• Anonym (Delar)

    Delar ni rakhyvel?

    So rubriken lyder, delar ni rakhyvel, jag och min man delar rakhyvel.
    Jag har inte sett någon vits med en egen då det redan finns en hemma som fungerar bra.
    Diskussionen kom upp med några väninnor och de flesta skulle inte kunna tänka sig att dela rakhyvel då de eller partnern tyckte det skulle vara äckligt, jag förstår inte det äckliga i det.
    Nu undrar jag hur gör ni andra, vad har ni för åsikt.
    Tack för att du delar med dig!

  • Svar på tråden Delar ni rakhyvel?
  • Anonym (Grabben bredvid)

    Jag tycker alla rakhyvlar jag provat har så dålig livslängd att jag gärna har min i fred. Ser ingen anledning till att dela den med någon.

  • Anonym (.)

    Jo det händer att jag tar hennes rakhyvel om min är slut eller liknande.

    Ser inte att det skulle vara äckligt. Jag kan förstå att man vill ha tandborsten ifred, men rakhyveln har jag lite mindre förståelse för.

  • Anonym (kopp)

    jag får dela med henne men hon delar inte med mig 

  • Anonym (Mia)

    Vi delar också rakhyvel.

    Min make rakar gladeligt skägget med samma hyvel som jag rakar pullan med. Inga konstigheter alls.

  • Anders 386

    Nej, vi använder inte samma. Vi handlar våra egna hygienprylar. 
    Använder inte ens samma tvål. Vi är väl helt enkelt lite petiga med vilka produkter vi använder och då blir det automatiskt olika. Vi har t.o.m. våra egna tandkrämer. 

  • Anonym (K)

    Oftast inte , vi har flera , men det är inte hela världen om man tar den andras.

    Tycker inte det är äckligt eller nåt.

  • Anonym (Nix)

    Min sambo lånade mina rakprylar. Hon fick hemska utslag. Hon fick senare veta att hennes väninna hade varit med om samma sak.

    Så ha egna rakprylar!

  • Anonym (Nepp)

    Nej, vi har våra egna saker.

    Familjen skulle inte ens drömma om att använda min borste, handduk, rakhyvel eller vad det nu kan vara. Inte ens min kudde i sängen är allmän och inga av barnens kompisar i sovrummet.

    Det har inget att göra med att det skulle vara äckligt. Vi kramas, pussas och har helt naturligt samliv men mina hygienprodukter vill jag ha i fred.

  • knivskrik

    Nej, det känns som upplagt för irriterad hud. Visst har jag lånat hans någon gång men då tar jag givetvis ett nytt blad, precis som han gör om han lånar min.


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Anonym (Varsina)

    Nej, jag och maken delar ingenting i badrummet. Eller jo- vi använder samma fotkräm och hårgelé båda två. I övrigt inget alls.

  • Fliselisan

    Nope.

    Maken har en till skägget.

    Jag har två, en till benen och en till övrigt.

    Skulle inte vilja dela, då hyveln lätt blir slö. Hygienmässigt spelar det ingen roll.

  • Anonym (Niko)
    knivskrik skrev 2019-08-16 14:27:34 följande:

    Nej, det känns som upplagt för irriterad hud. Visst har jag lånat hans någon gång men då tar jag givetvis ett nytt blad, precis som han gör om han lånar min.


    Vi delar sedan länge och har aldrig eller väldigt sällan irriterad hud. Tror kroppen vänjer sig med slöa verktyg även om vi (jag) byter blad när jag anser att hon måste ha vassa eggar. Ja ni hör! Det är även jag som köper gilettes guldblad.
  • ballerinakakaoreo

    Delar rakhyveln i duschen, sen har han trimmer till skägget och den använder jag inte. Ser inte det som något äckligt, man använder ju lödder/tvål samt gör ju ren den innan och efter varje användning och/eller byter blad.. bakterier och gammal hud/hår finns ju på en rakhyvel man använder åt bara sig själv också som kan bidra till utslag eller liknande så förstår inte riktigt skillnaden. Har aldrig fått utslag eller liknande och vi har delat i över 3 år.

Svar på tråden Delar ni rakhyvel?