• Anonym (Omfg)

    Missat min graviditet, big time

    Mått dåligt hela sommaren typ, inte vetat varför.

    Har senaste månaden haft ont i magen på olika sätt och känt obehag. Tokplussade i måndags, ultraljud igår och taadaa v.31+4.

    HUR HUR HUR HUR kan man missa en graviditet?! Jag har varit blödningsfri i något år nu pga cerazette.

    Söker någon som varit/är i liknande situation? Som upptäckt en oönskad graviditet sent? Hur gick det?

  • Svar på tråden Missat min graviditet, big time
  • Anonym (Hur??)

    Hur kan du missa det? Har du inte märkt av viktuppgång? Ont i brösten? Eller nånting som kan ha fått dig att tänka att du kan vara gravid?

  • Anonym (Omfg)
    Anonym (Hur??) skrev 2019-08-17 22:32:03 följande:

    Hur kan du missa det? Har du inte märkt av viktuppgång? Ont i brösten? Eller nånting som kan ha fått dig att tänka att du kan vara gravid?


    Ja, jo.. jag har rannsakat mig själv. Nu vet jag iaf.
  • Anonym (A)
    Anonym (Hur??) skrev 2019-08-17 22:32:03 följande:
    Hur kan du missa det? Har du inte märkt av viktuppgång? Ont i brösten? Eller nånting som kan ha fått dig att tänka att du kan vara gravid?
    Undrar jag med
  • Anonym (Moder jord)

    Har du inte känt det röra på sig i magen?

    Antar du inte varit gravid tidigare. Har du levt stressigt och inte haft tid att känna efter?

  • Anonym (Moder jord)

    Grattis! Hur känns det? Bara börja läsa på hur man tar hand om en bebis :)

  • Anonym (Hur??)

    Men du är över vecka 30. Nu blir ju inte alla speciellt stora men du borde väl ha fått nån gravidmage? Vet du hur de är med bebisen nu när du inte har vetat om att du är gravid?

  • Anonym (28)

    Jag upptäckte min graviditet i v.28 (min hund flippade ut på min pojkvän när vi skojbråkade lite så vi åkte med henne till veterinär, en äldre dam som efter undersökning skojade om att jag nog vara gravid och hunden skyddade mig. Tog ett test som visade positivt och typ en vecka senare gjorde jag ett första besök hos BM. När hon kände på magen tyckte hon att livmodern var stor och ville göra ett ultraljud. Ganska snabbt konstateras att jag är långt gången. Man bedömer att jag är i v.28 ) Helt utan några symtom som jag relaterat till en graviditet. Har normalt ganska oregelbunden mens och sparsamma blödningar, IBS och äter en medicin som ger illamående. Jag gick upp totalt 10 kg under graviditeten och hade ett midjemått på 78 när jag kom in till förlossningen. Så, ja. Det är fullt möjligt att missa en graviditet. Några riktiga fosterrörelser kände jag inte av innan v.34.

  • Anonym (E)

    Grattis får man väl säga. Har du haft ångest över att eftersom du inte vetat om din graviditet levt på som vanligt med att kanske dricka och röka? Mest nyfiken på att höra.

  • Anonym (Kompis)

    Hände en kompis till mig. Ammade yngsta ännu och hade inte fått mensen tillbaka. Upptäckte i v 28 när hon känt rörelser. Hon är också en sån som nästan inte får någon mage så det syntes inte på magen heller.

  • Anonym (Kompis)
    Anonym (28) skrev 2019-08-17 23:33:15 följande:

    Jag upptäckte min graviditet i v.28 (min hund flippade ut på min pojkvän när vi skojbråkade lite så vi åkte med henne till veterinär, en äldre dam som efter undersökning skojade om att jag nog vara gravid och hunden skyddade mig. Tog ett test som visade positivt och typ en vecka senare gjorde jag ett första besök hos BM. När hon kände på magen tyckte hon att livmodern var stor och ville göra ett ultraljud. Ganska snabbt konstateras att jag är långt gången. Man bedömer att jag är i v.28 ) Helt utan några symtom som jag relaterat till en graviditet. Har normalt ganska oregelbunden mens och sparsamma blödningar, IBS och äter en medicin som ger illamående. Jag gick upp totalt 10 kg under graviditeten och hade ett midjemått på 78 när jag kom in till förlossningen. Så, ja. Det är fullt möjligt att missa en graviditet. Några riktiga fosterrörelser kände jag inte av innan v.34.


    Hur gick det då? Frisk fullgången bebis? Gick allt bra efter förlossningen?
Svar på tråden Missat min graviditet, big time