• Mullvaden

    Gravid v8, svimfärdig, kallsvettig, illamående, kraftig smärta i livmodern, MEN ingen blödning

    Som rubriken lyder, det var så min morgon startade. Det gjorde mest ont ut mot den äggstock som jag har en cysta på. Kändes bättre efter kanske 15 minuter, när jag legat ner ett tag. Känner mig fortfarande tagen, lite molvärk i livmodern fortfarande, men inte ont. Har ringt kvinnokliniken och hoppas på att få komma in och kolla upp det.

    Är det någon haft dessa symtom, utan att något varit fel?

  • Svar på tråden Gravid v8, svimfärdig, kallsvettig, illamående, kraftig smärta i livmodern, MEN ingen blödning
  • UndrandeSökare

    Det kan vara växtvärk, eller din cysta som krånglar. Men det våre bra om du fick komma till kvinnokliniken eller en privat gyn för vaginalt ultraljud (vul) för att kolla upp så att graviditeten sitter på rätt ställe i livmodern, att hjärtslag på fostret finns, och att allt ser bra ut.

  • Mullvaden
    UndrandeSökare skrev 2019-08-15 08:14:06 följande:

    Det kan vara växtvärk, eller din cysta som krånglar. Men det våre bra om du fick komma till kvinnokliniken eller en privat gyn för vaginalt ultraljud (vul) för att kolla upp så att graviditeten sitter på rätt ställe i livmodern, att hjärtslag på fostret finns, och att allt ser bra ut.


    Kvinnokliniken ville inte ta in mig, utan jag får gå via MVC för en remiss isf. För jag kommer ju inte kunna släppa detta förrän jag ser hjärtslag... Dom trodde inte det var ett missfall eftersom smärtan avtagit eller att det berodde på cystan...
  • UndrandeSökare
    Mullvaden skrev 2019-08-15 08:27:02 följande:

    Kvinnokliniken ville inte ta in mig, utan jag får gå via MVC för en remiss isf. För jag kommer ju inte kunna släppa detta förrän jag ser hjärtslag... Dom trodde inte det var ett missfall eftersom smärtan avtagit eller att det berodde på cystan...


    Tråkigt att Kvinnokliniken inte ville hjälpa dig.

    Kolla upp cilka privata gynekologer som finns på din ort eller andra orter i närheten och ring och boka en tid för vul hos nån av dem istället.
  • Mullvaden
    UndrandeSökare skrev 2019-08-15 08:47:18 följande:

    Tråkigt att Kvinnokliniken inte ville hjälpa dig.

    Kolla upp cilka privata gynekologer som finns på din ort eller andra orter i närheten och ring och boka en tid för vul hos nån av dem istället.


    Pratade med MVC, dom tyckte avvakta till nästa vecka... Men då lät det iaf som att jag skulle få en tid, om jag inte börjat blöda innan dess. För då vet jag ju vad det är...
  • UndrandeSökare
    Mullvaden skrev 2019-08-15 08:52:22 följande:

    Pratade med MVC, dom tyckte avvakta till nästa vecka... Men då lät det iaf som att jag skulle få en tid, om jag inte börjat blöda innan dess. För då vet jag ju vad det är...


    Förstår att det är jobbigt att vänta en hel cecka till när man är orolig.

    Har du haft missfall tidigare? Hur många isåfall? Om du haft 3 missfall så kan man få göra en Missfallsutredning via Landstinget. Eller har du redan gjort en sådan?
  • Mullvaden
    UndrandeSökare skrev 2019-08-15 09:09:53 följande:

    Förstår att det är jobbigt att vänta en hel cecka till när man är orolig.

    Har du haft missfall tidigare? Hur många isåfall? Om du haft 3 missfall så kan man få göra en Missfallsutredning via Landstinget. Eller har du redan gjort en sådan?


    Jag har haft ett tidigare MA/MF, och det kändes ju exakt som det imorse... Så jag känner mig sjukt orolig över att det är samma visa igen...
  • UndrandeSökare
    Mullvaden skrev 2019-08-15 09:31:30 följande:

    Jag har haft ett tidigare MA/MF, och det kändes ju exakt som det imorse... Så jag känner mig sjukt orolig över att det är samma visa igen...


    Förstår att du är orolig för missfall isåfall.

    I vilken stad bor du? Eller till vilka orter kan du ta dig? Googla på "privat gynekolog plus stadens namn" eller "Gynekolog x-stad eller y-köping" så får du säkert upp några förslag på gynekologer du kan ringa och höra om de kan hjälpa dig med vul. Om du vill alltså.
Svar på tråden Gravid v8, svimfärdig, kallsvettig, illamående, kraftig smärta i livmodern, MEN ingen blödning