• Anzil
    Sun 11 Aug 2019 10:42
    329 visningar
    2 svar
    2
    329

    Människor som plötsligt förändrats som ''onda''.

    Hej!

    Vad tycker ni om människor som i princip plötsligt förändrats till ''onda''. Skulle ni känna sympati för sådana människor och undra vad som står på med stackaren. Liksom ''onda'' som i att denne börjar uttrycka ilska och hat gentemot mänskligheten och liknade ord dyker upp ur munnen.

    Skulle ni börja direkt känna obehag och försvinna från människans liv eller skulle ni ta reda på vad som står på?

    Nu pratar jag om när ni känt personen i minst ett års tid och vet att denne var/är ödmjuk och rar av sig.

    Jag vet inte själv hur jag hade känt och reagerat. Men om det hade varit en person som jag tänker mig som är försiktig och väldigt ödmjuk men plötsligt börjar då uttrycka ilska och hat. Så skulle jag självfallet börja tänka vad som är fel och försöka klura ut vad som får denne att må dåligt. För jag skulle tänka att denne mår väldigt dåligt. Jag skulle även försöka ta reda på vad som är fel genom att fråga människan. Jag skulle dock inte veta hur länge jag skulle stå ut.

    Men hur skulle ni må/känna om människan helt enkelt har förändrats. Hur skulle ni även må om ni senare fick reda på att människan begick självmord eller till och med någon form av massaker?

    Skulle ni känna om ni hade visst kunnat hålla ut längre så kanske ni hade kunnat stoppa människan.

    Hur kan man hjälpa en sådan människa på bästa sätt egentligen? För om den har varit väldigt snäll och sådant när man lärde känna personen och denne har varit som så i över ett år och plötsligt för första gången börjar bli ilsken och dessutom uttrycker agg emot mänskligheten. Hur kan man vara där för människa och faktiskt ta reda på vad som står på och få denne att prata.

  • Svar på tråden Människor som plötsligt förändrats som ''onda''.
  • Anzil
    Mon 12 Aug 2019 10:05
    #1

    Bumpar tråden.

  • Anzil
    Tue 13 Aug 2019 18:19
    #2

    Inga som har något svar?

    Skulle det bli bättre om man la tråden i en kategori där man kunde få svara anonymt?

Svar på tråden Människor som plötsligt förändrats som ''onda''.