• Tue 13 Aug 2019 10:44
    1000 visningar
    4 svar
    4
    1000

    Så in i h******s ont i magen och ryggen!

    Försöker bli gravid.
    Hade sista mensens första dag 25.7, tror att jag hade ägglossning redan 13.8 eller 14.8. Tog inte ägglossningstest då, men testade på fredag 16.8 och då var det iaf absolut negativt. Vill minnas att månaden innan så hade jag klar stegring/positivt(?) på ÄL-testen på tisdagen och onsdagen. Har jämnt 4 veckors cykel, så veckodagarna är alltid samma för mensen iaf.


    Har varit gravid två gånger tidigare, kan inte minnas om jag känt något före BIM då. Var så länge sen. 

    Brukar ha lite ont i "tjejmagen" kring ägglossning samt någon dag före mens. Men nu var det som att jag fick känningar redan på söndagen, alltså bara typ 4 dagar efter ÄL. Igår måndag så tog det i ordentligt med "mensvärken". Det började lite försiktigt med känningar i magen, som före mens. Under dagens lopp blev det starkare och mera molvärk och kom också i korsryggen. Precis som vid mens.

    Sitter nu här på jobbet med värsta mensvärken, så jag mår till och med lite illa pga värken, och försöker jobba. Men det är lite svårt att koncentrera sig kan jag säga!

    Kan detta bara vara ett väldigt tidigt graviditetstecken? Denna hemska mensvärk? Är det inte för tidigt?

    Eller är det nåt fel på mig, borde jag försöka få en tid till hälsovårdare eller läkare?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-08-13 12:41
    Redigering:
    Skulle alltså stå att jag tror att jag haft ägglossning 6 eller 7.8, och testade negativt på ÄL-test 9.8. Kollade lite fel i kalendern :D

    BIM 28.8.
  • Svar på tråden Så in i h******s ont i magen och ryggen!
  • Tue 13 Aug 2019 12:43
    #2

    Hade skrivit datumen fel Skrattande Kollade på fel vecka i kalender Tungan ute

    Läste på lite om utomkveds, och då ska man tydligen ha ont bara i ena sidan av magen. Jag har ont liksom på mitten av nedre magen samt nedre ryggen. Precis som vid mensvärk.

  • Wed 14 Aug 2019 09:18
    #4

    Ja, trådstarten blev lite virrig då jag råkade skriva fel datum för förmodad ägglossning (dumt då man inte kan gå in och ändra!). Jag kollade alltså datumen från fel vecka i kalendern. Men de korrigerade datumen står i trådstartens tilläggskommentar.


    Men för att göra det enkelt


    25-30.7 - Mens 
    6-7.8 - Ägglossning? (Gjorde ej ÄL-test, men detta var alltså tisdag och onsdag. Fyra veckor tidigare hade jag klart stegrade resultat på ÄL-test på tisdag och onsdag. Hade "symptom" på ägglossning)
    9.8 - Ägglossningstest som var klart negativt
    11.7 - Lite "mensvärk"
    12.7 - Värken tar i och är ganska rejäl till kvällen.
    13.7 - Värken fortsätter, men går till eftermiddagen/kvällen om lika snabbt som den kom
    14.7. - Idag. Känner just inget
    22.8 = BIM. Har alltså fyra veckors cykel, dvs 28 dagar.

    Konstigt. Någon annan som varit med om liknande?


    Har inte haft någon blödning.

Svar på tråden Så in i h******s ont i magen och ryggen!