Forum Spartips - Ekonomi & juridik
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Behöver feedback på min blogg

Mån 12 aug 18:53 Läst 0 gånger Totalt 4 svar
    Mån 12 aug 18:53

Hej,

Har skapat en blogg om privatekonomi och investeringar, över tusen personer har tittat på det senaste månaden men inte en enda kommentar. Skulle ni kunna ge lite feedback om det ser ok ut och fungerar som det ska? Finns det något som jag skulle kunna förbättra eller ta bort?

tvamanadsloner.blogspot.com

Uppskattar er hjälp! 

• Anonym (Eva)
    Visa endast
    Mån 12 aug 19:35 #1 +1

Kollade bara lite snabbt, men redan efter några stycken i ditt inlägg om robotar fanns det flera språkfel. Detta ger ett oseriöst intryck och hade fått mig att sluta läsa och googlat på det i stället. Hur du öppnar upp ämnet ger också ett oseriöst intryck då det upplevs som att detta inlägg enbart baseras på vad han har sagt och vad du kommer ihåg. Skulle rekommendera nån källa som visar på att du gjort lite efterforskningar.

Men språket är a och o om du vill bli tagen seriöst och inte som en amatör vars målgrupp är dem som kan noll om ekonomi eller källkritik.

En presentation om vem du är och varför vi ska ta råd från dig kunde jag inte hitta. En sådan presentation ger ett mer seriöst intryck.

• Anonym (Linux­)
    Visa endast
    Mån 12 aug 20:42 #2

Det går ju inte att ungå din blogg, du har klistrat in länken i flera trådar.
    Mest automgenererade artiklar som någon annan har skrivit.

Den känns inte så trovärdig.

• Anonym (nej)
    Visa endast
    Mån 12 aug 20:50 #3

Vilka är det som är målgruppen? Jag tror det skulle gå bättre med en lättläst blogg för nybörjare, en sådan hade jag nog gärna läst. De som redan är insatta, behöver de verkligen läsa din blogg?

• Tis 13 aug 10:29 #4

Tack för synpunkter, uppskattar verkligen! 

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll