• Anonym (Bortglömd)

    Blev inte uppvaktad av jobbet när jag fyllde jämnt.

    Hej alla!

    Behöver perspektiv ifrån er.

    Jag arbetar på en arbetsplats där vi är cirka 30 anställda, vi har nära relationer och flertalet umgås privat, täta AW etc. Vi har en gemensam kassa där vi samlar in pengar flera gånger per år för avtackningar, presenter till nybliven förälder och när man fyller jämnt, ganska stora summor samlas in och rejäla presenter ges.

    I början av min semestern fyllde jag 40, de flesta hade hunnit gå på semester på arbetet.

    När vi nu varit tillbaka på jobbet ett tag har jag fortfarande inte fått någon uppvaktning, jag är helt bortglömd. Jag är inte ute efter någon present egentligen, jag blir istället sårad över att jag "glömts bort". Alla vet att jag fyllt och de flesta gratulerade på sociala medier och har frågat efter semestern hur det nu känns att vara "så gammal", dvs de är fullt medvetna om att jag fyllt!

    Är så besviken och har i rent protest lust att inte betala till nån kassa även om jag givetvis kommer göra det. Hur kommer jag över besvikelsen? Jag kan ju inte fråga "Var f*n är min present?"

  • Svar på tråden Blev inte uppvaktad av jobbet när jag fyllde jämnt.
  • Anonym (samma)

    Samma här. När jag fyllde jämt blev jag bortglömd. Ser nästan löjligt ut när de skickas ut mail om att nu fyller x jämt, ska vi samla ihop till en present, som vi brukar göra när någon fyller jämt? Fast det gäller tydligen inte alla.

    Vet inte heller hur jag ska göra nu. Vara med på gemensam insamling, eller strunta i det....

    Vill inte heller verka sur och grinig, samtidigt kommer jag nog inte kunna låta bli att fälla någon lämplig kommentar om det dyker upp ett passande tillfälle.....

  • Anonym (Bortglömd)
    Akira Öken skrev 2019-08-17 18:19:27 följande:

    Kan det vara så att det planeras en uppvaktning när alla kommit tillbaka från sina semestrar?


    Tänkt samma tanke men alla är redan tillbaka sedan en vecka tillbaka.
  • Anonym (Bortglömd)
    Anonym (samma) skrev 2019-08-17 18:28:12 följande:

    Samma här. När jag fyllde jämt blev jag bortglömd. Ser nästan löjligt ut när de skickas ut mail om att nu fyller x jämt, ska vi samla ihop till en present, som vi brukar göra när någon fyller jämt? Fast det gäller tydligen inte alla.

    Vet inte heller hur jag ska göra nu. Vara med på gemensam insamling, eller strunta i det....

    Vill inte heller verka sur och grinig, samtidigt kommer jag nog inte kunna låta bli att fälla någon lämplig kommentar om det dyker upp ett passande tillfälle.....


    Nej jag känner samma, har egentligen lust att fälla någon syrlig kommentar men samtidigt, vill jag ha en present som de köpt av skuld för att de glömt?
  • sandrabeerg
    Anonym (Bortglömd) skrev 2019-08-17 18:12:39 följande:

    Hej alla!

    Behöver perspektiv ifrån er.

    Jag arbetar på en arbetsplats där vi är cirka 30 anställda, vi har nära relationer och flertalet umgås privat, täta AW etc. Vi har en gemensam kassa där vi samlar in pengar flera gånger per år för avtackningar, presenter till nybliven förälder och när man fyller jämnt, ganska stora summor samlas in och rejäla presenter ges.

    I början av min semestern fyllde jag 40, de flesta hade hunnit gå på semester på arbetet.

    När vi nu varit tillbaka på jobbet ett tag har jag fortfarande inte fått någon uppvaktning, jag är helt bortglömd. Jag är inte ute efter någon present egentligen, jag blir istället sårad över att jag "glömts bort". Alla vet att jag fyllt och de flesta gratulerade på sociala medier och har frågat efter semestern hur det nu känns att vara "så gammal", dvs de är fullt medvetna om att jag fyllt!

    Är så besviken och har i rent protest lust att inte betala till nån kassa även om jag givetvis kommer göra det. Hur kommer jag över besvikelsen? Jag kan ju inte fråga "Var f*n är min present?"


    Det är inte så att det väntas på ett apt eller ett speciellt tillfälle att göra det? Hade det varit på mitt arbete hade vi nog börjat samla in nu och sen uppmärksammat det några veckor längre fram.
  • isolande

    Så är det art fylla år på sommaren... jag har fyllt 30, 40 och gift mig under den tiden jag jobbat. Aldrig blivit uppvaktad av jobbet. Alla andra däremot får fika och presenter och tal och fan och hans faster, haha! Helt sjukt...

  • Anonym (Me 2)

    Jag har också råkat ut för det. Fyllde 40 och bjöd på tårta, och fick några grattis men inte mer. Tänkte att det kanske bara är 50 och 60 som firas, men några månader senare samlades det in till nästa 40?åring. Visserligen annan mellanchef, och min dåvarande chef var usel, men det kändes ändå. Såpass mycket att jag tog upp det när jag sa upp mig för att börja på ett nytt jobb ett par år senare (det var en del i ett mönster, så passade bra som exempel). Är glad att jag gått vidare från det företaget.

  • Akira Öken
    Anonym (Bortglömd) skrev 2019-08-17 18:28:48 följande:

    Tänkt samma tanke men alla är redan tillbaka sedan en vecka tillbaka.


    Ändå ganska kort tid. Jag skulle avvaktat lite innan jag tagit ut något i förskott!
  • BurningDiamond

    Tyvärr så faller bemärkelser som infaller under sommarsemestern oftast mellan stolarna om det inte finns någon "ansvarig" som samlar in och styr upp. Gäller både födelsedagar, bröllop, dop etc.

    Om det inte redan finns kanske ni kan starta en "trivselgrupp" som får formellt ansvar för att ingen glöms bort i framtiden?

  • Anonym (Bortglömd)

    Får tydliggöra!

    Vi har alltså alltid en ganska stor summa pengar insamlat och en ansvarig för denna summa som handlar, vi samlar inte in inför varje enskild händelse utan vi samlar in när kassan är tom.

Svar på tråden Blev inte uppvaktad av jobbet när jag fyllde jämnt.