• Anonym (O)
    Tue 13 Aug 2019 21:05
    865 visningar
    11 svar
    11
    865

    Tips för att slappna av mer ihop med "ny" sexpartner?

    Hej på er!

    Jag är en kvinna runt 30 år som separerat efter ett långt förhållande. Jag har ganska nyligen träffat en man (inget seriöst men ett trevligt "sällskap") och vi har legat med varandra en hel del under loppet av några månader. Sexet är absolut bra men jag känner att jag inte kan slappna av helt och hållet på så vis att jag känner mig alldeles för medveten om min egen kropp. När jag egentligen borde njuta för fullt så upptas ändå en del av min hjärna av egentligen helt onödiga tankar kring "undrar vad han tycker om mina bröst/min rumpa/mage i den här ställningen" osv. Mannen i fråga verkar ha en skönt avslappnad inställning till sex och sin egen kropp och har aldrig sagt något negativt om hur jag ser ut eller om vårt sex men ändå tycker jag att jag "står och stampar" i tankarna om hur jag ser ut vilket hindrar mig från att njuta till fullo och slappna av helt och hållet. Antagligen har detta mycket att göra med att det var längesen jag var med en annan man än mitt ex (som jag kände mig totalt avslappnad med). Ni (kvinnor som män) som har liknande erfarenhet - vilket väl borde vara ganska många (eller?) - vilka är era bästa tips för att slappna av mer kring sin egen kropp och våga "ge sig hän" i samband med sex tillsammans med en "ny" person? Tänker att jag vill ta tjuren vid hornen redan nu då risken kanske finns att jag annars "fastnar" i tänket :)

  • Svar på tråden Tips för att slappna av mer ihop med "ny" sexpartner?
  • Wed 14 Aug 2019 11:24
    #1

    Ett enkelt tips.

    Du ägnar dina tankar åt hans kropp och han tänker på din kropp.

    Du ska inte tänka mer än, satan vilken pudding jag fått i säng, nu ska det bli en åktur han aldrig glömmer. Tänk inte på annat än det.

  • Anonym (Lö)
    Wed 14 Aug 2019 11:31
    #2

    Könner igen det!

    Var ihop med samma man i 15år och var totalt avslappnad. Sen skildes vi och jag skulle ha sex med en man som jag visste avgudade mig, men jag var så osäker att orgasmerna uteblev eller tog evigheter att få. Allt distraherade mig. Men efter hand så släppte det faktiskt. Jag började lyssna på hans signaler, hans språk i sms, hans åtrå i blicken och hans heta kroppsspråk i sängen och såklart det han sa, och så småningom blev allt så rätt!

  • Anonym (A)
    Wed 14 Aug 2019 12:56
    #3
    Giftskåneman skrev 2019-08-14 11:24:59 följande:
    Ett enkelt tips.
    Du ägnar dina tankar åt hans kropp och han tänker på din kropp.
    Du ska inte tänka mer än, satan vilken pudding jag fått i säng, nu ska det bli en åktur han aldrig glömmer. Tänk inte på annat än det.
    +1
  • Wed 14 Aug 2019 13:02
    #4
    Anonym (A) skrev 2019-08-14 12:56:38 följande:

    +1


    Ursäkta, vad menas med +1?

    Sett många svara så
  • Anonym (O) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 18:08
    #5
    Giftskåneman skrev 2019-08-14 11:24:59 följande:

    Ett enkelt tips.

    Du ägnar dina tankar åt hans kropp och han tänker på din kropp.

    Du ska inte tänka mer än, satan vilken pudding jag fått i säng, nu ska det bli en åktur han aldrig glömmer. Tänk inte på annat än det.


    Bra tips att skifta fokus från min till hans kropp - tack! :) Det dumma med min hjärna är att risken väl finns att jag kommer att tänka på att han tänker på min kropp fast får försöka intala mig att han inte skulle ha sex med mig om han inte tyckte att jag var hyfsat sexig!
  • Anonym (O) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 18:15
    #6
    Anonym (Lö) skrev 2019-08-14 11:31:08 följande:

    Könner igen det!

    Var ihop med samma man i 15år och var totalt avslappnad. Sen skildes vi och jag skulle ha sex med en man som jag visste avgudade mig, men jag var så osäker att orgasmerna uteblev eller tog evigheter att få. Allt distraherade mig. Men efter hand så släppte det faktiskt. Jag började lyssna på hans signaler, hans språk i sms, hans åtrå i blicken och hans heta kroppsspråk i sängen och såklart det han sa, och så småningom blev allt så rätt!


    De första gångerna med denna man blev det ingen orgasm men så har det varit tidigare för mig (d.v.s även innan jag träffade mitt ex); har svårt att slappna av såpass mycket de första gångerna så då uteblir den och jag fokuserar istället på att ha "kul" utan att jaga orgasmen :) Nu kommer jag oftast vid varje samlag med mannen i fråga men det sker först efter att jag har brottats med de där tankarna om min egen kropp. Längtar efter att ligga utan att de tankarna finns med över huvud taget men som du skriver handlar det väl mycket om att fokusera på tecknen som han sänder som säger att han vill ha mig så som jag ser ut :) Tack för tipset :)
  • Wed 14 Aug 2019 18:19
    #7
    Anonym (O) skrev 2019-08-14 18:08:03 följande:

    Bra tips att skifta fokus från min till hans kropp - tack! :) Det dumma med min hjärna är att risken väl finns att jag kommer att tänka på att han tänker på min kropp fast får försöka intala mig att han inte skulle ha sex med mig om han inte tyckte att jag var hyfsat sexig!


    Han tänder så klart på dig, han träffar ju dig.
  • Anonym (Camil­la)
    Fri 16 Aug 2019 16:32
    #8
    Giftskåneman skrev 2019-08-14 13:02:01 följande:

    Ursäkta, vad menas med +1?

    Sett många svara så


    Man håller med. Gillar det du skriver. Vet inte men det kan också ha att göra med att i mobilversionen kan du inte gilla inlägget så tumme upp kommer där.
  • Anonym (Njuta­)
    Fri 23 Aug 2019 17:32
    #9

    Har liknande problem vet hur jag ska bete mig. Tycker det är skönt men fick min första orgasm för 10 år sedan. Kan inte smeka mig till orgasm. Vet inte riktigt vad jag gillar. Använder en vibrator för att det ska gå. Har träffat en fantastisk man. Precis som anonym (ö) så har han alla de delarna. Han gör mig kåt och vi har testat lite olika saker att leka med. Som jag sa till honom att så fort de där grejerna kommer fram som jag vet ger mig så otroligt mycket njutning och längtar efter så känns det som att jag är till besvär och det tar tid att komma och då blir det bara värre. Vet att man kanske inte ska fokusera på orgasmen men den är ju ändå pricken över i liksom. Tror att alla andra tjejer kommer svinenkelt. Svårt att fråga bästa kompisen..

  • Anonym (hihi)
    Fri 23 Aug 2019 17:37
    #10
    Giftskåneman skrev 2019-08-14 11:24:59 följande:

    Ett enkelt tips.

    Du ägnar dina tankar åt hans kropp och han tänker på din kropp.

    Du ska inte tänka mer än, satan vilken pudding jag fått i säng, nu ska det bli en åktur han aldrig glömmer. Tänk inte på annat än det.


    Bästa tipset, ever!
  • Fri 23 Aug 2019 18:38
    #11
    Giftskåneman skrev 2019-08-14 13:02:01 följande:

    Ursäkta, vad menas med +1?

    Sett många svara så


    Att man instämmer.
Svar på tråden Tips för att slappna av mer ihop med "ny" sexpartner?