• Girl97

    Hormonrand gravid?

    Hej! Jag har ännu inte testat om jag är gravid (kanske till och med för tidigt) enligt appen så kan jag vara i v.4 (3+1) om jag e gravid. Slutade med p-piller den 4 augusti och hade kanske ägglossning den 8 aug. Har mens nånstans mellan 25-27 i månaden. Har inga direkta symtom förutom tjocka genomskinliga flytningar utan lukt. Även rätt trött men vet ej om jag inbillar mig det. Symtomen kommer väl inte förränta senare kanske i v.5-6. Såg det här på magen från naveln, har nog inte haft den förut...? Är det en hormonrand eller inbillar jag mig? Får man ens det så tidigt isf?

  • Svar på tråden Hormonrand gravid?
  • Girl97

    Och jag fick inte heller någon bortfallsblödning efter p-piller stopp! Det har jag haft förut när jag glömt piller för länge sen och då kom den efter 3-4 dagar. Men har inte haft någon sådan.

  • Girl97

    Illamående har jag haft sedan jag slutade med pillerna och har det fortfarande nu, kommer då och då under dagen

  • ballerinakakaoreo

    Hej på dig :)

    Jag hade en ?hormonrand? redan innan jag blev gravid och sedan blev den starkare och tydligare ju längre livmodern växte. Innan jag blev gravid var den ungefär halvvägs upp till naveln och när jag var i vecka 14-15 var den precis så långt upp som din hormonrand är på bilderna, och då beräknades även min livmoder vara i ungefär samma höjd. Om du är så tidig i din graviditet ligger fortfarande din livmoder innanför blygdbenet. Om du skulle vara gravid nu så har du haft en väldig tur, då det oftast tar iallafall en månad för hormonerna att gå ur kroppen efter p-pillerstopp och för ägglossningen att komma tillbaka (om man inte slarvat väldigt mycket med sina p-piller). Symptomen du känner kan uppstå pga du precis har slutat med dina p-piller som i sig bidrar med mycket hormoner och när man avslutar hamnar kroppen i en slags obalans ett tag, för vissa blir ägglossningen och mensen drabbad och det kan ta månader innan dessa är tillbaka. Det du kan göra är att vänta och se om din mens kommer runt den 25-27e men oavsett om den kommer eller inte så borde du ta ett test runt den beräknade tiden, för du kan vara gravid trots att du börjar blöda. Önskar dig lycka till, uppdatera gärna!!

Svar på tråden Hormonrand gravid?