• Anonym (Ledsen tjej)

    Sambo pratar sex med ex

    Jag vet att man inte ska snoka men jag har haft en dålig magkänsla och var bara tvungen att kolla när sambons fb sida och chatten med tjejen var öppen på datorn.

    Det är en tjej som han har skrivit med som jag har frågat vem hon är. Han har sagt att hon är en tjej som han har aldrig har träffat för att dom aldrig haft några känslor för varandra utan bara är chatt kompisar.

    Jag har varit helt ok med detta men ändå haft en magkänsla om att det inte stämmer. Och min magkänsla blev besvarad när jag såg vad dem hade skrivit till varandra.

    Dem har visst haft/har känslor för varandra och har haft en sexuell relation innan mig. Igår skrev dem med varandra om deras sexliv som varit och sambon skrev att tjejen visst dög som hon var för honom och att hon aldrig förstod detta. Och att hon hade dumpat min sambo för att hon kände att hon inte dög för honom.

    Jag är så ledsen och arg nu. Min sambo har ljugit för mig, och varför pratar han om ett sexliv som han haft med en tjej förut? Vad har det för betydelse nu när han är i en relation med mig? Det enda sexliv han borde fokusera på nu är det sexliv vi har nu.

    Hur hade ni reagerat och vad tycker ni att jag ska göra?

  • Svar på tråden Sambo pratar sex med ex
  • Anonym (Stark)

    Va starkare än mig och lämna. Kom på min sambo skriva med sitt ex och mellan 8-10 tjejer till som jag vet om. Är säkert fler, jag vet inte varför jag är kvar. Men dom slutar aldrig skriva och flörta med andra.

  • Anonym (Salla)

    Ta upp det med honom. Förklara att du vet han han ljuger.

    Sedan, ta dig en rejäl funderare på om detta är mannen för dig. Att gå omkring med så dålig magkänsla att man måste snoka är inte bra. Dessutom visar ditt snokande att han är oärlig. Kan du verkligen lita på honom i framtiden?

  • Anonym (prata)

    Vi har alla ett förflutet och ibland snackar man om det förflutna MED den man har haft det förflutna med. Även sex. Om du inte velat att din sambo haft ett förflutet borde du flyttat ihop med en 14-åring. Du kan inte vara hela hans värld, och vara solen allt kretsar kring. Alla har ett liv de levt innan, och ibland har man t o m kontakt med det livet, under förutsättning att man inte är high school swetthearts och levt ihop sen dess. 

    Det värsta är att din sambo ljög för dig. Och där måste du nog ställa honom till svars kan jag tycka. Att han pratar sexliv med en annan, hade jag nog inte tagit hårt på - han har ju valt dig och bor ihop med dig. Men lögnen... inte ok. Sätt dig ner och prata med honom och säg vad du tycker. Utan hysteriska utbrott. Bara lugnt och stilla.

    Ta varsina 5-minutersprat, därefter får den andra säga något, och sen åter till dig. Fortsätt så tills ni är klara. Förbjudet att avbryta! Ställ timern på fem minuter varje gång det är den andres tur. Men skriv upp ev frågor du har medan han pratar. Men avbryt inte. Detta är lite terapi, men också en övning att lyssna och tänka till utan att avbryta.

  • Anonym (tänk)

    Släpp ditt ego lite. Konversationen handlar inte om dig, din relation eller något som borde påverka den relationen.

    Från vad du skriver så handlar inte konversationen om vad de vill göra med varandra. Den handlar om att exet får "bekräftelse" från din partner att hon var god nog. Han stöttar henne. En sympatisk sida i en partner i mina ögon.

  • cleoeme

    Nej det är inte okej att ljuga som din sambo har gjort. Han ljuger för att dölja någonting ju. Det är heller inte okej att prata med sitt gamla ragg om deras sexliv. Någonting konstigt är det. Jag hade aldrig accepterat ett sånt beteende. Det är respektlöst.

  • Anonym (Ledsen tjej)

    Tjejen frågade mycket om mig hur jag är osv, och skrev sedan att jag och hon är likadana. Sedan skrev hon att hon lämnade min sambo pga ångest över att hon aldrig kunde ge honom allt han ville ha sexuellt. Var på min sambo skrev att hon dög för honom precis som hon är och att hon inte skulle ha dumpat honom för det.

    Jag tolkar deras konversation som att hon försöker reda ut allt som varit och vinna tillbaka honom, och sedan skriver dem i detaljer om deras sexliv. Jag ser att vissa av er inte tycker att det är en stor grej, men jag kan inte låta bli att tycka det. Det finns inte en chans att jag skulle skriva om en sexuell relation som jag haft med ett ex/gammal flört.

  • Anonym (Fel)

    Jag tror inte det är nått allvarligt. Nu för tiden träffas man via en chatt istället för IRL. Det man pratar om i verkligheten vågar man sväva ut mycket mer via nätet.

    Om de har haft en relation så har de också ett förflutet tillsammans. Det betyder att när de pratar (chattar) så pratar de om saker de upplevt och gjort ihop. Troligtvis som du själv hade gjort om du träffat en gammal kompis.

    Möjligt att han dras till osäkra kvinnor med låg självkänsla så han kan styra relationen och slippa kompromissa. Det är bekvämt för honom. Du kan ge katten på att motbevisa och göra dig till den snyggaste han sett, men är din självkänsla låg så kör han över dig hur lätt som helst. Prova kbt (självkänsla-program) på nätet.

  • fröken88
    Anonym (prata) skrev 2019-08-15 11:53:58 följande:

    Vi har alla ett förflutet och ibland snackar man om det förflutna MED den man har haft det förflutna med. Även sex. Om du inte velat att din sambo haft ett förflutet borde du flyttat ihop med en 14-åring. Du kan inte vara hela hans värld, och vara solen allt kretsar kring. Alla har ett liv de levt innan, och ibland har man t o m kontakt med det livet, under förutsättning att man inte är high school swetthearts och levt ihop sen dess. 

    Det värsta är att din sambo ljög för dig. Och där måste du nog ställa honom till svars kan jag tycka. Att han pratar sexliv med en annan, hade jag nog inte tagit hårt på - han har ju valt dig och bor ihop med dig. Men lögnen... inte ok. Sätt dig ner och prata med honom och säg vad du tycker. Utan hysteriska utbrott. Bara lugnt och stilla.

    Ta varsina 5-minutersprat, därefter får den andra säga något, och sen åter till dig. Fortsätt så tills ni är klara. Förbjudet att avbryta! Ställ timern på fem minuter varje gång det är den andres tur. Men skriv upp ev frågor du har medan han pratar. Men avbryt inte. Detta är lite terapi, men också en övning att lyssna och tänka till utan att avbryta.


    Anonym (tänk) skrev 2019-08-15 11:56:59 följande:

    Släpp ditt ego lite. Konversationen handlar inte om dig, din relation eller något som borde påverka den relationen.

    Från vad du skriver så handlar inte konversationen om vad de vill göra med varandra. Den handlar om att exet får "bekräftelse" från din partner att hon var god nog. Han stöttar henne. En sympatisk sida i en partner i mina ögon.


    Fast nej. Bara nej. Det faktum att han ljuger betyder att han vet att det han gör är fel, om det var rätt - att prata om sex/sitt sexliv med en tjej som man dejtat/strulat med - så skulle han inte ljugit.

    Alla har ett förflutet, ja, men man lever väl i nuet? 

  • Anonym (Fel)

    En sak till...

    Ljuger han verkligen? I den bemärkelsen? Det är inte så att han hittade på en bortförklaring för att han blev påkommen? Nu kan han inte komma i efterhand och säga att han tar tillbaka det han sagt och tjejen egentligen är ett ex som han knullat flera gånger?

    Skulle det få ts att må bra? Tror inye det.

    Däremot en smart man hade antingen fortsatt chatta men smugit med det, eller så hade han insett sitt misstag och avslutat på ett snyggt sätt.

    Kanske kan det oxå vara så att han har behov av att prata mer sex. Gör ni det ts? Han verkar ju lite speciell i sänghalmen med tanke på vad förra tjejen skrev.

    Kan du avslöja att du sett chatten utan att det verkar som att du medvetet har snokat? Nått måste jj göras.

  • fröken88
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2019-08-15 12:08:26 följande:

    Tjejen frågade mycket om mig hur jag är osv, och skrev sedan att jag och hon är likadana. Sedan skrev hon att hon lämnade min sambo pga ångest över att hon aldrig kunde ge honom allt han ville ha sexuellt. Var på min sambo skrev att hon dög för honom precis som hon är och att hon inte skulle ha dumpat honom för det.

    Jag tolkar deras konversation som att hon försöker reda ut allt som varit och vinna tillbaka honom, och sedan skriver dem i detaljer om deras sexliv. Jag ser att vissa av er inte tycker att det är en stor grej, men jag kan inte låta bli att tycka det. Det finns inte en chans att jag skulle skriva om en sexuell relation som jag haft med ett ex/gammal flört.


    Herregud TS! Jag förstår verkligen att du blir ledsen. Ingen av vet med 100 procent säkerhet, men jag skulle också göra den tolkningen. Galet respektlöst att skriva med ett ex om sitt sexliv och att ljuga om det.

    Fundera över vad dutänker och känner. För mig hjälper det att sätta sig ner.och skriva. Sätt dig sedan ner och berätta för sambon -ja du snokade, men din magkänsla stämde ju. Har du någonstans du kan få lugn och ro? Bo hos en kompis några dagar?

    Stor kram!
Svar på tråden Sambo pratar sex med ex