• orolig92

    Missfall?

    Lite hjälp här! Har i en månads tid har sprängfyllda bröst som gjort ont och haft tydliga blodådror, även en svullen mage, extrem trötthet och strålningar/värme ner i ena låret - misstänkt graviditet så tog ett test som visade negativt. Idag när jag bara stod rakt upp och ner så hugger det till något fruktansvärt i mitt underliv och ändtarm, gör även ont i tjejmagen - går på toa och det hade kommit en del blod, så att det gick genom både trosor och byxor.

    Jag tänkte ringa gyn men vågade fan inte.. har ni varit med om liknande smärta? Var jag precis med om ett missfall trots att testet visade neg? Kan ju bara ha varit att hcg-värdet inte var tillräckligt högt ännu.

  • Svar på tråden Missfall?
  • Anonymsju
    orolig92 skrev 2019-08-15 21:00:27 följande:

    Har haft liknande smärta förut, men visste inte att det kunde blöda om en cysta sprack?


    Nej jag vet inte heller om det blöder, har bara hört att det kan föra otroligt ont när dom spricker.

    Har haft 3 missfall och alla gångerna har jag fått positivt på stickan innan, men det kan såklart vara olika, du kan ju ha fått ett tidigt missfall?

    Ring gyn/kvinnokliniken och berätta, och säg att du är orolig att det kan finnas rester kvar isåfall, om du vill in och bli undersökt får man krydda lite, oftast.
  • orolig92

    Fick missfall för två år sedan och fick kraftiga smärtor i underlivet under samlag och sedan massa blod, så det är inte helt omöjligt med missfall.. Men hoppas det "bara" är en sprucken cysta!

    Ska ringa gyn imorgon, ska ändå boka tid för att fixa ppiller och prata om mina menssmärtor

  • Anonym (Vet inte)
    orolig92 skrev 2019-08-15 21:26:07 följande:

    Fick missfall för två år sedan och fick kraftiga smärtor i underlivet under samlag och sedan massa blod, så det är inte helt omöjligt med missfall.. Men hoppas det "bara" är en sprucken cysta!

    Ska ringa gyn imorgon, ska ändå boka tid för att fixa ppiller och prata om mina menssmärtor


    Om du fick negativt test efter en månad så är det inte ett missfall då hade hcg gett utslag på test, du skriver att du ska prata med gyn om menssmärtor. Det du kände var troligtvis kraftig mensvärk när mensen drog igång.
  • cleoeme

    Det låter inte som ett missfall. Då hade ditt test vart positivt. Förmodligen så var det bara mensen som kom. Ibland gör mensen udda entréer!

  • orolig92
    cleoeme skrev 2019-08-16 08:09:00 följande:

    Det låter inte som ett missfall. Då hade ditt test vart positivt. Förmodligen så var det bara mensen som kom. Ibland gör mensen udda entréer!


    Finns ju dock fall där det tar lång tid innan hcg-nivåerna är tillräckligt höga för att ge utslag! Min mens brukar starta med antingen mensvärk så att jag nästan svimmar, eller lite småont och sedan blöder jag lite under en dag. Knappt att jag behöver skydd på natten eller dagen efter!

    Igår vaknade jag med mensvärk som höll i sig exakt hela dagen, oavsett hur många värktabletter jag tog och jag blödde något fruktansvärt mycket! Kom knappt upp ur sängen pga värken. Trodde det skulle ha försvunnit tills idag, men vaknade upp på samma sätt, jag hade jätteont i magen TILLS jag ställde mig upp och kände något stort komma ur mig. Jag tittade och det var en ganska stor blodklump. Efter den försvann smärtan i magen, brösten och jag blöder nästan inte mer.
Svar på tråden Missfall?