• Anonym (Funderande tjej)

    Han pratar redan om barn och bröllop

    Min kille pratar redan om att han vet att jag är den han vill gifta sig med och skaffa barnen med efter snart 3 månader som vi varit tillsammans. Är det normalt? eller vad man nu ska säga. Vet att jag har bara pratat om att jag vill han och jag ska flytta ihop och hitta ett boende tillsammans.

    Men barn och bröllop var nåt jag inte var beredd att höra att han vill.

    Av tidigare erfarenheter så har det som jag levt med innan alltid velat vänta med allt sånt allt som har med förlovning,barn,bröllop eller så har dom inte velat det alls bara endast barn har vart okej . Så kass jag är då inte van med att höra detta att nån verkligen vill allt och är så säker på det som han är. Dels har jag heller aldrig blivit så älskad osv av nån som jag blir av honom. Hela denna värld är helt ny för mig. Visst jag vill gifta mig och ha barn, men,har inte hunnit funderar på det så snabbt som han.

    Är det så att jag helt plötsligt funnit den rätta men inte förstått det ännu???

  • Svar på tråden Han pratar redan om barn och bröllop
  • Anonym (J)

    Hade nog blivit lite misstänksam och undrat varför han har så bråttom. Tänkt att han kanske är desperat att få bröllop och barn avcheckat på listan och att önskan om detta just nu inte var kopplat till just mig. Eller att han vill ha kontroll och se till att jag är fast med honom så fort som möjligt.

    Men det kan ju såklart också vara så att han bara är löjligt kär och vill ha allt med dig. Hur reagerar han om du säger att du vill ta det sakta? Blir han upprörd så hade jag dragit mig undan.

  • Anonym (C)

    Det är väl så att han känner att HAN har hittat den rätta för honom. Men för den sakens skull är det ju inte säkert att han är den rätta för dig. Du får se tiden an helt enkelt och se hur dina känslor utvecklar sig.

  • Anonym (C)
    Anonym (J) skrev 2019-08-18 09:06:01 följande:
    Hade nog blivit lite misstänksam och undrat varför han har så bråttom. Tänkt att han kanske är desperat att få bröllop och barn avcheckat på listan och att önskan om detta just nu inte var kopplat till just mig. Eller att han vill ha kontroll och se till att jag är fast med honom så fort som möjligt. Men det kan ju såklart också vara så att han bara är löjligt kär och vill ha allt med dig. Hur reagerar han om du säger att du vill ta det sakta? Blir han upprörd så hade jag dragit mig undan.

    Jag uppfattar det inte alls som att han har bråttom. Det finns de som känner att partnern är den rätta redan i tonåren men som ändå väntar tills de är uppåt trettio med giftemål och barn.
  • Anonym (Jag)

    Hur gamla är ni? Jag och min sambo började tidigt prata om framtiden, att gifta sig, få barn. Han var över trettio år och jag började närma mig trettio. Vi ville vara säkra på att vi hade liknande syn på livet så att det inte skulle komma som en otrevlig överraskning senare. Men vi hade också distansförhållande. Kanske var det extra viktigt för oss för att det skulle vara värt det.

  • Anonym (Å)

    Det är fullt möjligt att så tidigt veta att man hittat så pass rätt. Det har jag själv varit med om, och jag kände dessutom långt innan 3 månader tillsammans.

  • Anonym (Funderande tjej)

    Jag är 30 år och han är 29 år och fullt mogna att göra sådant. Men är som sagt inte van vid att nån verkligen intygar att han vill allt detta med mig :)

  • Giftskåneman
    Anonym (N) skrev 2019-08-18 08:59:26 följande:

    Jag hade nog lagt benen på ryggen.


    Bra gjort i så fall, kärlek är hemskt
  • Giftskåneman
    Anonym (N) skrev 2019-08-18 08:59:26 följande:

    Jag hade nog lagt benen på ryggen.


    Bra gjort i så fall, kärlek är hemskt
Svar på tråden Han pratar redan om barn och bröllop