• Anonym (hippi­eutsee­nden)
    Fri 16 Aug 2019 21:07
    1699 visningar
    22 svar
    22
    1699

    Ni män som skaffade långt hår?

    Märkte ni nån ökning av intresse från kvinnor?

    Diskuterade detta med en manlig bekant som klippte av sitt, från att ha haft ett helt fantastiskt vackert svart hårsvall och sån där hipsterknut. Han tyckte skillnaden var väldigt stor och att det var andra typer av kvinnor som gillade honom nu med sitt korta. Han ser väldigt mycket manligare ut nu och äldre faktiskt!

    Jag trånar mest själv efter långhåriga killar och tyckte inte min vän blev alls lika attraktiv i kort. Fattar inte heller hur killar kan raka bort sitt hår om de inte beror på begynnande flint?

  • Svar på tråden Ni män som skaffade långt hår?
  • Anonym (undra­r)
    Fri 16 Aug 2019 21:28
    #1

    Han ser manligare ut i kort hår men ändå är han mindre attraktiv? Jag fattar inte. Är det oattraktivt med manlighet i ditt tycke?

  • Anonym (hippi­eutsee­nden) Trådstartaren
    Fri 16 Aug 2019 22:02
    #2

    Det kan vara snyggt på vissa men föredrar looken som långt hår ger. Det är också manligt på sitt sätt men mer spännande i mina ögon. Tänk 60-tal och kanske lite skägg som Jesus på det:)

  • Anonym (Anita­)
    Sat 17 Aug 2019 09:08
    #3

    Hipsterknut är bara snyggt upp till 30 år på kille sen blir det omodernt och fånigt.

    Vårdat hår ner till max axlarna i kombination med stil som medeltida lajvare eller dylikt är hett långt upp i åldern.

    Över lag är det oerhört få långhåriga män som är attraktiv, oftast blir håret ovårdat och vildvuxen och det ser för taskigt ut. Man blir en övervintrad hippie eller hårdrockare som aldrig blivit vuxen typ vilket inte är särskilt manligt.

  • Anonym (Håret­)
    Sat 17 Aug 2019 09:16
    #4
    Anonym (Anita) skrev 2019-08-17 09:08:15 följande:

    Hipsterknut är bara snyggt upp till 30 år på kille sen blir det omodernt och fånigt.

    Vårdat hår ner till max axlarna i kombination med stil som medeltida lajvare eller dylikt är hett långt upp i åldern.

    Över lag är det oerhört få långhåriga män som är attraktiv, oftast blir håret ovårdat och vildvuxen och det ser för taskigt ut. Man blir en övervintrad hippie eller hårdrockare som aldrig blivit vuxen typ vilket inte är särskilt manligt.


    Min man är mer vuxen än många andra i samma ålder. 2 utbildningar efter gymnasiet (varav en på universitet på 5 år) och jobbar på enormt bra. Aktiv, tränar, och är kärleksfull partner på alla sätt.

    Men, han är en renodlad hårdrockare från insidan ut. Har eget band och släpper skivor utöver allt annat han gör. Tråkig attityd att en långhårig hårdrockare aldrig blir vuxen eller manlig. Konstig att flera kvinnor vänder sig efter honom på stan, han liknar Rollo från vikings (dom första säsongerna).
  • Anonym (Anna)
    Sat 17 Aug 2019 10:20
    #5

    Själv älskar jag när killar har långt hår. Nästan alla jag har varit ihop med har långt hår. En del är hårdrockare och andra har det ändå. Ta bara Klas, som vann Robinson. Oerhört attraktiv kille.

    Jag brukar säga att jag inte har några krav på en kille. Förutom ett. Han ska se ut som Klas :))))

  • Anonym (Usch)
    Sat 17 Aug 2019 10:23
    #6
    -3

    FRUKTANSVÄRT FULT och omanligt med män med långt hår!

  • Anonym (hippi­eutsee­nden) Trådstartaren
    Sat 17 Aug 2019 10:26
    #7
    -3
    Anonym (Håret) skrev 2019-08-17 09:16:11 följande:
    Min man är mer vuxen än många andra i samma ålder. 2 utbildningar efter gymnasiet (varav en på universitet på 5 år) och jobbar på enormt bra. Aktiv, tränar, och är kärleksfull partner på alla sätt.

    Men, han är en renodlad hårdrockare från insidan ut. Har eget band och släpper skivor utöver allt annat han gör. Tråkig attityd att en långhårig hårdrockare aldrig blir vuxen eller manlig. Konstig att flera kvinnor vänder sig efter honom på stan, han liknar Rollo från vikings (dom första säsongerna).
    Smaken är ju så klart olika men på denna sajt har jag noterat att det inte finns mycket utrymme för annat än kärnfamiljer, medelklassvuxna liv, med typiskt vanliga gärna osminkade utseenden på kvinnor och män med lite pappakropp  lite tunnhåriga, banne den som hänger på gymet, eller sprutar in botox i ansiktet, Utseendet är inte något man får lägga vikt vid, det är bara narcissistiskt och barnsligt. Mycket uppläxning!!!!

    De uteblivna svaren i tråden från dessa män jag avser talar ju sitt tydliga språk. De hänger ju INTE här!! De är ju inte vuxna nog.

    Är själv ingen fan av hårdrock men finns många med väldigt vackert hår och fina utseenden. Och Vikings är ju hett;)
  • Anonym (Anna)
    Sat 17 Aug 2019 10:34
    #8
    +2
    Anonym (Håret) skrev 2019-08-17 09:16:11 följande:

    Min man är mer vuxen än många andra i samma ålder. 2 utbildningar efter gymnasiet (varav en på universitet på 5 år) och jobbar på enormt bra. Aktiv, tränar, och är kärleksfull partner på alla sätt.

    Men, han är en renodlad hårdrockare från insidan ut. Har eget band och släpper skivor utöver allt annat han gör. Tråkig attityd att en långhårig hårdrockare aldrig blir vuxen eller manlig. Konstig att flera kvinnor vänder sig efter honom på stan, han liknar Rollo från vikings (dom första säsongerna).


    Lyllo dig som har en alldeles egen hårdrockare :))

    Kan bli lite avundsjuk faktiskt. Jag har lyssnat på hårdrock i många många år och älskar att prata hårdrock med folk som är intresserade av den musiken.
  • Sat 17 Aug 2019 10:37
    #9
    +1
    Anonym (hippieutseenden) skrev 2019-08-16 21:07:08 följande:

    Märkte ni nån ökning av intresse från kvinnor?

    Diskuterade detta med en manlig bekant som klippte av sitt, från att ha haft ett helt fantastiskt vackert svart hårsvall och sån där hipsterknut. Han tyckte skillnaden var väldigt stor och att det var andra typer av kvinnor som gillade honom nu med sitt korta. Han ser väldigt mycket manligare ut nu och äldre faktiskt!

    Jag trånar mest själv efter långhåriga killar och tyckte inte min vän blev alls lika attraktiv i kort. Fattar inte heller hur killar kan raka bort sitt hår om de inte beror på begynnande flint?


    Det är väl ganska enkelt, vissa gillar långt hår, andra kort, vissa skägg, andra slätt.
    Sedan kan man ju förundras i bland över att folk är mer vad, än hur. "Jag gillar män i kostym", och då tycks man svälja nästan vad för kostym som helst. 
    Men förmodligen handlar det mer om identifikationsfaktorer, än något annat.
  • Sat 17 Aug 2019 11:01
    #10

    Det är väl lite som med skägg det där. Skägg är sexigt och hett på rätt person och om det är välvårdat.

    Samma sak med långt hår. Kan vara attraktivt om håret är välskött och karln för övrigt är välvårdad och städad.

    Ett långt hår (stripigt/frizzigt/manbun etc) som inte sett varken kam eller sax sedan 1989 är osexigt oavsett på vem det sitter.

Svar på tråden Ni män som skaffade långt hår?