• Wed 14 Aug 2019 15:09
    573 visningar
    6 svar
    6
    573

    Gel-naglar för lycklig amatör

    Tösabitens skrev 2019-08-14 10:11:08 följande:

    Hej,

    Sedan ett par år tillbaka gör jag mina egna gel-naglar hemma. Känner dock att det finns några saker jag undrar över som jag hoppas någon kan svara på. 

    Finns det någon kurs att gå för att bli bättre på att göra gel-naglar, där jag inte blir diplomerad. Sitter redan med en högskoleutbildning så hade inte tänkt att jobba med naglar och då är diplomutbildningarna lite väl mycket känns det som. 

    Letar efter en bra elektrisk fil. Behöver absolut inte vara proffskvalitet, men hellre något som håller lite längre en billig skit. Några tips?

    Några gel-märken som ni kan rekommendera? Har än så länge provat NeoNails, Jolfina och LNC (tror de heter så). Är ju lite lurigt då jag inte kan köpa lacken i Sverige utan diplom, men inte heller vill köpa vad som på eBay där man inte har en aning om kvalitet! 

    Och ja, jag vet att det finns risker med att göra sina egna gelnaglar utan utbildning, men jag gör enbart på mig själv och är så noggrann jag kan :) 


    jag gillar nail career education. även om hon mest gör akrylnaglar händer det mer och mer att hon kör gel numer. hon hade ett test på e filar i lite olika prisklasser för ett tag sen

    ">



    Duckan skrev 2019-08-14 11:12:18 följande:

    Nyfiken på vad du behöver en elektrisk fil till när du gör gellack? Jag putsar till ev skavanker med vanlig fil.
    Jag tyckte att lacken från Depend var bra så det var snopet när de drogs in. 
    Har inte provat annat märke ännu men är sugen. Var köper du dina lack?


    Det är skillnad på gel-naglar som ts pratar om och gellack. 
    Gel naglar bygger du på själva nageln och kan göra den längre t ex, precis som med akryl. Därför kan man behöva fila till rätt form.
    ">
Svar på tråden Gel-naglar för lycklig amatör