• viljaa

    Vi runt 25 som längtar efter första barnet!

    Hej !

    Finns det någon mer runt 25 som vill bli gravid med första barnet? Vi är på vårt första seriösa försök som inkluderar tempning, ÄLtest och symptomsanalyserande. Man blir ju galen på en gång alltså:) har BIM 23/8.

  • Svar på tråden Vi runt 25 som längtar efter första barnet!
  • Ellie21

    Hej! Är 24 nu och började försöka få barn nu i april. Håller med man blir smått galen på att försöka tolka och analysera allt ;) Kör också på äl-test, tempning och analyserande av symptom. Har dock oregelbunden mens så det har gjort det mycket frustrerande :/

  • Ellie21

    Hej! Är 24 nu och började försöka få barn nu i april. Håller med man blir smått galen på att försöka tolka och analysera allt ;) Kör också på äl-test, tempning och analyserande av symptom. Har dock oregelbunden mens så det har gjort det mycket frustrerande :/

  • Ellie21

    Hej! Är 24 nu och började försöka få barn nu i april. Håller med man blir smått galen på att försöka tolka och analysera allt ;) Kör också på äl-test, tempning och analyserande av symptom. Har dock oregelbunden mens så det har gjort det mycket frustrerande :/

  • Ellie21
    Ellie21 skrev 2019-08-18 14:00:54 följande:

    Hej! Är 24 nu och började försöka få barn nu i april. Håller med man blir smått galen på att försöka tolka och analysera allt ;) Kör också på äl-test, tempning och analyserande av symptom. Har dock oregelbunden mens så det har gjort det mycket frustrerande :/


    Woops, vet inte varför det blev 3 svar :o
  • viljaa
    Ellie21 skrev 2019-08-18 14:00:54 följande:

    Hej! Är 24 nu och började försöka få barn nu i april. Håller med man blir smått galen på att försöka tolka och analysera allt ;) Kör också på äl-test, tempning och analyserande av symptom. Har dock oregelbunden mens så det har gjort det mycket frustrerande :/


    Spännande! Har du ätit p-piller eller nåt annat hormonbaserat innan ni började försöka så att det kanske beror på det? :) var befinner du dig i cykeln nu tror du?:)
  • Ellie21

    Haft pstav så det kan ju påverka men har alltid vart oregelbunden så det är ju inte så förvånade. Jag tror att jag ska ha ägglossning när som. Fick en positivt äl-sticka igår så nu håller vi tummarna ;) Det är ju bara en så lång väntan mellan äl och beräknad mens :o

  • viljaa
    Ellie21 skrev 2019-08-18 14:34:36 följande:

    Haft pstav så det kan ju påverka men har alltid vart oregelbunden så det är ju inte så förvånade. Jag tror att jag ska ha ägglossning när som. Fick en positivt äl-sticka igår så nu håller vi tummarna ;) Det är ju bara en så lång väntan mellan äl och beräknad mens :o


    Oj vad spännande! Då blir det trevliga dagar här nu då :D vi fick till det alla dagarna mellan mens och ÄL UTOM precis på ÄL dagen. Hoppas att det inte gjorde nåt:) jag väntar BIM 23/8 och min temp fortsätter stiga. Vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om det är ett graviditetstecken. Har även haft massa vita flytningar sen ÄL som jag inte tror att jag brukar ha. Summa summarum, vi får väl se vad som händer i veckan!!
  • Silije

    Hej. Jag är 25 år och jag och min make har försökt i 13 månader med första barnet. Har pcos och äter letrozol tabletter för att få ägglossning sedan 6 månader tillbaka. Än har det inte tagit sig. Har bim om tre dagar men tog ett testa tidigt idag som var negativt men ett äl som var nästan positivt så vet inte om man ska fortsätta hoppas eller satsa på nästa månad.

  • viljaa
    Silije skrev 2019-08-18 15:41:32 följande:

    Hej. Jag är 25 år och jag och min make har försökt i 13 månader med första barnet. Har pcos och äter letrozol tabletter för att få ägglossning sedan 6 månader tillbaka. Än har det inte tagit sig. Har bim om tre dagar men tog ett testa tidigt idag som var negativt men ett äl som var nästan positivt så vet inte om man ska fortsätta hoppas eller satsa på nästa månad.


    Hejsan ! Funkar tabletterna bra?:) jag tycker att du kan fortsätta hoppas till BIM iaf, många plussar ju sent!!
  • Silije

    Jodå. Får ägglossning varje månad men än har inget velat fästa???? Ska försöka hålla hoppet upp????

Svar på tråden Vi runt 25 som längtar efter första barnet!