• Anonym (Orolig)

    Kan jag vara gravid?!?!

    Hej graviditetsexperter, help me out!!

    Jag har i drygt en vecka haft OTROLIGT ömma bröstvårtor, pallar inte beröring alls och det gör ont av duschstrålen till och med. Aldrig haft det förut!

    Jag äter cerazette sen några år, inte missat tablett och tar samma tidpunkt. Har däremot det senaste halvåret börjat fått oregelbundna blödningar, var tidigare blödningsfrii. Varar dock 2-3 dagar bara (vanligtvis blöder jag minst en vecka). Så jag antar det är mellanblödningar och inte mens?

    För kaaanske 3-4 veckor sen hade jag tvådagars blödning. Kan det vara en graviditet eller låter det helt orimligt?

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?!?!
  • Anonym (E)

    Är du en fertil kvinna vars underliv på något sätt kommit i kontakt med spermier så ja, då kan du vara gravid. Om du är gravid eller ej kan ingen veta så här, inte ens en läkare. Man kan gissa, och min gissning är NEJ du är inte gravid, men en sådan gissning är inte mycket mer trovärdig än resultatet av en slantsingling. Det är därför det finns graviditetstest. Köp ett sådant, ta det, kolla resultatet, klart.

  • Anonym (J)

    Med tanke på att du tar p-piller som du ska så är du troligtvist inte gravid. Däremot kan det vara något annat som är fel, prata med din barnmorska.

  • Anonym (Orolig)

    Vad annat kan vara fel med just ömma bröstvårtor? Jag vet att jag inte kan få ett korrekt utlåtande för någon såhär men lite spekulationer hade varit skönt. Jag tog graviditetstest idag som visade negativt, tror dock det är för tidigt att testa OM jag skulle vara gravid. Eftersom jag hade en blödning för så kort tid sedan? Jag har kommit ifrån allt sånt här då mina barn är relativt stora. Men känner väl lite också att det vore ganska orimligt med graviditet... men vet ändå inte, risken borde väl finnas?

  • Erla

    Troligen är du inte gravid, men risken finns ju om du haft sex. Du borde få positivt test inom en vecka om du är gravid.

Svar på tråden Kan jag vara gravid?!?!