• Anonym (Oroli­g)
    Sun 11 Aug 2019 18:47
    914 visningar
    10 svar
    10
    914

    Misslyckad abort?!

    Hej!

    VARNING OM DU ÄR KÄNSLIG!!!

    Har lite panik över en troligtvis misslyckad abort..

    Är/var gravid i vecka 7, åkte till sjukhuset i onsdags för den första tabletten och fick med mig cytotec hem som jag tog i fredags runt 11

    Började med mensvärk efter ca 40-60 min efter cytotec, började blöda LITE och det har alltså fortfarande inte börjat blöda ordentligt men däremot har det kommit EN klump och igår kväll kom det nån trådklumpblod liknande som riktigt "satt fast" i mig så fick dra loss den (förbannat äckligt) och därefter har jag fortfarande inte fått nån riktig blödning och jag har heller inte sett nått foster

    Har gjort en abort tidigare var i vecka 9 då och då såg jag fostret (låg i bindan, och ja man kunde se det hur tydligt som helst) och en sinnessjuk blödning (Niagara fallet nästan) och det forsa ur klumpar

    Sjuksköterskan säger inget mer än att jag ska ta grav test igen om 4 veckor

    Eller kan det vara så att allt har gått som det ska och att jag bara ska va "tacksam" över en fruktansvärt smärtfri abort?!

    Nån mer som isf har vart med om samma??

  • Svar på tråden Misslyckad abort?!
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Sun 11 Aug 2019 20:10
    #1

    Ingen?

  • Anonym (Missf­all)
    Mon 12 Aug 2019 06:46
    #2

    Hej!

    Jag var inne i fredags och dem upptäckte Missed abortion alltså missfall som inte kroppen tagit hand om själv.

    Läkaren rekommenderade samma som vid abort och fick med mig cytotec hem. Samt fick ett piller där oralt så kroppen skulle fatta att graviditeten är över.

    Igår tog jag 4 cytotec och de blödde inte mycket.

    Sen efter 3 h skulle jag föra in 2 till. Kom mera blod och det tog ganska lång tid och då rörde jag mig och greja lite så de ska komma ut...

    Du kan inte ringa gyn och rådfråga och beskriva ?

    Jag fick klumpar och rätt mycket blod. Va i vecka 7

  • Anonym (Missf­all)
    Mon 12 Aug 2019 06:47
    #3

    Fick du inget nr att ringa?? Jag fick akut nr och så om jag var orolig ...

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Mon 12 Aug 2019 11:00
    #4

    Jo jag fick ett nummer men det går ju till den sjuksköterskan som tyckte att de absolut inte va nån fara och att fostret hade kommit ut och att jag ska ta grav test om 4 veckor igen

    Blöder ju liksom mindre än va jag vanligtvis gör vid mens..

  • Anonym (Missf­all)
    Mon 12 Aug 2019 11:11
    #5

    Men ring till mottagningen tycker jag om du är osäker !

  • Anonym (Missf­all)
    Fri 23 Aug 2019 16:22
    #6

    Hur gick det för dig ts?

  • Anonym (A)
    Fri 23 Aug 2019 16:23
    #7

    Hur har det gått?

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Sat 24 Aug 2019 20:59
    #8

    Ringde till min vanliga gynekolog och fick tid först om 2 veckor, men alla grav symtom har försvunnit så jag antar att jag bara fick en oerhört smärtfri abort

    Och i sådana fall så är det ju skönt!

    Men det återstår och se om verkligen allt är borta när jag väl kommer till min läkare

  • Anonym (Missf­all)
    Sat 24 Aug 2019 22:01
    #9

    Då får vi hålla tummarna!

  • Anonym (A)
    Sun 25 Aug 2019 13:55
    #10

    Håller tummarna.

Svar på tråden Misslyckad abort?!