• CrookedTail

    Få tillbaka ögonbrynen?

    På 90-talet var det ju poppis att ha streck till ögonbryn, vilket innebar att jag plockade bort mina buskiga ögonbryn till oigenkännlighet. Min mamma tyckte det var synd och trodde jag skulle ångra mig när jag blev äldre. Hon hade rätt.

    Mina ögonbryn har aldrig kommit tillbaka igen. Jag plockar dom inte ens längre, men de är fortfarande streck. Nu när jag kollar på bilder från innan jag plockade bort dom, så ser jag ju att de var jättefina då! 

    Finns det något sätt att få tillbaka sina ögonbryn när de inte kommer tillbaka självmant längre? Eller är det lika kört som att försöka hindra flintskallighet?

  • Svar på tråden Få tillbaka ögonbrynen?
  • Duckan

    Jag har själv glesa bryn som plockades sönder av en hjälpsam vän (varpå jag fortsatte plockandets ädla konst ett tag till) och det är inte att lätt att få tillbaka brynen som du säger.
    Jag har mer hår idag men partier som är helt utan där jag får fylla i fejkade strån.
    Har inte själv provat, men borde göra det, brynserum. Vet inte vilket som är bäst men ta en googling och slå till. Kan inte bli sämre tillväxt av det i alla fall.

  • Tazzme

    Har aldrig testat, men sett att folk prövat att sätta Rogaine på ögonbrynen. Alltså den där anti-håravfallsprodukten för män som håller på att bli flintiga.


    Trodde först att det var en produkt som bara förhindar håravfall, men den kan tydligen ge en viss återväxt. Så det kan kanske vara värt att googla lite på det och se om det funkar för någon?


    En flaska rogaine tror jag kostar just under 400 kr, så det är ju inte jättedyrt att testa.

  • Otit

    Jag har halva bryn kvar efter min tonårsperiod. Är väl 10-15 år sedan och har fortfarande inte fått tillbaka dem... Kommer att tatuera mina. Göra 3d bryn

    Har testat diverse serum men det har inte fungerat

  • viseversa

    Tyvärr är det ganska kört. Är ju som att vaxa bikinilinjen. Efter ett tag glesas håret ut och kommer inte tillbaka. Man drar ju ur hårrötterna om och om igen och kroppen slutar då producera nya. Och inga hårrötter innebär inget hår.

  • CrookedTail

    Tack för alla tips! Jag kollade också på 3D tatuering/Microblading, men det kostar ju rövmycket! Får fundera lite på om det är värt det.


    April 2017: spontangravid, MA i V.13 | Januari 2019 IVF: 0 ET | April 2019 IVF: 0 ET
Svar på tråden Få tillbaka ögonbrynen?