• Anonym (Anonym)

    Sambo vill inte ha sex

    Hej!

    Jag och min sambo har varit tillsammans i över 5 år, i början hade vi sex ganska ofta och han var intresserad och engagerad. Jag var 19 och han var 24. Sen efter ett år minskade gångerna vi låg väldigt mycket. Efter ytterligare ett år så visade han ingen som helst intresse av mig på något sätt. Jag försökte verkligen allt. Och allt för att han skulle vara ?nöjd?.

    Det kom fram en kväll då någon gång när vi var onyktra att han var oskuld innan mig. Och att han därför känner sig ofärdig, att han hade saker att upptäcka, men ville ha kvar vårat förhållande ändå så han tyckte det var jobbigt för honom. Han var inte attraherad av mig längre sa han. Och att ha sex med mig var inte vad han föreställt sig innan vi träffades och han var oskuld.

    Hur de än är, lång historia kort så har vi pratat om vårat sexproblem ofantligt många gånger, han föredrar att titta på porr än att ha sex med mig. Han säger att han inte vet varför han inte vill för han tycker jag är så fin osv men blir inte kåt. de gånger vi bråkar om de så jag får nog och nästan vill lämna honom blir han ledsen sen ligger med mig. Sen dröjer set månader igen tills samma procedur upprepas. Han gör de alltså inte av vilje utan bara för han vill ?leva? med mig. Jag älskar honom väldigt mycket och därför kg fortsätter bara med honom trots att jag tycker sex är väldigt viktigt. Han är en väldigt fin o bra kille utöver och honom jag vill starta familj med, men vad ska jag göra? Känner mig så ful och otillräcklig när jag blir nekad gång på gång. Och vet att han föredrar att titta på en skärm med porr istället. Att tillägga är jag ändå en fin tjej, det är inte helt ovanligt att killar flirtar med mig och visar intresse, både på arbetet och privat. Jag har haft förhållanden och sexrelationer innan min sambo. Han är en fin kille men aldrig haft sex innan mig och har svårt o flirta .

    Vet inte hur länge jag orkar känna mig bortvald, dum och otillräcklig. Omöjligt att prata med honom, får bara ?vet inte? ?jag ska bli bättre? eller så gråter han så jag får skuldkänslor. Hjälp?

  • Svar på tråden Sambo vill inte ha sex
  • Anonym (Förlåt)

    Förlåt, kanske superdum fråga men varför vill du ha sex? Jag hade varit glad om min man inte hade velat ha sex då jag aldrig tyckt sex varit skönt.

  • Xzx
    Anonym (Förlåt) skrev 2019-08-14 18:58:59 följande:

    Förlåt, kanske superdum fråga men varför vill du ha sex? Jag hade varit glad om min man inte hade velat ha sex då jag aldrig tyckt sex varit skönt.


    Förhoppningsvis och antagligen lever inte alla som dig. Är det så svårt att förstå att många njuter av och vill ha sex?

  • Anonym (Ber om ursäkt)
    Anonym (Förlåt) skrev 2019-08-14 18:58:59 följande:

    Förlåt, kanske superdum fråga men varför vill du ha sex? Jag hade varit glad om min man inte hade velat ha sex då jag aldrig tyckt sex varit skönt.


    Då får du prova med nån annan kille som kan tillfredsställa dig fysiskt
  • LuciferIV

    Kan lite förstå din kille, då jag nästan är i samma sits. Hade bara varit med en tjej innan jag träffade min nuvarande fru (hade jättesvårt att träffa tjejer när jag var yngre då jag var extremt försiktigt för att inte råka förnäma någon om jag missbedömt intresset, och då får man inte ligga, om man inte tar för sig), och det var precis när jag fått självförtroende att våga ragga och vara lite mer framåt jag träffade min fru, men fastnade för henne direkt, vilket iof är bra, men saknar ibland att jag inte lyckades leka av mig under några år, och känner då och då en stor sorg över att man missade alla möjligheter under tonåren (speciellt som de fanns, jag tog dem bara inte).

    Skillnaden mot din kille är att jag aldrig försakat sex med min fru, vi har alltid haft ett bra sexliv.

    Men jag tror att han precis som jag saknar att han inte han med lite fler innan ni träffades, och därför fastnat i porren, som ett substitut för det sex han inte lyckades få innan ni träffades.

    Oklart hur ni ska lösa det, men kommunikation är ju en början.

    Om det skulle vara något för dig så är ju antingen öppet förhållande ett alternativ, eller gå på sexklubbar ihop en möjlighet.

    Då får han ju prova att sexa med lite andra, (och du med för den delen), men samtidigt har man ett tryggt förhållande att falla tillbaka på.

    Nu säger jag egentligen emot mig själv lite, då jag brukar säga att swinging kan inte fixa ett dåligt sexliv, bara förbättra ett redan bra, men i ert fall kanske det skulle kunna funka.

    Kanske ett radikalt förslag, men uppenbarligen så funkar det ju för många, bla mig.

  • Anonym (Njuter)
    Xzx skrev 2019-08-14 19:16:33 följande:

    Förhoppningsvis och antagligen lever inte alla som dig. Är det så svårt att förstå att många njuter av och vill ha sex?


    Njuter många tjejer av sex?
  • Anonym (Kvinna 40 plus)
    Anonym (Njuter) skrev 2019-08-16 07:44:12 följande:

    Njuter många tjejer av sex?


    Ja förhoppningsvis
  • Anonym (Njuter)
    Anonym (Kvinna 40 plus) skrev 2019-08-16 07:48:26 följande:

    Ja förhoppningsvis


    Känner du ngt vid sex? Är det skönt? Jag känner knappt nåt
  • Anonym (Kvinna 40 plus)
    Anonym (Njuter) skrev 2019-08-16 07:51:20 följande:

    Känner du ngt vid sex? Är det skönt? Jag känner knappt nåt


    Ja det är klart jag känner något.

    Du får testa själv när du är ensam vad du tycker är skönt och sen visa din partner vad du gillar.

    Det är viktigt att lära känna sin kropp och sina egna behov.
  • DaddyCool69

    Vet du vilken typ av porr han kollar på? Kan vara så att han fått en ny fetisch och om du inte tycker att det är allt för obekvämt så kan ni testa detta. Kan också vara så att han helt enkelt vill ha fler sexpartners innan det är för sent.

    Ni kanske kan ta en paus och hitta tillbaka till varandra när han är "färdig"? Sen får du självklart ha i åtanke att det kan innebära slutet på er relation.

  • 123xyz

    Låter som att han är porrskadad. Och av nedanstående citat kan man tro att han redan innan ni träffades fått vanföreställningar ifrån porren om hur sex ska vara.

    Enda vettiga lösningen är att han slutar helt med porr. Ställ ultimatum om det behövs.


    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-14 18:55:47 följande:

    Och att ha sex med mig var inte vad han föreställt sig innan vi träffades och han var oskuld.


  • Anonym (porrskadad)
    123xyz skrev 2019-08-25 08:26:46 följande:

    Låter som att han är porrskadad. Och av nedanstående citat kan man tro att han redan innan ni träffades fått vanföreställningar ifrån porren om hur sex ska vara.

    Enda vettiga lösningen är att han slutar helt med porr. Ställ ultimatum om det behövs.


    Håller med, låter som om han är porrskadad.
    Det har inget med dig att göra TS. Han måste själv komma till insikt om hur han vill leva, med dig eller med porren.
Svar på tråden Sambo vill inte ha sex