• IceKitten

    Barnbidraget- BEHÖVER SNABBT SVAR

    Blomman1215 skrev 2019-08-13 10:00:59 följande:

    Jag har aldrig köpt en vinterjacka över 500 kr men ändå haft den 2-3 år. Så argumentet att du kan ha den längre om den är dyrare håller inte.

    Och om du har sommararbetat så borde du väl ha lite extra pengar nu? Vad ska dina 1250 kr räcka till?


    Klart det håller, jag har en vinterjacka i garderoben för 6000 kr som efter ca 4 år fortfarande ser helt oanvänd ut. Den är dessutom aldrig för varm eller för kall, lika bra en höstdag som en vinternatt och svettas inte när jag går in i affärer. Kvalitet gör skillnad.

    Däremot är det väl oklart om en 2000 krs jacka håller någon vidare kvalitet men det kan ju vara TS avgöra.
  • IceKitten
    Don3 skrev 2019-08-13 10:46:38 följande:

    Jag har en jacka som jag haft i 15år, varje dag varje vinter. Den kosta säkert inte ens 1000kr då. Visst den börjar bli rätt sliten nu men 15år är väldigt bra. Vad det kostar är inte det viktiga för dyrare betyder inte bättre. För dyrare har mer med märke och mode att göra än kvalitet.


    Vad det kostar kan ha med märket att göra. Men det kan också ha med kvaliteten att göra. Olika märken satsar på det olika saker.

    Jag köper främst dyra vinterkläder från 66° north och då får man kvalitet.

    Sedan går det knappast att jämföra något som köptes för 15 år sedan med vad TS vill köpa i år...
Svar på tråden Barnbidraget- BEHÖVER SNABBT SVAR