• Fri 16 Aug 2019 16:56
    205 visningar
    2 svar
    2
    205

    Sommarförkylning eller vad?

    Varför får man ibland såna dunderförkylningar på sommaren? Jag brukar ha bra immunförsvar, men nu har jag fått något som är super-jobbigt. Som en vanlig förkylning, men allt extra-illa och jag orkar ingenting. Det har gått en vecka och jag tyckte att jag borde kunna göra några saker hemma, gick bara upp och ner för trappan några gång och kände mig snurrig och jätte-hängig. Vad är det för konstiga virus??? 

  • Svar på tråden Sommarförkylning eller vad?
  • Mon 26 Aug 2019 01:19
    #1

    Kanske en blandning av omväxlingar i vädret och turister m.m som kommer hit och släpar med sig massa främmande virus och bakterier? Har själv varit sjuk i 2,5 veckor i någon slags influensa och har äntligen blivit frisk, fler i den lilla staden där jag bor är också sjuka i samma skit

  • Mon 26 Aug 2019 11:10
    #2
    ballerinakakaoreo skrev 2019-08-26 01:19:59 följande:

    Kanske en blandning av omväxlingar i vädret och turister m.m som kommer hit och släpar med sig massa främmande virus och bakterier? Har själv varit sjuk i 2,5 veckor i någon slags influensa och har äntligen blivit frisk, fler i den lilla staden där jag bor är också sjuka i samma skit


    Inte bara turister som kommer hit - jag kom precis hem från en kortresa (inga skillnader i väder dock), tillbringade många timmar på en flygplats med massor av folk. Det är kanske inte så konstigt att man skulle kunna få något främmande virus. Det har du helt rätt i. 
Svar på tråden Sommarförkylning eller vad?