• Sat 17 Aug 2019 12:36
    816 visningar
    23 svar
    23
    816

    Har jag haft ÄL? Tempkurva FF

    Någon som kan tyda denna och se om jag haft ägglossning?

  • Svar på tråden Har jag haft ÄL? Tempkurva FF
  • Sat 17 Aug 2019 15:00
    #1

    Hej. Det ser ut som du haft en tydlig dip i temp under cd 11 och en ökning igen CD 12 så skulle gissa på att det är då du haft din ÄL. Dock ser vi en dip CD 14? (Kan inte se bilden när jag skriver kommentaren), kan detta vara en avvikande temperatur, hade du sovit annorlunda, druckit alkohol dagen innan eller mått lite dåligt?

  • Sat 17 Aug 2019 15:01
    #2

    Hade du positivt OPK (ÄL test) CD 11 och 12? Då är det mest troligt CD 13 ÄL har skett :)

  • Sat 17 Aug 2019 16:43
    #3

    Jag skulle nog säga dag 14. Bifogar ett exempel på min egen cykel, jag får en dipp följt av en höjning och sedan två låga där ÄL infaller på den sista. Sedan stiger det sussesivt i några dagar. Tempen indikerar alltså tre dagar innan själva ÄL, kanske har du något liknande? Har du fler kurvor och brukar de isf se likadana ut?

  • Sun 18 Aug 2019 07:37
    #4

    Stort tack för era svar. Men då verkar det väl ändå som jag haft ägglossning över huvud taget va?

    Min oro var mest att jag inte haft någon ÄL då det inte blev graviditet och vi hade prickat in rätt bra på dagarna ändå. Nytt försök pågår iaf :D

  • Sun 18 Aug 2019 14:00
    #5

    Ja, det skulle jag absolut säga att du haft. Du ser tydligt skillnad i medeltemperatur på kurvan före och efter.

    Lycka till!


    Bilirubinen skrev 2019-08-18 07:37:02 följande:

    Stort tack för era svar. Men då verkar det väl ändå som jag haft ägglossning över huvud taget va?

    Min oro var mest att jag inte haft någon ÄL då det inte blev graviditet och vi hade prickat in rätt bra på dagarna ändå. Nytt försök pågår iaf :D


  • Mon 19 Aug 2019 09:14
    #6

    Men nu börjar jag bli orolig, inget positivt ÄL test ännu och dag 13 idag och förra månaden positivt redan dag 11-12... ingen temphöjning ännu heller. Kan det skilja flera dagar på ÄL mellan cyklerna?

  • Mon 19 Aug 2019 16:30
    #7

    Ja det kan det absolut göra. Tiden mellan mens och ÄL kan variera men tiden mellan ÄL och mens är oftast konstant. Så då blir hela cykeln förskjuten. Det är heller inte ovanligt att ha nån cykel utan ÄL.


    Bilirubinen skrev 2019-08-19 09:14:01 följande:

    Men nu börjar jag bli orolig, inget positivt ÄL test ännu och dag 13 idag och förra månaden positivt redan dag 11-12... ingen temphöjning ännu heller. Kan det skilja flera dagar på ÄL mellan cyklerna?


  • Tue 20 Aug 2019 13:53
    #8
    Hawk skrev 2019-08-19 16:30:27 följande:

    Ja det kan det absolut göra. Tiden mellan mens och ÄL kan variera men tiden mellan ÄL och mens är oftast konstant. Så då blir hela cykeln förskjuten. Det är heller inte ovanligt att ha nån cykel utan ÄL.


    Tack för ditt svar. Tänkte bara tala om att nu fick jag positivt på eftermiddagen dag 14 :) var rädd att det inte skulle bli någon ÄL när det inte blev lika som förra cykeln. Kanske inte äggen hann mogna tillräckligt då så därför blev det ingen graviditet?! :) håller tummarna nu!
  • Tue 20 Aug 2019 16:57
    #9

    Eller så infaller din ÄL på dag 14 som jag tolkade det i din förra cykel ;) Lägg upp kurvan när den har stigit några dagar, känner mig involverad nu :)


    Bilirubinen skrev 2019-08-20 13:53:06 följande:

    Tack för ditt svar. Tänkte bara tala om att nu fick jag positivt på eftermiddagen dag 14 :) var rädd att det inte skulle bli någon ÄL när det inte blev lika som förra cykeln. Kanske inte äggen hann mogna tillräckligt då så därför blev det ingen graviditet?! :) håller tummarna nu!


  • Wed 21 Aug 2019 13:46
    #10
    Hawk skrev 2019-08-20 16:57:10 följande:

    Eller så infaller din ÄL på dag 14 som jag tolkade det i din förra cykel ;) Lägg upp kurvan när den har stigit några dagar, känner mig involverad nu :)


    Ja absolut det ska jag göra :D kurvan är mer stabil denna månad, dag 15 idag med svagare ÄL test och tempen har inte stigit ännu. Antagligen var ÄL igår/inatt och tempen kanske stiger imorgon eller fredag. Har även tagit bisolvon för att testa denna månad, blev gravid med mitt sista barn för några år sedan efter 1 år och få med första bisolvon försöket :) så ger det ett försök nu med! Hoppas gubben orkar mysa ikväll med bara...
Svar på tråden Har jag haft ÄL? Tempkurva FF