• Anonym (Orolig pappa)

    Snälla hjälp någon

    Mitt ex, hon har vårdnaden och boendet.

    Hon missbrukar tunga droger, flera gånger i veckan är hon helt borta när man försöker få kontakt.

    Sonen som är 2, hur ska han få de i uppväxten.

    Mitt ex har vid flera tillfällen hotat sonen och tryckt upp honom mot väggar osv. Jag har självklart ringt polisen och socialen men inget händer.. Men ikväll är jag extra orolig! ?

  • Svar på tråden Snälla hjälp någon
  • Anonym (annan pappa)

    Åk dit och hämta ungen. Det är din förbannade skyldighet att skydda ditt barn. Resten tar du sen.

  • Flaffy

    Du ringer socialtjänsten igen. Dels för barnen som far illa och dels för mammans missbruk. Orosanmälan. Rådgör med polisen. Men nu några frågor. Varför har hon hela vårdnaden? Varför är du extra orolig ikväll? Varför åker du inte dit och hämtar barnen?

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Orolig pappa) skrev 2019-08-12 22:38:39 följande:

    Mitt ex, hon har vårdnaden och boendet.

    Hon missbrukar tunga droger, flera gånger i veckan är hon helt borta när man försöker få kontakt.

    Sonen som är 2, hur ska han få de i uppväxten.

    Mitt ex har vid flera tillfällen hotat sonen och tryckt upp honom mot väggar osv. Jag har självklart ringt polisen och socialen men inget händer.. Men ikväll är jag extra orolig! ?


    Ja, det känns ju troligt, att en missbrukare får fortsätta ta hand om sitt barn utan att någon ingriper.

    Varför har du inte delad vårdnad?
  • Anonym (Yy)
    Anonym (Lisa) skrev 2019-08-12 22:55:01 följande:

    Ja, det känns ju troligt, att en missbrukare får fortsätta ta hand om sitt barn utan att någon ingriper.

    Varför har du inte delad vårdnad?


    Det kan gå väldigt långsamt sådant, särskilt i de större städerna.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Yy) skrev 2019-08-12 22:58:19 följande:
    Det kan gå väldigt långsamt sådant, särskilt i de större städerna.
    Du tror på allvar att om någon larmar om en drogpåverkad mamma, så görs inget?

    Om det som TS skriver stämmer, så borde ju någon larmat, granne, dagis, BVC t ex. Samt att TS larmat. 
  • Anonym (Yy)
    Anonym (Lisa) skrev 2019-08-12 23:01:40 följande:

    Du tror på allvar att om någon larmar om en drogpåverkad mamma, så görs inget?

    Om det som TS skriver stämmer, så borde ju någon larmat, granne, dagis, BVC t ex. Samt att TS larmat. 


    Jag har själv missbrukat under 10 år utan att få någon anmälan, eftersom i det öppna så kunde jag se normal ut och bete mig normalt.
  • Anonym (Yy)

    Och även om man anmäler så kan det ändå ta tid. Första steget är sällan att ta barnet, om mamman inte fått någon annan anmälan, verkar ok och barnet inte är väldigt litet.

  • Anonym (Aska)

    Orosanmäl till det sociala. Har du fler i din närhet som också ser problemet be dem anmäla också.

Svar på tråden Snälla hjälp någon