• Anonym (Orolig)

    Mage konstig 5mån efter förlossning?

    Hej. Hoppas på att någon kanske varit med om liknande, jag har noll erfarenhet av detta och har tid hos bm om 2v för preventivmedel så tänkte fråga henne då. Men slänger ut en tråd här och hoppas på svar innan :)

    Jag födde mitt 3dje barn för 5månader sen efter det har min mage varit jätte konstig. Med de andra graviditeterna har jag gått ner det mesta direkt efter och magen har återgått till normal form. Men nu så gör den fortfarande jätte ont och känns väldigt konstig. Det är svårt att förklara. Men ja kan inte ligga på mage utan att det gör väldigt ont. Och när jag ligger på sidan känns det som att något kläms.. Ha bebis på magen e omöjligt då de gör för ont.. Det känns liksom som jag fått en extra mage under revbenen och en bit ner. Ja det kanske låter jätte konstigt men det är väldigt svårt att förklara, hoppas någon förstår vad jag menar :)

  • Svar på tråden Mage konstig 5mån efter förlossning?
  • Canama

    Rektusdiastas låter troligt! Alltså delning av magmusklerna. Då ligger tarmarna ytligare och kan ge upphov till obehag. Ha du träna ihop magmusklerna mellan graviditeterna?

Svar på tråden Mage konstig 5mån efter förlossning?