• Wed 14 Aug 2019 09:23
    487 visningar
    11 svar
    11
    487

    Namnet Laika

    Vad tycker ni om det? Det är ju visserligen namnet på en hundras och den första hunden i rymden hette ju Laika , men jag tycker det är fint. Eller blir det direkt att man tänker på när man like:ar nåt (svengelska) typ på sociala medier?

    Jag väntar en dotter och sitter och tittar lite på namn så ploppade Laika upp i mitt huvud.

  • Svar på tråden Namnet Laika
  • Wed 14 Aug 2019 09:24
    #1

    Tänk om hon inte lajkar sitt namn? Ska ni byta då?

  • Wed 14 Aug 2019 09:31
    #2
    +1

    Jag tänker bara på hunden Laika som ryssarna skickade ut i rymden. Men det kanske är ett vanligt ryskt namn? 

  • Wed 14 Aug 2019 09:33
    #3

    Alltså det kom bara upp i mitt huvud nyss somsagt så inget jag tänkt på innan, ville bara se om det bara var i mitt huvud det lät bra eller om andra också tyckte det .

  • Wed 14 Aug 2019 09:35
    #4
    +1

    Tycker inte det låter fint, åtminstone inte på en människa. Jag tänker bara på den stackars hunden.

  • Wed 14 Aug 2019 09:41
    #5
    +1
    Blomkvast skrev 2019-08-14 09:33:53 följande:

    Alltså det kom bara upp i mitt huvud nyss somsagt så inget jag tänkt på innan, ville bara se om det bara var i mitt huvud det lät bra eller om andra också tyckte det .


    Låt det stanna där, som en dålig tanke.
  • Fillib­om
    Wed 14 Aug 2019 09:49
    #6

    Jag tänker direkt på hunden som skickats upp i rymden för att dö av svält och törst. Väldigt negativa tankar alltså. Men jag säger som i alla namntrådar, ett namn blir alltid fint när ett litet barn får det och man förknippar det med barnet, men om jag träffade på personen i något annat sammanhang utan att känna personen närmare, skulle jag alltså tänka på den stackars svältande hunden.

  • Sommma­rsol
    Wed 14 Aug 2019 12:37
    #7

    Fint men det får mig att tänka på hunden.

  • Wed 14 Aug 2019 17:19
    #8

    Namnet låter väl rätt trevligt i sig men jag associerar bara till den där rymd hunden och dessutom till att lajka. Verkar va så för många i tråden.

  • Wed 14 Aug 2019 17:19
    #9

    Ji, jag tänker på hunden, men i Facebook-eran är det nog många som kommer att skämta kring att lajka. Namnet kommer troligen också att behöva bokstaveras ofta. Nä, för krångligt för min smak.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Wed 14 Aug 2019 18:12
    #10

    Ja nu efter ett par timmar att ha smakat på namnet så tänker jag mest hundnamn eller Facebook lajka. Synd för det låter ganska fint , får väl döpa en ev framtida hund till det istället :) . Tack för allas inputs!

  • Sat 17 Aug 2019 00:15
    #11

    Namnet i sig är fint, men jag tänker instinktivt på första hunden i rymden när jag hör det.
    Men vem vet, hon kanske kommer gilla astronomi och fysik och då är det ett perfekt namn.

Svar på tråden Namnet Laika