• Anonym (TS)
    Wed 14 Aug 2019 00:18
    923 visningar
    4 svar
    4
    923

    Kombinerade p-piller och flytningar

    Hej!

    Jag äter p pillret Diane och har gjort i många år. Gjorde uppehåll sommaren 2015 men fick då acne på ryggen så jag började igen. Är 35 år gammal.

    Nu till sak: Jag har en hel del flytningar och använder trosor av bra material och soverntan trosor, duschar varje dag och tvättar med intimolja.

    Jag vet att man ej har ägglossning vid p piller, len påverkas flytningar av p-piller?

    Nu efter att jag haft ? mens? så är det slemmiga flytningar som är lite lite vita. Vet att detta kommer låta äckligt, men varje morgon måste jag typ ? gräva ut kladd? i underlivet när jag duschar så det inte skall bli blött och obehagligt i trosan efter en stund. Har inte svamp.

    Någon mer som har endel flytningar? Inte kul att gå omkring och låna sig våt av flytningar i trosan.

    Tycker det är genant och besvärande.

  • Svar på tråden Kombinerade p-piller och flytningar
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 00:19
    #1

    Ursäkta stavningen i föregående inlägg

  • Anonym (J)
    Wed 14 Aug 2019 00:56
    #2
    Anonym (TS) skrev 2019-08-14 00:18:00 följande:

    Hej!

    Jag äter p pillret Diane och har gjort i många år. Gjorde uppehåll sommaren 2015 men fick då acne på ryggen så jag började igen. Är 35 år gammal.

    Nu till sak: Jag har en hel del flytningar och använder trosor av bra material och soverntan trosor, duschar varje dag och tvättar med intimolja.

    Jag vet att man ej har ägglossning vid p piller, len påverkas flytningar av p-piller?

    Nu efter att jag haft ? mens? så är det slemmiga flytningar som är lite lite vita. Vet att detta kommer låta äckligt, men varje morgon måste jag typ ? gräva ut kladd? i underlivet när jag duschar så det inte skall bli blött och obehagligt i trosan efter en stund. Har inte svamp.

    Någon mer som har endel flytningar? Inte kul att gå omkring och låna sig våt av flytningar i trosan.

    Tycker det är genant och besvärande.


    alltså har typ samma problem, kan det handla om att jag äter ihop katerna och ej har haft mens på 2 år? 

    vet inte, men jag har iallafall som tjocka keso flytningar som aaldrig försvinner och ibland som dig.

    kanske rubbningar i underlivet? vet inte heller vad mitt beror på för jag lurar ju mig själv att jag är gravid varje månad typ när jag skjuter upp 
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 07:35
    #3

    Skönt att man inte är ensam i detta. Jag vet faktiskt inte. Jag vet att flytningarna varierar beroende på bart man är i menscykeln men eftersom vi äter p piller och dessa förhindrar ägglossning så borde det ju inte vara så?

    Jah brukar skjuta upp mensen/ bortfallsblödningen vid tex semester, eller liknande.

    Det känns liksom ofräscht att vara kladdig i trosorna och trosskydd är inte min grej. Jag använder inte starka tvålar utan håller ju mig till intimprodukter som är oparfymerade och låter underlivet andas genom att byta om till mysbyxor när kommer hem från jobb.

    Kliar det på dig?

  • Anonym (J)
    Wed 14 Aug 2019 17:04
    #4

    [quote=79830086][quote-nick]Anonym (TS) skrev 2019-08-14 07:35:25 följande:[/quote-nick]Skönt att man inte är ensam i detta. Jag vet faktiskt inte. Jag vet att flytningarna varierar beroende på bart man är i menscykeln men eftersom vi äter p piller och dessa förhindrar ägglossning så borde det ju inte vara så?

    Jah brukar skjuta upp mensen/ bortfallsblödningen vid tex semester, eller liknande.

    Det känns liksom ofräscht att vara kladdig i trosorna och trosskydd är inte min grej. Jag använder inte starka tvålar utan håller ju mig till intimprodukter som är oparfymerade och låter underlivet andas genom att byta om till mysbyxor när kommer hem från jobb.

    Kliar det på dig?[

    Du har inte svamp då? Mina flytningar är mer mjölkiga liksom och tar upp hela trosan typ

Svar på tråden Kombinerade p-piller och flytningar