• Anonym (Singel)

    Är det för sent att uppleva tonårskänslor?

    Hej på er!
    Jag är en man på 35 år som är oskuld och okysst. Har inte ens hållit handen med en tjej.

    Jag har varit mycket ensam i mitt liv och det har inte varit så viktigt med sånt. Då har jag också haft väldigt mycket känslor nedtryckta. Visade knappt känslor. Ilska, sorg och även kärlek. Liksom tryckte ner dom. Det började runt tonåren och har liksom fortsatt. Så nu då, för ett år sen så kom allt upp, i en explosion. Jag kände kärlek för första gången sen högstadiet. Kom inte ihåg hur det kändes ens. Jag vart arg, ledsen, kärleksfull om vart annat. Plötsligt fick jag massa känslor i kroppen! Och nu blev plötsligt tjejer intressanta. Inte som kompisar eller som nakna internettjejer att runka till, utan som flickvänner att mysa med och krama. Jag blev mjukare som människa men också ledsnare.

    En extrem utanförskapskänsla infann sig. Jag kan se på film och är det tonåringar som hånglar och myser eller har sex så kan jag bli så ledsen. Då blir jag så påmind om att jag inte varit med om det där... Just det där när man ser en söt tjej och det är lite spännande och man går fram och sätter sig bredvid henne och börjar prata lite och båda är osäkra och det kanske pirrar lite i kroppen och man lägger armen om henne och sånt. Man kysser henne, första kyssen! Det pirrar i kroppen och är spännande, man kanske lägger sin hand på hennes bröst, frågar om det är ok. Det är mysigt och spännande och upphetsande och kanske har man handen innanför trosan till slut och man känner på en tjejs kön för första gången. Man kanske är lite kär...jag vet inte...

    Är det kört för mig att uppleva något sådant? Kommer jag aldrig att få vara med om det? Jag menar det där mysiga, spännande, "Oj vad mjuka dom är" "Ja det är ok." "Känns det bra?" Kan bli så himla ledsen när jag tänker på det...

    Sen har vi ju sex också. Kåtheten, lusten. Jag har inte ens sett en naken tjej, inte i verkligheten i alla fall. Jag tycker vaginan är så himla häftig och bara att se den i verkligheten skulle få mig att svimma typ. Så känns det. Sen att slicka och smeka och stoppa in kuken... Liksom jag kommer aldrig att vara med om första gången då bägge är osäkra och tjejen ser min snopp och blir lite röd om kinderna kanske och bägge tycker det är häftigt och spännande och nytt och vill göra det igen nästa dag typ.

    Hur är det att dejta och sånt när man är lite äldre? Kan det fortfarande pirra och vara spännande och osäkert och mysigt och sånt? Eller har jag gått miste om allt det där?

  • Svar på tråden Är det för sent att uppleva tonårskänslor?
  • Anonym (N)

    Pirr och galen lust och kåthet kan man absolut uppleva på äldre dar. Men är du fortfarande oskuld vid 35 är sannolikheten stor att du gått miste om allt sådant.

  • Anonym (A)
    Anonym (N) skrev 2019-08-11 16:33:32 följande:
    Pirr och galen lust och kåthet kan man absolut uppleva på äldre dar. Men är du fortfarande oskuld vid 35 är sannolikheten stor att du gått miste om allt sådant.
    Håller med
  • KimLinnefeldt

    En sak jag lärt mig med åldern är att man aldrig kan veta. Livet förändras, saker händer av slump eller mening, plötsligen är man där man inte trodde att man skulle vara.

    Jag förälskade mig i min nuvarande fru kring 40, och "förälskar" mig ofta i kvinnor i min omgivning, utan att alls agera på det.

    Du har alla chanser att få uppleva de där första darriga tonårskänslorna. Du behöver träffa någon som du tycker om och som tycker om dig. Någon i din omgivning kanske kan koppla ihop er. Eller gå med i en kör, en förening, lär känna grannarna etc.

    Mycket bättre att försöka och gå på bakslag än att aldrig försöka.

  • Anonym (N)
    KimLinnefeldt skrev 2019-08-11 17:24:17 följande:

    En sak jag lärt mig med åldern är att man aldrig kan veta. Livet förändras, saker händer av slump eller mening, plötsligen är man där man inte trodde att man skulle vara.

    Jag förälskade mig i min nuvarande fru kring 40, och "förälskar" mig ofta i kvinnor i min omgivning, utan att alls agera på det.

    Du har alla chanser att få uppleva de där första darriga tonårskänslorna. Du behöver träffa någon som du tycker om och som tycker om dig. Någon i din omgivning kanske kan koppla ihop er. Eller gå med i en kör, en förening, lär känna grannarna etc.

    Mycket bättre att försöka och gå på bakslag än att aldrig försöka.


    Visst kan han försöka men det är bra om han inte har för höga förväntningar. Inget är omöjligt men är han oskuld vid 35 är oddsen inte på hans sida för att uttrycka sig försiktigt.
  • Anonym (Kvinna 35)

    Det är alltid pirrigt, spännande och nervöst att dejta. Att ha sex första gången med någon är ju på sätt och vis första gången. När jag träffade min man kände jag mig som oskuld på nytt. Allt med honom kändes som första gången någonsin. Varför skulle det vara kört? Att vara kär i dag känns likadant som när jag var tonåring om inte ännu mer ärligt talat. Nervöst, pirrigt och trevande är det alltid i början oavsett ålder och erfarenhet, om det är känslor inblandat tänker jag, åtminstone för mig. Jag överväldigas av nakenhet lika mycket nu som då. Enda skillnaden är att man har mer skills.

Svar på tråden Är det för sent att uppleva tonårskänslor?