• Sat 10 Aug 2019 18:59
    728 visningar
    7 svar
    7
    728

    Vad handlar era dagdrömmar om?

    Jag är själv en typisk dagdrömmare, som inkluderar allt ifrån korta komiska scenarion till längre filmiska scener. Innehållet brukar variera mycket. Men jag blir nyfiken på vad era dagdrömmar handlar om eller hur dem ser ut. Och dagdrömmer ni då ofta om samma saker, i sådant fall vad? Berätta!

  • Svar på tråden Vad handlar era dagdrömmar om?
  • Sat 10 Aug 2019 19:43
    #1

    Om man kallar mina skriverier för dagdrömmar (för jag har det i huvudet långt innan det kommer ner på papper) så handlar de mest om drakar. För tillfället.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Sat 10 Aug 2019 19:51
    #2

    Jag dagdrömmer ofta. Det är ett sätt för mig att slappna av. Vad jag dagdrömmer om varierar lite beroende på dagen och vad jag har på gång i mitt liv just då. Om jag är på gott humör är det ofta något väldigt nära verkligheten som skulle få mig att skratta. Har jag behov av närhet finns det något o drömmarna som ger det.

    Jag har vissa drömmar som jag upprepar men vanligare är det att vissa teman upprepas fast detaljerna varierar.

  • Sat 10 Aug 2019 21:32
    #3

    Primärt om vad jag ska göra när jag vinner en euro-jackpot på 800 mille... Huset jag ska bygga, djuren jag ska ha, resorna...

    Sedan dagdrömmer jag gärna om hur mina magiska färdigheter skulle fungera om jag kunde designa den själv. .

  • Sat 10 Aug 2019 21:49
    #4

    Många här har uppenbarligen betydligt mer fantasi än jag för jag dagdrömmer vanligtvis bara om vad som skulle hända om jag sprang på ett par gamla flings i olika situationer. : )

  • Anzil
    Sat 10 Aug 2019 22:45
    #5
    Andiie87 skrev 2019-08-10 18:59:44 följande:

    Jag är själv en typisk dagdrömmare, som inkluderar allt ifrån korta komiska scenarion till längre filmiska scener. Innehållet brukar variera mycket. Men jag blir nyfiken på vad era dagdrömmar handlar om eller hur dem ser ut. Och dagdrömmer ni då ofta om samma saker, i sådant fall vad? Berätta!


    Hahaha! Jag brukar dagdrömma! Jag har börjat lägga mig i gräsmattan och titta mot himlen och dagdrömma. Oftast dagdrömmer jag bäst när jag vankar runt. Det är synd att det är en normbrytande att vakna runt på väntrummet annars hade jag gjort det mer öppet.

    Jag brukar dagdrömma när jag skall promenera till punkt A till punkt B och det händer ibland att jag skrattar för mig själv eller ler tok för mycket. Kan nog hända att jag skämmer ut mig, haahhahaa.
  • Sun 11 Aug 2019 00:37
    #6

    Att jag sitter helt harmonisk i soffan i ett sommarhus med prima havsutsikt och ser ut över havet med en kopp kaffe i handen. Ibland är det sommar och jag sitter i en utesoffa under parasoll, ibland är det höstregn och jag sitter inomhus med en gosig tröja och en sprakande eld i kaminen mellan fönstren, så att jag kan se både elden och havet samtidigt. Det är min dröm att bygga ett sommarhus på en viss tomt precis som jag vill ha det.

  • Sun 11 Aug 2019 10:05
    #7
    Seven Costanza skrev 2019-08-11 00:37:25 följande:

    Att jag sitter helt harmonisk i soffan i ett sommarhus med prima havsutsikt och ser ut över havet med en kopp kaffe i handen. Ibland är det sommar och jag sitter i en utesoffa under parasoll, ibland är det höstregn och jag sitter inomhus med en gosig tröja och en sprakande eld i kaminen mellan fönstren, så att jag kan se både elden och havet samtidigt. Det är min dröm att bygga ett sommarhus på en viss tomt precis som jag vill ha det.


    Lät väldigt harmoniskt ! Jag har en liknande, men att det är en sjötomt snarare en havs.
Svar på tråden Vad handlar era dagdrömmar om?