• Norrskensbarn

    Barnlöshetsutredning och insemination Umeå, någon mer här?

    Hej! Jag och min sambo har precis skickat in anmälan till barnlöshetsmottagningen och fått svar att barnmorska ringer oss om 2-4 veckor. Är det någon mer här som gjort detta i Skellefteå som kan och vill dela med sig av sin resa? Hur lång tid tog de för er innan ni fick starta igång med ert första inseminationsförsök?

  • Svar på tråden Barnlöshetsutredning och insemination Umeå, någon mer här?
  • Norrskensbarn

    Nu har jag tagit de blodprover som skall tas. Fått en tid för att komma till Skellefteå och prata med kuratorn samt göra gynundersökning den 14/10. Så en väntan inför de nu, men då hinner ja träna och tappa lite extra vikt. Har ett bmi som är under gränsen för vad de har som krav här men barnmorskan som kontaktade mig tyckte ja skulle försöka gå ner några kilon iallafall. Konstigt de där, dom vet ju inte ens hur ja ser ut. Har inte jätte mycket att ta av från början men få väl slipa till lite extra inför de som komma skall.

    Känns så pirrigt inför mötet där för att sedan vänta in om vi blir godkända eller ej.

  • Norrskensbarn

    Idag var vi på vårt besök i Skellefteå och mött kurator och läkare för gynundersökning.

    Glatt överraskade så fick vi redan under besöket veta att vi är godkända och fick ta de sista proverna och remiss blev skickad till Livio i Umeå! Galet glada!!! Nu är de bara att vänta på samtal från dom :)

Svar på tråden Barnlöshetsutredning och insemination Umeå, någon mer här?