• Sun 11 Aug 2019 21:22
    241 visningar
    0 svar
    0
    241

    Framtidsplaner, studier osv

    Hej alla! Tänkte skriva av mig lite här, har ni några kommentarer eller erfarenheter att dela med er av så vore jag väldigt glad!

    Så, grunden här är att jag är 30 år, man. Har ett okej jobb där jag trivs rätt bra, men har länge funderat på om jag inte skulle plugga mig till ett mer utmanande arbete. Nu skulle jag ha möjligheten att gå min "drömutbildning", den är fem år lång, och så långt är allt gott!

    Problemen kommer när jag reflekterar över mitt privatliv. Där jag bor nu, har jag dels få bekantskaper utanför arbetet. Dessutom så är jag singel, och har i princip varit det i hela mitt liv. Särskilt de senaste åren har jag känt att dessa två faktorer verkligen är något jag vill ändra på, och jag har jobbat mycket med mig själv och känner att jag utvecklats som person. Under de här åren som gått, så är det vad gäller relationer inte så att tillfällena inte har funnits där, snarare så har jag på något halvt omedvetet sätt aldrig prioriterat det, vilket känns lite bittert idag. Men men.

    En flytt, att börja plugga, skulle således ge en nystart. På lång sikt ger det mig ett yrkesmässigt lyft med mer utmanande roller. Däremot så blir det ett ekonomiskt och fritidsmässigt nedköp de kommande fem åren: mycket plugg, en del extrajobb, och markant mindre fritid än vad jag har i dagsläget. Om jag nu inte riktigt tagit mig i kragen vad gäller privatliv/partner i min nuvarande situation, hur ska jag då orka ta tag i det när jag har mer fullt upp?

    Allt som allt så känner mig vara på den punkten där jag börjar vara redo att verkligen leta efter någon att bygga ett liv med, och jag vill mer än gärna bli pappa en dag! Samtidigt vill jag plugga en femårig universitetsutbildning. På något sätt får jag inte riktigt ihop de här två. Jag har varit lite utanför det normala sociala spelet den senaste tiden, och jag är någonstans rädd att jag bara flyr från de problemen. Eller så står jag där om 5 år, färdigutbildad, och har hittat en partner på vägen.

    Herregud. Tänker jag för mycket? : )

Svar på tråden Framtidsplaner, studier osv