Forum Barnlängtan - Planerar barn
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Positivt ägglossningstest dag 24?!

Tis 13 aug 18:17 Läst 0 gånger Totalt 7 svar
    Tis 13 aug 18:17

Hej! Jag skulle verkligen behöva eran hjälp nu!

Det är såhär att jag & min sambo påbörjat att försöka skaffa barn. Jag slutade med mina p-piller för 3 månader sedan och min mens kom igång direkt, utan några problem. Denna månad påbörjade jag & testade med ägglossningstest, och jag vet sedan innan att jag har en lång menscykeln, ca 34 dagar.. enligt uträkningar skulle jag ha min ägglossning ca den 9 Augusti. Jag tog frekvent testerna men fick aldrig något utslag. I förrgår började jag få molvärk i tjejmagen och IDAG, den 13/8 fick jag utslag på testet. Enligt min app skall jag ha mens den 24/8. Vad kan detta vara? Kan det vara min ägglossning som är så sen som dag 24? Snälla hjälp en helt förvirrad själ. Någon som vart med om samma?

Vi har haft sex varje / varannan dag.

• Tis 13 aug 18:22 #1

Fullt möjligt med äl dag 24, men då blir också cykeln ganska lång såvida du inte blir gravid. Skulle du få mens den 24:e har du aningens kort lutealfas, men inte onormalt kort.

• Tis 13 aug 18:58 #2

Okej, tack för svar. Är verkligen förvirrad gällande detta! Tänkte ifall äl testerna kunde ge utslag på annat, exempelvis mensen om den är på g om 10 dagar!

• Tis 13 aug 19:01 #3

Det andra jag funderat över är att jag inte haft några ägglossningsflytningar - utan endast mycket molvärk i magen.. så har trott att lin ägglossning inte kommit denna månad. Men kan man få ett så starkt äl test utan att ha ägglossning?

• Tis 13 aug 21:24 #4
    Feffe skrev 2019-08-13 18:58:21 följande:
    Okej, tack för svar. Är verkligen förvirrad gällande detta! Tänkte ifall äl testerna kunde ge utslag på annat, exempelvis mensen om den är på g om 10 dagar!
    Ja, äl-test kan visa positivt inför mens, men då typ samma dag den kommer.
  • Tis 13 aug 21:25 #5
    Feffe skrev 2019-08-13 19:01:37 följande:
    Det andra jag funderat över är att jag inte haft några ägglossningsflytningar - utan endast mycket molvärk i magen.. så har trott att lin ägglossning inte kommit denna månad. Men kan man få ett så starkt äl test utan att ha ägglossning?
    Tyvärr kan man ju det likaväl som man kan få negativa äl-test och ändå ha äl.
  • Tis 13 aug 21:53 #6
    Pimpinellan skrev 2019-08-13 21:25:32 följande:

Tyvärr kan man ju det likaväl som man kan få negativa äl-test och ändå ha äl.

Okej tack för svar! Får hoppas på att det är ägglossningen som kommit, och om inte, bara fortsätta nästa månad igen! ????
  • Tis 13 aug 22:15 #7
    Feffe skrev 2019-08-13 21:53:40 följande:
    Okej tack för svar! Får hoppas på att det är ägglossningen som kommit, och om inte, bara fortsätta nästa månad igen! ????
    Japp, det är så man får göra. Glad
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll