i ordentligt när jag tvättade så det inte bildades en sårhinna. 

  • Anonym (Meen)

    Men alltså du får bara ipren och Alvedon?! De är ju ett skämt. Du måste ha bättre smärtstillande.

  • Anonym (Ont)

    Hej,

    I fredags var jag på sjukhus igen och hade så ont... Ny läkare som även han tryckte ut massa var..och tyckte den förra läkaren gjort fel som sätt in en "slang" för att leda ut varet...att det då blir som en propp.

    "Olika skolor", sa han....

    Bättre nu och gick en liten bit för första gången på snart 2 v....

    Ska dit på måndag igen...

    Jag skulle bara skölja med vatten. Är ett sår...som fortfarande blöder/varar...men mindre idag..

    Tack för er omtanke!!

  • Anonym (Med tiden)

    Ibland blir det så där tokigt med olika läkare, men nu går det förhoppningsvis åt rätt håll!

  • Anonym (?)
    Anonym (Ont) skrev 2019-08-10 17:55:19 följande:

    En stor cysta som sätt nära svanskotan..


    Kan man få den bara så eller föds man med den?
Svar på tråden Pilonidalcysta