• Mon 12 Aug 2019 18:08
    1533 visningar
    10 svar
    10
    1533

    Juicefasta i tre dagar. Dag ett nu och mår HEMSKT

    Hej!

    Nån som har en erfarenhet av att fasta? Jag köpte en sånt där ?3 dagars fasta-kit? med juice, buljong och te. Första dagen idag och jag mår så hemskt dåligt. Kände mig svimfärdig på förmiddagen, somnade efter ?lunch? lite piggare efter det men nu afton är hjärnan helt mos och jag kan inte tänka klart, lägger saker på fel ställen och de är som en dimma i huvudet. Blir det bättre?! Tips?!

  • Svar på tråden Juicefasta i tre dagar. Dag ett nu och mår HEMSKT
  • Mon 12 Aug 2019 21:19
    #2

    Jag gör det för att Jag har läst så mycket bra om det! Att det är bra för kroppen att göra en ?rensning? då och då. Men jag har inte läst om någon som mått så här illa som jag! Majoriteten tycker väl de är jobbigt att gå hungrig och det kan jag ta i tre dagar. Men att inte fungera normalt går ju inte! Tänker blanda in soppa till lunch och middag imorrn så bör jag väl vara lite mer stabil.

  • Tue 13 Aug 2019 08:19
    #7

    Nä det tänker jag med! Fattar inte alls vad som händer, kanske håller på att bli sjuk eller nått


    Anonym (M) skrev 2019-08-12 21:46:36 följande:

    Men herregud en dag utan mat borde väl ändå inte vara nåt problem. Kroppen har reserver att ta av, så det blir ingen näringsbrist så fort.


  • Tue 13 Aug 2019 08:22
    #8

    Nej nej! Där är ju alla olika. Jag äter som mest fram till kl 13, sen kan jag klara mig utan mat! Äter sällan nått efter kl 17. Så det är klart att kroppen är van att få i sig mat på morgonen! Äter vanligtvis två frukostar innan lunchen.

    Trodde jag skulle va hungrig. Inte svimfärdig


    Anonym (Va) skrev 2019-08-12 21:53:35 följande:

    Men alltså redan på förmiddagen lär ju inte kroppen ha märkt skillnad? Jag äter inte frukost längre på vardagarna och det klarar kroppen utan minsta problem.


  • Tue 13 Aug 2019 19:43
    #10

    Tack för ditt svar!

    Ja så är det nog för mig också! Har ätit en smörgås och la i en potatis i buljongen, bara det har gjort det mycket lättare. En mycket bättre dag idag! Att fasta helt är nog inte för alla.


    cosinus skrev 2019-08-13 08:44:49 följande:

    Min mamma är sån, hon klarar inte av att fasta. 

    Mina föräldrar, och framförallt min mor, har nog testat alla bantningsknep som finns och medans min far tycker det går utmärkt att fasta och även att köra 5:2 med dagar med minimalt med föda så funkar det inte alls för morsan som är extremt känslig mot blodsockerfall. Hon blir precis som du beskriver utan fast föda och till slut är hon så yr och mår så illa att hon ligger på golvet och kräks.

    Har själv provat det några gånger i min ungdom innan jag lärde mig att inte heller jag kan träna på morgonen utan frukost. Det är verkligen värdelöst när allt snurrar och man inte tar sig upp från golvet. Fördelen är att det är extremt snabbt avhjälpt bara man får i sig lite snabba kolhydrater.

    Men åter till fastan, det mamma har gjort de gånger hon hängt på pappa i hans fastande är att komplettera med något. Typ en lite skål keso, då håller hon sig på rätt sida.


Svar på tråden Juicefasta i tre dagar. Dag ett nu och mår HEMSKT