• Anonym (Galen)

    Backa o sluta höra av sig till dejt??

    Jag har snackat med en kille under väldigt lång tid. Alltid varit han som visat intresse o dagligen skrivit till mig. Vi har även setts på 3 dejter o alltid han som hört av sig efter dom. Han har egentligen visat väldigt mycket som tydde på att han var intresserad av mig genom att verkligen lägga små saker på minnet som jag talat om o liknande.

    Iaf så föreslog jag en till dejt efter vår tredje dejt varav han inte ville planera in någon ännu då han hade fullt upp framöver tydligen. Jag skrev att jag förstod helt o han fortsatte skriva som vanligt. Jag tycker att det var ett väldigt respektlöst svar av honom o väldigt nonchalant. Självklart går tankarna agg han inte är intresserad av mig samtidigt som jag tänker hur myclet jag kan begära efter 3 små dejter. Jag vet själv att jag kan bli stressad om jag har mycket med tex vänner, familj mm o speciellt om man då ska planera in dejter med någon som bor 15 mil bort, det kräver ju lite mer än att bara spontan bestämma. Men åt andra sidan var det inte alls ett ok svar.

    Iaf så tog jag väldigt mycket avstånd från honom, dvs jag slutade höra av sig till honom helt o lät sllt ligga hos honom. Hur svårt det än varit har jag låtit bli men han har ju inte kunnat låta bli utan varje dag har det kommit meddelande från honom som egebtligen är helt meningslösa men mer bra för att få kontakt med mig. O tro han mycket väl märkt att jag backat då jag brukar skriva till honom.

    Jag är egentligen inte ute efter att få svar som: han är inte intresserad o grejer utan mer vad ni tycker jag ska göra. Är det fel o omoget av mig att backa från honom? Borde jag ha fortsatt skriva till honom så han inte tror jag är en tjurig tjej? Eller gör jag rätt i att backa genom det svaret jag fick av honom o visa att jag inte väntar på honom utan klar mig bra ändå? Hur mycket kan man begära egentligen efter så kort tid?

  • Svar på tråden Backa o sluta höra av sig till dejt??
  • Anonym (Inget)

    I det läget kan du egentligen inte begära någonting skulle jag säga. Har själv varit i en liknande situation och det rann tyvärr ut i sanden pga att han aldrig ville planera in något. Jag gillade honom och hade velat gå vidare, men man orkar inte vänta i all evighet när man inte får något tillbaka.

    Fundera på hur du verkligen känner för honom i nuläget. Tycker du väldigt mycket om honom är det säkert värt att avvakta ett tag till, men jag tycker också att du bör berätta för honom hur du upplever detta. Om det inte finns någon större anledning är det respektlöst att låta dig vänta.

  • Zarch

    Jag vet inte riktigt vad man ska tycka om sånt här. Nu är jag iof kvinna men på den tiden när det begav så hade man ju tyckt att en snubbe som betedde sig lite avigt och truligt efter tredje dejten var lika hett som ett halvtomt kylskåp ungefär.

    Det är svårt att avgöra vad det är som du vill få ut av det här men eftersom du verkar köra ett strategiskt spel för att få karln på kroken så tror jag nog att du får lossa på skärpet lite. Tjura inte så himla mycket utan föreslå att ni ska ses igen, biter han inte på betet så får det väl vara så då. Då har du iallafall gett det ett vettigt försök, dissad kan man bli och det är inte hela världen.

  • Anonym (Galen)
    Anonym (Inget) skrev 2019-08-17 10:18:18 följande:

    I det läget kan du egentligen inte begära någonting skulle jag säga. Har själv varit i en liknande situation och det rann tyvärr ut i sanden pga att han aldrig ville planera in något. Jag gillade honom och hade velat gå vidare, men man orkar inte vänta i all evighet när man inte får något tillbaka.

    Fundera på hur du verkligen känner för honom i nuläget. Tycker du väldigt mycket om honom är det säkert värt att avvakta ett tag till, men jag tycker också att du bör berätta för honom hur du upplever detta. Om det inte finns någon större anledning är det respektlöst att låta dig vänta.


    Det är han som föreslagit våra tidigare dejter. O dessa skedde på semestern så nu sa han att det var mycket med jobb o jag tänker ju att man har helgerna men förstår ju att han inte bara kan släppa vänner o familj då. Han sa att jag skulle ge honom någon vecka. Men borde jag va som vanligt o höra av mig eller backa?
  • Anonym (hjk)

    Istället för att hålla på med någon sorts spel kan du vara rak och fråga om han är intresserad av att fortsätta dejta. 15 mil är dessutom ingenting, det tar normalt mindre än två timmar med bil.

  • Anonym (Galen)
    Anonym (hjk) skrev 2019-08-17 10:34:18 följande:

    Istället för att hålla på med någon sorts spel kan du vara rak och fråga om han är intresserad av att fortsätta dejta. 15 mil är dessutom ingenting, det tar normalt mindre än två timmar med bil.


    Ja men det var precis det ja gjorde. Frågade om han ville fortsätta träffa mig var av hab svarade ja, men att han nästa gång vill hitta på något kul ist för att ses hemma så man kan se mer va man känner. Men att han vill vänta med att planera in något tills han känner sig lugnare.
  • Anonym (Galen)
    Zarch skrev 2019-08-17 10:29:37 följande:

    Jag vet inte riktigt vad man ska tycka om sånt här. Nu är jag iof kvinna men på den tiden när det begav så hade man ju tyckt att en snubbe som betedde sig lite avigt och truligt efter tredje dejten var lika hett som ett halvtomt kylskåp ungefär.

    Det är svårt att avgöra vad det är som du vill få ut av det här men eftersom du verkar köra ett strategiskt spel för att få karln på kroken så tror jag nog att du får lossa på skärpet lite. Tjura inte så himla mycket utan föreslå att ni ska ses igen, biter han inte på betet så får det väl vara så då. Då har du iallafall gett det ett vettigt försök, dissad kan man bli och det är inte hela världen.


    Ja det är väl ett så kallat spel jag vill köra.. som sagt har han visat på alla sätt att han är intresserad tills han ville vänta med att planera in nästa dejt pga stress vilket jag få tolkat som att hab inte är intresserad men kanske överreagerar jag?

    Har jag gjort fel i atg sluta höra av mig? Som sagt har han varje dag hört av sig till mig.
  • Anonym (Inget)
    Anonym (Galen) skrev 2019-08-17 10:30:16 följande:

    Det är han som föreslagit våra tidigare dejter. O dessa skedde på semestern så nu sa han att det var mycket med jobb o jag tänker ju att man har helgerna men förstår ju att han inte bara kan släppa vänner o familj då. Han sa att jag skulle ge honom någon vecka. Men borde jag va som vanligt o höra av mig eller backa?


    Jag skulle nog backa lite. Själv är jag inte den som vill spela något spel och göra det till en katt och råtta lek, men om han känner sig stressad kanske det kan vara värt att inte höras av hela tiden heller. Vänta några dagar iallafall. Sedan kan du skicka iväg ett meddelande och fråga hur han mår.
  • Anonym (Galen)
    smulpaj01 skrev 2019-08-17 10:56:03 följande:

    Vad har ni gjort på dejterna? Har ni varit intima?


    Ja vi har varit intima men även gjort andra saker o umgåtts i över ett dygn så inte bara att ses för o ha sex.. o det var detta han menade att nästa gång vill hab ses utan sex vilket jag ändå tyckte var ett väldigt bra svar? Men att han inte ville planera in nästa dejt ännu utan när stressen lagg sig...
  • Zarch
    Anonym (Galen) skrev 2019-08-17 10:51:16 följande:

    Ja det är väl ett så kallat spel jag vill köra.. som sagt har han visat på alla sätt att han är intresserad tills han ville vänta med att planera in nästa dejt pga stress vilket jag få tolkat som att hab inte är intresserad men kanske överreagerar jag?

    Har jag gjort fel i atg sluta höra av mig? Som sagt har han varje dag hört av sig till mig.


    Om han har uttryckt det som så att han vill vänta med att boka in nästa dejt pga stress så tycker jag att du reagerar väldigt oattraktivt. Tänk dig själv om du hade sagt samma sak till en snubbe du dejtade och hans respons blev att bli sur och konstig, hur hett hade det varit tycker du? Jag hade dragit öronen åt mig faktiskt åt en sådan person för dom som får mig på fall är glada och charmiga människor som inte helt saknar hud.

    Sedan så kan jag inte vara för hård mot dig, man är osäker i början när man inte känner den andra parten så väl så det är naturligt att backa då. Äsch, andas lite med magen och ligg lite lågt. Hans intentioner visar sig med tiden så var bara dig själv....och skippa spelet.
Svar på tråden Backa o sluta höra av sig till dejt??