• Tr0ust

    Förhöjd CRP vid graviditet?

    Som min fråga lyder.. Min snabbsänka var på 7 och jag undrar om det kan påverka?

    Jag hittar ingenstans på nätet...

  • Svar på tråden Förhöjd CRP vid graviditet?
  • Ebo88

    Vad var anledningen att du tog snabbsänka ?

    Om du tog det hos läkaren och dom är medvetna om din graviditet så tänker jag att dom borde kontakta dig om det skulle påverka?

    Annars kan du ju alltid ringa vc eller bm och rådfråga :)

  • Tr0ust
    Ebo88 skrev 2019-08-15 09:19:00 följande:

    Vad var anledningen att du tog snabbsänka ?

    Om du tog det hos läkaren och dom är medvetna om din graviditet så tänker jag att dom borde kontakta dig om det skulle påverka?

    Annars kan du ju alltid ringa vc eller bm och rådfråga :)


    Tog massa prover angående min medicinering. Äter antidepressiva och då tog de en massa prover.
  • Ebo88
    Tr0ust skrev 2019-08-15 10:10:23 följande:

    Tog massa prover angående min medicinering. Äter antidepressiva och då tog de en massa prover.


    Okej.

    Men ring och kolla med dom. Inga frågor kring de medicinska är dumma att fråga om. Då släpper det på din oro också :)
  • Tr0ust
    Ebo88 skrev 2019-08-15 10:16:49 följande:

    Okej.

    Men ring och kolla med dom. Inga frågor kring de medicinska är dumma att fråga om. Då släpper det på din oro också :)


    Är så rädd har förhöjda levervärden :(
  • Anna60
    Tr0ust skrev 2019-08-15 08:59:45 följande:
    Som min fråga lyder.. Min snabbsänka var på 7 och jag undrar om det kan påverka?
    Jag hittar ingenstans på nätet...
    Du ska ha under 10. Fullständigt normalt med 7. Varför är du orolig för det resultatet?
  • LaFontaine

    Ja, sänkan kan höjas när man är gravid. Mina blodvärden förändras markant när jag är gravid. Jag tar blodstatus rätt ofta och kan jämföra.

  • Tr0ust
    Elcca skrev 2019-08-15 18:31:55 följande:

    7 är helt normalt! Inget avvikande med den crp:n. :)


    Tack <3
  • Ariellan

    Hej!

    CRP=snabbsänka, alltså inte det man bara kallar sänka för det är ett annat prov. CRP stiger inte vid graviditet, men det gör däremot den vanliga sänkan.

    Ett CRP på 7 är helt normalt, gravid eller inte liksom

Svar på tråden Förhöjd CRP vid graviditet?