• Anonym (Slutet)

    Hur gör ni med era ex när det tagit slut?

    När det tagit slut, bryter ni med personen helt? Blockerar och tar bort överallt osv?

  • Svar på tråden Hur gör ni med era ex när det tagit slut?
  • Dexter dot com

    Det beror ju helt på om man avslutat relationen som vänner eller ej. Har haft fortsatt kontakt med ex pga gemensam hund och bonusbarn och exets familj jag fortsatt haft kontakt med.

  • Fjäril kär

    De jag har barn med har jag ju kontakt med på sociala medier. Men inte i överdrift. Det räcker med EN variant av kontakt.

    I övrigt så har jag kapat all kontakt med de jag dejtat och haft förhållande med.

  • CitronTulo

    Det är ju väldigt olika! Något ex har jag inte velat ha med att göra alls, så han är ju borta på alla vis ur mitt liv! Någon umgås jag fortfarande med och är en av mina bästa vänner! Men de flesta är liksom som vem som helst, i alla fall efter ett tag. Har gärna kvar dem på sociala medier, ser dem som vänner och tycker att det är kul att se lite från deras liv! Men jag har sällan haft några dramatiska avslut på mina förhållanden. Sen är jag helt okej med om något ex tar bort mig, man gör som man vill och vad som känns bäst!

  • Anonym (Love)

    Jag har bara varit tillsammans med fina, trevliga och snälla killar, så jag ser ingen anledning som helst att blocka dem och hålla på. Vi har lite sproadisk kontakt via fb typ, och ses vi på stan så hejar vi och pratar en stund. Helt oklompicerat. 


     

  • Pope Joan II
    Anonym (Love) skrev 2019-08-15 09:24:28 följande:

    Jag har bara varit tillsammans med fina, trevliga och snälla killar, så jag ser ingen anledning som helst att blocka dem och hålla på. Vi har lite sproadisk kontakt via fb typ, och ses vi på stan så hejar vi och pratar en stund. Helt oklompicerat. 


     


    Så har jag det också. Förutom med mina barns pappa, vi är nära vänner och har en betydligt mer omfattande kontakt och en djupare relation. 
  • Anonym (J)

    Jag tog bort mina barns pappa från sociala medier pga blev provocerad och arg då han la upp festbilder hela tiden de få gånger han hade barnen. Han hade dem ungefär två dagar i månaden och de var under 3 år. Jag kunde ju inte göra något åt att han skaffade barnvakt varje gång han skulle ha dem men kände att det var bättre att jag inte såg det eftersom det gjorde att jag gick runt och var upprörd och ledsen (för barnens skull) istället för att ta tag i något vettigt då jag inte hade barnen. Vi har kontakt via sms.

    Jag har inte tagit bort några andra ex. Ser liksom ingen anledning till det. Finns inga känslor kvar och jag har ingenting emot dem. Några har dock tagit bort mig när de skaffat flickvänner. Tror att min man också har sina ex kvar, vilket inte gör mig något eftersom jag inte är orolig över vad de har för relation. Hade nästan känts mer misstänkt om han känt sig tvungen att ta bort dem.

  • BurningDiamond
    Anonym (Slutet) skrev 2019-08-15 08:06:15 följande:

    När det tagit slut, bryter ni med personen helt? Blockerar och tar bort överallt osv?


    Nej.
    Anonym (Love) skrev 2019-08-15 09:24:28 följande:

    Jag har bara varit tillsammans med fina, trevliga och snälla killar, så jag ser ingen anledning som helst att blocka dem och hålla på.


    Precis så. Jag kastar inte bort en vänskap bara för att vi inte kan ha ett kärleksförhållande.

    Av mina 5 närmaste vänner är 4 av dem ex. Vi har känt varandra i 20-30 år nu (en "utstickare" har jag bara känt i 13 år), vi känner varandras respektive och familjer, och det funkar för oss.
  • Mint

    Först hade jag ambitionen att ha kontakt. Skickade mess ibland, roliga bilder osv. Planerade till och med att åka och hälsa på! Stöttade lite eftersom han inte mådde bra.

    Men sen började jag typ drömma mardrömmar om hur illa han betett sig och det gick upp mer och mer vilken osund relation vi hade. Sista gången vi hördes var det först vänskapligt, sedan började han vara riktigt oförskämd (han skulle typ recensera mig och givetvis hade han kommit fram till att jag var jag en totalt hopplös psykopat) och då fick det vara nog. Jag har tagit nog med skit från den människan och ser inte varför jag ska slösa mer energi och välmående på honom. Då blockerade jag honom på alla sociala medier. Strax därefter kom två långa mail där han försökte förklara sig men de struntade jag i att svara på. Tack och lov fick vi inga barn.

    Jag är ju fortfarande vän på t ex Fb med hans syskon och så vidare. Har märkt att de i princip har slutat gilla och kommentera mina inlägg och därför har jag slutat interagera med dem också. Känns lite synd eftersom jag gillade dem men förstår att de väljer sin släktings parti.

  • Anonym (hhhh)
    Anonym (digger) skrev 2019-08-16 23:44:11 följande:

    Gräver ner dom i skogen.


    Du förekom mig, jag tänkte skriva "Gräver ned dem i trädgården."
  • Anonym (digger)
    Anonym (hhhh) skrev 2019-08-16 23:48:42 följande:
    Du förekom mig, jag tänkte skriva "Gräver ned dem i trädgården."
    Egentligen borde man hänga upp dom i träd för att visa alla hur vackra dom var. Men det drar tyvärr till sej rättsliga komplikationer
  • Anonym (Bekant)

    Har bara ett ex så att säga.

    Efter 7 långa år, känns det trist att bryta helt. Jag lämnade honom, och jag bryr mig ju om honom och önskar honom väl, därför känns det bra att kunna följa honom lite på Facebook och glädjas åt att han hittat fru och fått barn.

    När jag bröt upp hade han det väldigt tufft, jag bröt väldigt tvärt, men de få gånger vi pratade efteråt (inom ett år), berättade han hur brusten han var :(

    Så Facebook kontakt där.

    Har en kille jag dejtade när jag var 18 på linkedin. Tog bort från Facebook för länge länge sedan. Men han har bra jobb, så om min profil på linkan flashas lite genom hans kontakt skadar det ju inte.

    Har man haft en längre relation, ser jag inget konstigt i att man har lite koll på varandra. En gång i tiden var man ju likt bästa vänner.

    Kortare förhållanden beror nog på.

  • Anonym (Borta)

    Skjuter dem...Nä men ser till att inte behöva ha nåt med dem att göra.

  • Anonym (Borta)

    Skjuter dem...Nä men ser till att inte behöva ha nåt med dem att göra.

Svar på tråden Hur gör ni med era ex när det tagit slut?