• Fri 16 Aug 2019 10:22
    761 visningar
    6 svar
    6
    761

    När är bim om jag har oregelbunden mens?

    Hallå alla! Vet att det finns mängder med trådar liknande den här men har sökt så jag håller på att bli tokig???? Om jag har oregelbunden mens,22-31 dagar, när har jag bim? Enligt mensappen så ska jag ha mens på dag 25, men det är bara en gång under det senaste året som jag har fått mens på dag 25?

    Jag har haft ?mensvärk? i 3-4 dagar, varit illamående i lika många och vaknat 4 på morgonen varje natt i lika många dagar. Ingen mens idag på dag 26 och ett neg gravtest????

  • Svar på tråden När är bim om jag har oregelbunden mens?
  • Anonym (N)
    Fri 16 Aug 2019 10:26
    #1

    Senast på dag 31 då!

    Men efter ÄL brukar det vara 14 dagar efter. Vet du när du hade det?

    Men även det är nog lite olika. Så exakt BIM är nog svårt att säga. :)

  • Fri 16 Aug 2019 10:38
    #2

    Har tagit ägglossningstest så jag borde haft ägglossning 6/8, vilket betyder att 14 dagar senare är dag 31 :) Då kanske det var för tidigt att testa nu, eller så är det för tidigt för att få mens :/ Tack för svar!

  • Anonym (E)
    Fri 16 Aug 2019 10:46
    #3

    12-16 dagar efter äl. Du får lista ut hur länge just du had mellan äl och mens. Ta ägglossningstest och tempa några månader så du hittar ditt mönster. 14 dagar efter äl är vanligt att ha bim men det är inte alla som har. De flesta har 12-16 dagar efter (men finns undantag där också givetvis). Det du ska vara uppmärksam på är om du har kortare än 12 dagar mellan äl och bim eller om längden mellan äl och bim konstant varierar. Har du t.ex. 15 dagar mellan ska det vara så varje månad, annars kan det finnas hormonella problem som behöver kollas upp.

  • Fri 16 Aug 2019 12:04
    #4

    Okej! Ja jag har precis börjat med ältester och fick inget utslag förra månaden men fick den här månaden dock mycket senare än ?normalt? så nånting är lite knas men ska fortsätta testa och se om jag kan få nån koll! Tack för svar!

  • Fri 16 Aug 2019 12:31
    #5
    VeriH skrev 2019-08-16 10:22:52 följande:

    Hallå alla! Vet att det finns mängder med trådar liknande den här men har sökt så jag håller på att bli tokig???? Om jag har oregelbunden mens,22-31 dagar, när har jag bim? Enligt mensappen så ska jag ha mens på dag 25, men det är bara en gång under det senaste året som jag har fått mens på dag 25?

    Jag har haft ?mensvärk? i 3-4 dagar, varit illamående i lika många och vaknat 4 på morgonen varje natt i lika många dagar. Ingen mens idag på dag 26 och ett neg gravtest????


    Jag har också oregelbunden mens. Min cykel är i snitt 35 dagar. Min sista mens första dag var den 23/7-2019 enligt min app så skulle jag ha haft ÄL den 13/8-2019, jag hade ÄL 9-10/8 & enligt appen så ska mensen komma den 27/8-2019.

    Om jag nu hade ÄL innan den 13:e och mensen skall komma ca 14 dagar efter borde då mensen komma den 23/8-2019 då?

    Fattar nada ;)
  • Fri 16 Aug 2019 13:09
    #6

    Har man oregelbunden mens så kan ju appen bara ?gissa? på datum. Tiden mellan ägglossning och mens är olika från kvinna till kvinna, men man brukar ha samma antal dagar från månad till månad. Så när du testat ett par månader kommer du få ett hum om det. Då brukar det gå att ändra i inställningarna i appen så att den utgår från t ex 15 dagars lutealfas om nu just du har det.

    Sen är det ju tyvärr också så att ett positivt ÄL-test inte garanterar att ett ägg faktiskt släppt, utan kroppen kan göra ett senare försök. Det är åtminstone vad jag läst här på fl.


    2007, 2010, och 3/6 2019
Svar på tråden När är bim om jag har oregelbunden mens?