Inlägg från: ballerinakakaoreo |Visa alla inlägg
  • ballerinakakaoreo

    Alla med underlivherpes, hjälp mig!

    Om det skulle ha varit så att du fått herpes av din syster så skulle detta varit din första infektion då du (förmodligen?) inte haft blåsor eller sår innan, detta innebär att du skulle ha blivit väldigt sjuk. Man brukar få feber och ont i hela kroppen, mycket blåsor och sår, sveda vid urinering m.m då viruset sätter sig i nerverna, därför kan det ligga latent. Såret ser inte ut som ett herpessår, kan du inte komma på en annan förklaring till uppkomsten? Har ni delat rakhyvel? Det låter jättemärkligt att du skulle ha fått herpes i samma veva som henne, för jag tror inte på förklaringen med tightsen. Isåfall måste du haft på dig tightsen utan trosor så att sekret från henne nuddat dina slemhinnor i underlivet, för viruset tar fäste i slemhinnor och sår och därefter börjar sår och blåsor uppstå runt omkring underlivet. Men det låter otroligt då viruset dör direkt utanför kroppen. Däremot kan det smitta till dina fingrar om du petar på en blåsa/sår och har ett litet litet sår på fingret/vid nagelbandet och därför bör du för säkerhets skull undvika att peta där så länge du inte står i duschen. Runt såret ser det ut att sitta ärrvävnad som om du haft flers sår tidigare men jag vet inte riktigt vart såret är placerat så det kanske är en del av dina blygdläppar?

    Vet din syster om hur hon fick sin herpes och fick hon då ovanstående symptom? Kom det bara helt plötsligt eller har hon haft sex med en smittad? Herpes har de flesta av befolkningen sedan man hade vattkoppor som barn och för vissa visar sig denna herpes oralt som tex blåsor i munnen eller munsår. Munherpes kan smitta till könet och tvärtom men det har du säkert läst.

  • ballerinakakaoreo

    Glömde skriva att anledningen till att dina lymfkörtlar är svullna i ljumskarna är pga såren, då kroppen försöker bekämpa och läka såren. Precis som dina lymfkörtlar vid halsen kan svullna om du bitit dig i kinden. Så svullnaden/ömheten behöver inte bero på herpes. :) herpes är dessutom väldigt smärtsamt. Jag har underlivsherpes och kan knappt ha kläder på när jag fått ett endaste litet sår och dom brukar inte se ut så som ditt gör

Svar på tråden Alla med underlivherpes, hjälp mig!