• Anonym (Louise)

    Nyss plussat - brösten har slutat ömma... HJÄLP!

    Jag plussade för några dagar sedan. Är tidigt i graviditeten men har haft svullna, fylliga, ömma bröst. Men nu idag, mitt på dagen, på slutade dom plötsligt att ömma!!! Känner mig så rädd!

    Någon med erfarenhet?! Är det kört nu?

  • Svar på tråden Nyss plussat - brösten har slutat ömma... HJÄLP!
  • Anonym (Louise)

    Snälla kan någon svara? :(

  • Anonym (Ssk)

    Kan bero på en massa olika saker, hur gammal är du?

    Frisk i övrigt? Har du barn sedan tidogare?

  • Anonym (Louise)
    Anonym (Ssk) skrev 2019-08-15 20:09:31 följande:

    Kan bero på en massa olika saker, hur gammal är du?

    Frisk i övrigt? Har du barn sedan tidogare?


    Åh tack och lov någon som svarar!!!

    Jag är frisk. 28 år. Inga tidigare barn.
  • Anonym (Samma här !)

    Hade sviiiinont i brösten i typ en vecka och sen försvann det huxflux. Inga känningar alls på resten av graviditeten och ut kom en liten kille :)

  • Anonym (Louise)
    Anonym (Samma här !) skrev 2019-08-15 20:25:01 följande:

    Hade sviiiinont i brösten i typ en vecka och sen försvann det huxflux. Inga känningar alls på resten av graviditeten och ut kom en liten kille :)


    Tack för svar och lite positivitet, jag behöver verkligen det ikväll för sitter som på nålar. Men vill samtidigt givetvis att folk som svarar i tråden ska vara ärliga med vad det kan betyda... Jag har haft ont i tuttarna innan plusset, trodde att mensen var på gång, då brukar tuttarna ömma typ i tre dagar. Sedan plussade jag på BIM-ish (vecka 4). Tuttarna gjorde jätteont i två dagar efter plusset och nu idag är det ömma borta :( :( :(
  • Anonym (Preggo)

    Symptom kan komma och gå. Ibland pga missfall och ibland pga att kroppen fungerar så.

    Under mina graviditeter har symptom kommit och gått och jag har blött från plus till ca v.12.

    Trott att det vart kört båda gånger men ack så fel.

    Mina symptom har kommit med besked för att stanna runt v9-10 men innan dess så har det kommit och gått

  • Anonym (Louise)
    Anonym (Preggo) skrev 2019-08-15 20:43:12 följande:

    Symptom kan komma och gå. Ibland pga missfall och ibland pga att kroppen fungerar så.

    Under mina graviditeter har symptom kommit och gått och jag har blött från plus till ca v.12.

    Trott att det vart kört båda gånger men ack så fel.

    Mina symptom har kommit med besked för att stanna runt v9-10 men innan dess så har det kommit och gått


    Om jag hade blött så hade jag nog också tänkt att det var kört, precis som nu med brösten som slutat ömma. Men okej, man kan alltså aldrig riktigt veta? Det är inte typ 80% risk för missfall om brösten slutar ömma tidigt i graviditeten?
  • EnAnonumius
    Anonym (Louise) skrev 2019-08-15 20:29:51 följande:
    Tack för svar och lite positivitet, jag behöver verkligen det ikväll för sitter som på nålar. Men vill samtidigt givetvis att folk som svarar i tråden ska vara ärliga med vad det kan betyda... Jag har haft ont i tuttarna innan plusset, trodde att mensen var på gång, då brukar tuttarna ömma typ i tre dagar. Sedan plussade jag på BIM-ish (vecka 4). Tuttarna gjorde jätteont i två dagar efter plusset och nu idag är det ömma borta :( :( :(
    När jag var gravid så ömmade mina bröst bara i "perioder" under grav. Så det är olika från individ till individ hur det är med ömma bröst..
    Vissa har det hela graviditeten, andra som mig periodvis, få, mycket få, kvinnor har inga ömma bröst.

    Det bästa du kan göra nu, om du skall behålla barnet, är att skriva in dig på MVC.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Louise)
    EnAnonumius skrev 2019-08-15 20:56:25 följande:

    När jag var gravid så ömmade mina bröst bara i "perioder" under grav. Så det är olika från individ till individ hur det är med ömma bröst..

    Vissa har det hela graviditeten, andra som mig periodvis, få, mycket få, kvinnor har inga ömma bröst.

    Det bästa du kan göra nu, om du skall behålla barnet, är att skriva in dig på MVC.


    Okej tack!!! Jag ringer MVC imorgon då!
  • Anonym (Preggo)
    Anonym (Louise) skrev 2019-08-15 20:54:25 följande:

    Om jag hade blött så hade jag nog också tänkt att det var kört, precis som nu med brösten som slutat ömma. Men okej, man kan alltså aldrig riktigt veta? Det är inte typ 80% risk för missfall om brösten slutar ömma tidigt i graviditeten?


    En snabb googling ; 15-20% resulterar i missfall så statistiken säger ju att det föds betydligt fler barn än vad som slutar i missfall.

    Vissa kvinnor upptäcker ju ibland graviditeten väldigt sent pga uteblivna symptom och blödningar så det är ju både normalt och inte normalt med symptom. Som EnAnonumios skriver så är det ju från individ till individ.

    Jag personligen hade räknat med graviditet.
Svar på tråden Nyss plussat - brösten har slutat ömma... HJÄLP!