• Anonym (M)

    Hur gjorde ni för att komma över era partners snedsteg?

    Hej,

    Jag har svårt att ens inleda det här, det gör ont att formulera sig om det.

    Min särbo och jag har varit tillsammans i ett år, har barn på varsitt håll och kämpar för att få ihop vår tillvaro. Från min sida finns det djupa känslor för honom då han är fantastisk och jag har fram tills för 2 månader sedan känt att det var ömsesidigt.

    Så till det jobbiga. För 1,5 månad sedan var han på fest. Jag var inte där då jag var hemma med min 5-årige son. Det var en fest som började med brännboll på dagen och följdes med pizza tillsammans allihop efter det och efterföljande fest i värdparets hus med disco på inglasningen.

    Sent på kvällen, när de dansade på inglasningen, började min pojkvän bli mer och mer närstående med en väldigt söt tjej på festen och dansen ledde till att bli intim så de hånglade med varandra. Den ska enligt hans uppgift ha avslutats efter att de kom fram till att det inte var så bra då båda var i ett förhållande. Det blev inget mer med det utan de festade vidare och hon cyklade sedan hem.

    Han berättade för mig dagen efter och jag blev oerhört sårad och ledsen. Vi hade vissa svårigheter vid tidpunkten pga vad jag endast trodde hade att göra med svåra praktiska omständigheter som osynkade barnhelger som vi inte lyckas synka pga hans jobb samt att han ofta är upptagen med barnens föreningsliv och hans exfru har varit väldigt elak med både honom, mig, min son och det drabbar även deras gemensamma barn.

    Jag vet att hans snedsteg inte är lika gravt som många andra varit med om och det är därför jag väljer benämningen "snedsteg" istället för "otrohet". Mitt bekymmer är att den här bilden från inglasningen då han väljer det här med just den här tjejen som är snygg aldrig raderas från min näthinna. Jag känner mig nojig när jag ser kvinnor och tjejer omkring mig som påminner om henne och jag trodde att vi kände ömsesidigt för varandra- att det inte var känslorna för varandra det satt i. Jag hade själv inte varit förmögen att göra mig själv tillgänglig som han gjorde, för det hade varit att göra våld på mig själv. Hade krävts att jag varit väldigt onykter så det hände utanför mina egna viljestyrda handlingar.

    Det går inte att göra ogjort men jag har svårt att hantera det. Är därför jag vänder mig hit och hoppas på goda råd. Vill undanbe elaka kommentarer, då man blir "irriterad" för att jag är "överkänslig". Jag är känslig, ja. Men jag behöver råd, inte bli sågad.

    /M

  • Svar på tråden Hur gjorde ni för att komma över era partners snedsteg?
  • Anonym (M)

    Vill tillägga att han säger sig ha känt ånger dagen efter och fick samma sig för att berätta det. Han säger att det är mig han vill vara med.

    Tror jag har svårast för att hon är så vacker och lätt arrogant också, då hon inte bryr sig om att han är med mig.

  • Anonym (M)

    ... och svårast för att han gjorde de väl han gjorde. Han gjorde sig tillgänglig och dansade med henne och kysste henne sen (han säger att han inte vet vem som tog initiativet, att hon var bara där och då började de samspelet. Allt som allt varade det kanske i 10 min)

  • Anonym (M)

    Jaa... med tiden kan det behöva bli så om jag inte kan komma över det. Men jag vill verkligen försöka reparera först innan det blir lösningen. Tack för att du visar mig sympatier dock

  • smulpaj01

    Nästa gång lyckas han kanske få till det med nån som är villig att gå hela vägen. Nja, detta blir nog svårt tyvärr ts.

    Jag har blivit utsatt för otrohet ett flertal gånger och jag har alltid brutit när det uppdagats.

  • Anonym (M)

    Lite förvirrat med tidsangivelser ser jag, det ska vara 1,5 månader sedan det hände och det är 1,5 månader sedan (Efter händelsen) som jag blev osäker på vårt han stod. Inte 2 månader sedan som också står.

  • Anonym (M)

    Lite förvirrat med tidsangivelser ser jag, det ska vara 1,5 månader sedan det hände och det är 1,5 månader sedan (Efter händelsen) som jag blev osäker på vårt han stod. Inte 2 månader sedan som också står.

  • Fiona M
    Anonym (M) skrev 2019-08-17 16:06:18 följande:

    Vill tillägga att han säger sig ha känt ånger dagen efter och fick samma sig för att berätta det. Han säger att det är mig han vill vara med.

    Tror jag har svårast för att hon är så vacker och lätt arrogant också, då hon inte bryr sig om att han är med mig.


    Varför ska hon bry sig om att han är med dig när HAN inte gör det?
  • Anonym (M)
    smulpaj01 skrev 2019-08-17 17:10:54 följande:

    Nästa gång lyckas han kanske få till det med nån som är villig att gå hela vägen. Nja, detta blir nog svårt tyvärr ts.

    Jag har blivit utsatt för otrohet ett flertal gånger och jag har alltid brutit när det uppdagats.


    Det var (enligt vad jag fått återberättat) snarare han som backade och som först sa att det inte var så bra gjort då han är i ett förhållande. Sedan sa hon sammasak. Han har visat på ånger och alltid svarat på mina frågor, men tycker nu att jag ska sluta älta. Och så är det, om vi ska kunna fortsätta bygga på vårt förhållande, jag har bara så svårt för att fullt ut förlåta honom för den här kvällen. Är därför jag undrar hur andra har gjort. Men det är jättetacksamt att du delger din historia och dina erfarenheter. Kan vara så att det i slutändan inte går att förlåta för mig heller
  • Anonym (nej)
    Nu kanske du har förklaringen till varför exfrun är så 'elak'..

    Din sambo är inte fantastiskt, en fantastisk man hånglar inte med någon annan

    Det du kallar snedsteg är en medveten handling där man väljer att inte bry sig om sin partner, man råkar inte var otrogen vare sig man är full eller nykter(även om många försöker använda det sistnämnda som en ursäkt)

    Jag tror du kommer få svårt att lita på honom, och även om han aldrig skulle vara otrogen igen(vilket du inte har några garantier för då hans karaktär redan visat att han är kapabel till att vara otrogen) så skulle du ändå gå omkring och undra, det skulle fräta på dig, din självkänsla och ert förhållande.

    Personligen hade jag gjort slut, otrohet vad man än kallar det(snedsteg, misstag, sexmissbruk, fyllegrej osv) är en dealbreaker
  • Anonym (M)
    Fiona M skrev 2019-08-17 17:19:46 följande:

    Varför ska hon bry sig om att han är med dig när HAN inte gör det?


    Jo så sant. Man blir bara så uppfuckad och nojig i huvudet när känslor blir så oerhört sårade. Inte alltid lätt att tänka rationellt nu har jag märkt
  • dfsdsfds
    Anonym (M) skrev 2019-08-17 17:24:29 följande:
    Det var (enligt vad jag fått återberättat) snarare han som backade och som först sa att det inte var så bra gjort då han är i ett förhållande. Sedan sa hon sammasak. Han har visat på ånger och alltid svarat på mina frågor, men tycker nu att jag ska sluta älta. Och så är det, om vi ska kunna fortsätta bygga på vårt förhållande, jag har bara så svårt för att fullt ut förlåta honom för den här kvällen. Är därför jag undrar hur andra har gjort. Men det är jättetacksamt att du delger din historia och dina erfarenheter. Kan vara så att det i slutändan inte går att förlåta för mig heller
    det där är klassiskt för män som har varit otrogna, dom fattar inte att den bedragna partern behöver älta, det är priset för otroheten

    men dom försöker göra det till att det är dom det är synd om och att det är du som förstör förhållandet genom ditt tjat och svartsjuka, som dom alltså skapat

    jag får jättestora varningssignaler, hade inte litat på honom ett dugg, och självklart gör han sig till offret och är den som avslutar(efter att han fått hångla och gnida sig lite mot tjejen vill säga) vad säger hon då, håller hon med om att det var han som avslutade? är du säker på det? och vem påbörjade det`? sen oavsett vem som avslutade och påbörjade så höll ju båda på med det et tag, hur länge vet du ju inte, antagligen längre än vad han säger

    sen en sak ts som du kanske inte tänker på...
    varför iallvärlden fortsatte han att festa med henne istället för att åka hem direktt til dig?

    det säger egentligen allt för en ångefull man hade åkt hem direkt, inte stannar man kvar och festar med den man varit otrogen med, det är ju först när han kommer hem som han visar ånger, nej jag köper inte hans förklaringar

  • Anonym (M)
    Anonym (nej) skrev 2019-08-17 17:25:58 följande:

    Nu kanske du har förklaringen till varför exfrun är så 'elak'..

    Din sambo är inte fantastiskt, en fantastisk man hånglar inte med någon annan

    Det du kallar snedsteg är en medveten handling där man väljer att inte bry sig om sin partner, man råkar inte var otrogen vare sig man är full eller nykter(även om många försöker använda det sistnämnda som en ursäkt)

    Jag tror du kommer få svårt att lita på honom, och även om han aldrig skulle vara otrogen igen(vilket du inte har några garantier för då hans karaktär redan visat att han är kapabel till att vara otrogen) så skulle du ändå gå omkring och undra, det skulle fräta på dig, din självkänsla och ert förhållande.

    Personligen hade jag gjort slut, otrohet vad man än kallar det(snedsteg, misstag, sexmissbruk, fyllegrej osv) är en dealbreaker


    Exfrun må ha sina skäl, men hon har ingen anledning att kalla varken mig eller min 5-årige son för öknamn, samt förbjuda sina barn att prata om mig/skälla på dem om de skulle berätta något vi gjort under pappaveckan när jag ingick. I övrigt var det hon som var otrogen mot honom, samt hon som ville skiljas. Varför hon inte accepterar mig är det ingen som fullt ut vet.

    I övrigt tycker jag att du skriver bra saker. Du skriver "hårda fakta" och jag ska ta med mig det.
  • Anonym (M)
    dfsdsfds skrev 2019-08-17 17:32:37 följande:

    det där är klassiskt för män som har varit otrogna, dom fattar inte att den bedragna partern behöver älta, det är priset för otroheten

    men dom försöker göra det till att det är dom det är synd om och att det är du som förstör förhållandet genom ditt tjat och svartsjuka, som dom alltså skapat

    jag får jättestora varningssignaler, hade inte litat på honom ett dugg, och självklart gör han sig till offret och är den som avslutar(efter att han fått hångla och gnida sig lite mot tjejen vill säga) vad säger hon då, håller hon med om att det var han som avslutade? är du säker på det? och vem påbörjade det`? sen oavsett vem som avslutade och påbörjade så höll ju båda på med det et tag, hur länge vet du ju inte, antagligen längre än vad han säger

    sen en sak ts som du kanske inte tänker på...

    varför iallvärlden fortsatte han att festa med henne istället för att åka hem direktt til dig?

    det säger egentligen allt för en ångefull man hade åkt hem direkt, inte stannar man kvar och festar med den man varit otrogen med, det är ju först när han kommer hem som han visar ånger, nej jag köper inte hans förklaringar


    Tack för ditt svar ska ta med mig det du säger. Tack snälla
  • Fiona M
    Anonym (M) skrev 2019-08-17 17:26:35 följande:

    Jo så sant. Man blir bara så uppfuckad och nojig i huvudet när känslor blir så oerhört sårade. Inte alltid lätt att tänka rationellt nu har jag märkt


    Tänk bort henne.

    Det spelar ingen roll vad hon sagt, gjort eller tänkt, utan ditt fokus borde vara på honom.
  • Anonym (nej)
    Anonym (M) skrev 2019-08-17 17:33:17 följande:
    Exfrun må ha sina skäl, men hon har ingen anledning att kalla varken mig eller min 5-årige son för öknamn, samt förbjuda sina barn att prata om mig/skälla på dem om de skulle berätta något vi gjort under pappaveckan när jag ingick. I övrigt var det hon som var otrogen mot honom, samt hon som ville skiljas. Varför hon inte accepterar mig är det ingen som fullt ut vet.

    I övrigt tycker jag att du skriver bra saker. Du skriver "hårda fakta" och jag ska ta med mig det.
    Nej du ska absolut inte acceptera att hon kallar dig eller ditt barn för fula saker

    Men nu undrar jag ännu mer, din man har alltså blivit bedragen och vet hur ont det gör men utsätter sen dig för samma sak?

    Jag måste hålla med om varningsklockor ringer här, samma gäller frågan varför fortsatte han att festa om han nu blev så ångerfull, det normala hade väl varit att åka därifrån.

    Han avbröt dessutom(om det nu var han som gjorde det) när det var andra i närheten, hade han gjort samma sak om dom hade varit ensamma?

    Jag tycker synd om dig ts, och det är DIG det är synd om, det är inte han det är synd som och du ska älta precis hur mycket eller lite du känner att du behöver, om det är mycket så är det ett tecken på att du ska avsluta, samma gäller egentligen att han inte förstår utan tycker de är jobbigt för honom att du ältar, han gör sig själv till offer men det är han som har valt att hångla med en annan kvinna.
    Han vet ju hur det känns om någon är otrogen så det borde ha varit det sista han gjord emot dig

    Han borde dessutom åkt därifrån på en gång, men han valde att stanna, han valde också att hångla med henne hon däremot valde att cykla hem till sin kille, hon gjorde ju lika mycket fel som han men hennes reaktion visar på lite mer trovärdig ånger.


  • Anonym (Alma)

    Dom blev upptäckta? Han väljer därför att berätta för dig innan någon annan därifrån gör det för dig?

    Bara fundera över detta en lång stund. Just think....

    Han är inte ångerfull. Han försöker bara i desperation rädda ansiktet och situationen. Troligen finns det mycket mera i historien som han inte berättar. Historien är alldeles för "perfekt" för att vara sann. Det skaver ordentligt i det perfekt serverade storyn. Nånstans stämmer det inte.

    Att han blivit utsatt för otrohet säger ingenting om hans egen moral i samma situation.. Just saying..

  • Anonym (M)
    Anonym (Alma) skrev 2019-08-17 21:58:00 följande:

    Dom blev upptäckta? Han väljer därför att berätta för dig innan någon annan därifrån gör det för dig?

    Bara fundera över detta en lång stund. Just think....

    Han är inte ångerfull. Han försöker bara i desperation rädda ansiktet och situationen. Troligen finns det mycket mera i historien som han inte berättar. Historien är alldeles för "perfekt" för att vara sann. Det skaver ordentligt i det perfekt serverade storyn. Nånstans stämmer det inte.

    Att han blivit utsatt för otrohet säger ingenting om hans egen moral i samma situation.. Just saying..


    Kändes hårt. Men du har nog rätt????
Svar på tråden Hur gjorde ni för att komma över era partners snedsteg?