• smölan

    Någon mer som är i början av graviditeten o har problem med hård mage?

    Som rubriken lyder.

    Jag är i vecka 5, går in i vecka 6 på onsdag, o jag har varit så enormt gård i magen i en vecka nu.

    Är i princip förstoppad. Lyckats göra nr 2 typ 2 ggr på en vecka "ordentligt".

    Minns inte att jag var så här förstoppad, om ens hård i magen, under mina tidigare 2 graviditeter. Är 7 år sen jag senast fick barn, så kanske glömt.

    Har ni något tips mot detta?

    Behöver verkligen gå på toa så ofta, men väl där så tar det totalt tvärstopp. Så frustrerande hahha...

  • Svar på tråden Någon mer som är i början av graviditeten o har problem med hård mage?
  • Mawie

    Är i v 6+4 har varit förstoppat i snart 2 veckor,

    Försöker dricka mycket vatten och äta mycket päron. Någon skvätt kaffe med till frukosten. Slarvar jag blir det katastrof.


    Ängeldotter 6/9-18
  • RbEken

    Känner verkligen detsamma är i (v 6)

    Och extremt uppblåst och svullen mage, upplevde inte detta i min förra graviditet!

  • ankan6

    För mig funkar det bäst med 1 kopp kaffe på morgonen och därefter torkad frukt (främst plommon och aprikos) frukost och lunch! Du kan också massera magen och sitta med benen på en pall när du är på toa för att underlätta massagen. Finns ex massa bra yogaställningar som drar igång magen!

  • Heliena

    Huuuh.. Jag vet känslan! Jag var enormt bubblig och trög i magen v.6. Brukade iaf kunna göra nr2 en gång per dag innan jag blev gravid, men nu sker det kanske 2 gånger på en vecka.. Läst att plommon, päron och mycket vatten ska kunna sätta gång magen.

  • smölan
    Heilena skrev 2019-09-08 12:40:53 följande:

    Huuuh.. Jag vet känslan! Jag var enormt bubblig och trög i magen v.6. Brukade iaf kunna göra nr2 en gång per dag innan jag blev gravid, men nu sker det kanske 2 gånger på en vecka.. Läst att plommon, päron och mycket vatten ska kunna sätta gång magen.


    Åh, visst är det frustrerande.. :( Är ännu värre för mig nu, samtidigt som jag har illamående varje dag från morgon till kväll. Men fått postafen nu som hjälper mot det iaf. :D
Svar på tråden Någon mer som är i början av graviditeten o har problem med hård mage?