• Smultr­onmarm­elad
    Sun 11 Aug 2019 22:47
    172 visningar
    2 svar
    2
    172

    Efter hur lång tid..?

    Hej!

    Nyfiken på er i relationer.

    Efter hur lång tid och i vilken ordning:

    ...blev ni tillsammans?

    ...flyttade ni ihop?

    ...förlovade ni er?

    ...gifte ni er?

    ...fick ni barn?

    Vad är era bästa knep för att hålla relationen god?

  • Svar på tråden Efter hur lång tid..?
  • Sun 11 Aug 2019 23:24
    #1

    Pratade på telefon ca 1 månad innan vi sågs.

    Blev tillsammans på första fysiska dejten.

    Jag flyttade hem till honom i ungefär samma veva, och så bodde vi i hans lilla etta i 1,5 år innan vi flyttade till större lägenhet.

    Efter 11 år tillsammans blev vi gravida, gifte oss en månad senare. Förlovade oss aldrig.

    Vi pratar mycket. Alltså riktigt mycket. Vi pratar om tankar, idéer, känslor. Hur vi tänker om vår relation, om vår framtid, om våra önskningar. Det är mitt tips. Pratar man om hur man upplever vardagen så uppstår väldigt sällan konflikter. Sen är vi väldigt måna om att inte bråka om småsaker. Är det stökigt? Ja tycker man det så kan man städa. Mycket disk? Kanske är dags att man diskar då, det är ingenting man behöver gnälla om. Eller så skiter man i disken och umgås istället. Vi är ett team, vi jämför inte vem som gjort vad, eller vem som gör mer eller mindre. Vi kan också bestämma oss för att röjstäda ett visst datum, få låter vi allting stå tills dess med gott samvete.

    Sen bråkar vi inte om pengar. Vi tjänar ungefär lika mycket och ser våra inkomster som våra pengar, men jag skulle aldrig drömma om att gnälla på min man om han köper ett par dyra skor, en högtalaranläggning eller ny klädsel till bilen. Han skulle heller inte beklaga sig om jag köper väskor, skor eller gardiner.

    Så mitt tips är att inte bråka o tjafsa. Berätta hur mycket man älskar varandra varje dag. Kramas o gosa mycket.

  • Fri 16 Aug 2019 22:49
    #2
    Smultronmarmelad skrev 2019-08-11 22:47:06 följande:

    Hej!

    Nyfiken på er i relationer.

    Efter hur lång tid och i vilken ordning:

    ...blev ni tillsammans?

    ...flyttade ni ihop?

    ...förlovade ni er?

    ...gifte ni er?

    ...fick ni barn?

    Vad är era bästa knep för att hålla relationen god?


    Hade det ibte varit en bra ide att själv svara på frågorna först?
Svar på tråden Efter hur lång tid..?