• Sun 11 Aug 2019 20:51
    1396 visningar
    17 svar
    17
    1396

    Är det vanligt att duschen har ingen stänger i Sverige?

    Hej!

    Jag har hyrat en lägenhet i Sverige och kommer att flytta där nästa veckan. Jag kommer från utomlands och har inte bott före i Sverige.

    Men där finns ingen duschstång i mitt badrum!

    (Som den här:

    www.ikea.com/se/sv/p/vallamosse-stang-med-handdusch-foerkromad-10349660/ )

    Så är det vanligt att man har ingen duschstång i Sverige? Tror ni att jag får lov från min hyresvärden att borra stången på väggen? ????

  • Svar på tråden Är det vanligt att duschen har ingen stänger i Sverige?
  • Sun 11 Aug 2019 21:18
    #2
    Aikido skrev 2019-08-11 21:13:19 följande:

    Borra låter lite mesigt. Allt under 4-tumsspik genom kaklet är bara fjolligt.

    Eller så gör du som normala människor och köper en helt vanlig duschstång som fjädrar mot väggarna.


    Vart kan jag köpa en duschstång som fjädrar mot väggarna? Kan du snälla linka en för mig? :)

    Den här låter lite konstigt för mig dessutom i mitt hemland är det helt vanligt att duschen har en stång vilken är borrat på en vägg.
  • Sun 11 Aug 2019 23:11
    #9

    Tack för alla svar! :)


    Kodia skrev 2019-08-11 22:39:26 följande:

    Är det ett badkar eller en dusch? Om det är en dusch så tycker jag att du skall kolla med värden.


    Ja, det är badkaret men jag hoppas att det är möjligt att ha också en stång ändå.
    legomum skrev 2019-08-11 21:25:53 följande:

    Prata med värden om detta.

    Är det helkaklat badrum så är det konstigt men om det endast är en våtrumstapet så är det gammal standard och då har det antagligen bara blivit eftersatt.

    Men fråga när de sätter upp en duschstång, utgå från att det ska göras.


    Ja där finns en våtrumstapet :) okej, tack! Jag ska ringa med honom i morgon!
Svar på tråden Är det vanligt att duschen har ingen stänger i Sverige?