• Anonym (Mira)

    Hur vet man om man ska ge upp?

    Jag är tillsammans med en kille som jag fått riktigt starka känslor för. Men samtidigt känns det som att saker fattas. Vi träffades i mars belv ihop i juni. Jag är van att spendera flera dagar tillsammans och sova med varann. Vi har bara sovit ihop 3 gånger och då bara när vi festat. Han jobbar natt och är bara ledig mellan lördag och söndag så det hindrar ju mycket. Men hade det varit nån annan kille jag träffat innan så hade han sovit så många nätter med mig som han kunnat. Min nya pratade mycket i början om hur mysigt det skulle vara att sova ihop och vakna bredvid varann men han tog aldrig iniativet till det även när han va långledig som vid påsk.

    När vi ses så är det bara några timmar oftast på kvällen. Sen måste han hem för att sova innan jobbet men även om vi ses på lördag så åker han hem. Han är inneboende hos nån så jag har aldrig varit hos honom eller sett var han bor. Vi ses alltid hos mig.

    Sen har vi kommunikationen. Han pratar bra svenska men förstår ju inte det på djupet så det blir aldrig några diskussioner eller vidare mycket till samtal alls iaf inte sådana jag är van vid att ha. Men ju mer jag lär känna honom desto mer lär blir jag och jag skulle nog kunna säga att jag älskar honom.

    Jag tog upp vid ett tillfälle att jag vill ses oftare nu är det typ 1 gång i veckan. Men han va tveksam till att vi kommer kunna ses oftare nu till hösten när han börjar plugga för allt fokus måste läggas på det plus att jobba så han får pengar. Jag förstår att det är väldigt viktigt för honom och respekterar det. Men samtidigt känns det meningslöst att vara ihop och ses så sällan när vi bor rätt nära.

    Men tanken på att behöva göra slut ger mig lite panik och gör mig ledsen. Ibland känns det som att han håller mig hemlig då jag aldrig träffat hans vänner här i Sverige men jag har facetimat med hans familj och andra vänner som bor i utlandet.

    Igår var han här efter att ha varit i väg i en månad och lämnade present till mig. Men han stannade knappt en timme för sen skulle han vidare och ge två personer några andra saker han lovat att köpa plus lite ärenden så han kan jobba nu inatt. Det känns så konstigt. Borde man inte vilja träffa sin tjej längre än så? Inte ens sex hade vi... Känner mig så ledsen...

  • Svar på tråden Hur vet man om man ska ge upp?
  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Mira) skrev 2019-08-18 13:39:40 följande:

    Igår var han här efter att ha varit i väg i en månad och lämnade present till mig. Men han stannade knappt en timme för sen skulle han vidare och ge två personer några andra saker han lovat att köpa plus lite ärenden så han kan jobba nu inatt. Det känns så konstigt. Borde man inte vilja träffa sin tjej längre än så? Inte ens sex hade vi... Känner mig så ledsen...


    Typiskt. Han ska jobba natt och stressar runt med ärenden, ger dig en present. Men klaga över att du inte fick sex, så typiskt tjejer... "KIllar vill bara en sak"
    Hehe.
  • Anonym (Mira)

    Igår var jag på fest och träffade en kille med. Vi pratade mycket och tillslut va det bara han å jag. Inget hände men man kunde verkligen känna av sexuell spänning mellan oss. Jag vet på sätt och vis mer om denna kille än om min pojkvän. Nu har jag lite dåligt samvete över det även om inget mer hände än en hejdå kram och massa blickar.

    Jag hade tänkt fråga om min kille ville följa med på festen men han verkade så stressad när han va här att jag sket i att fråga.

  • Anonym (Mira)
    Anonym (Hehe) skrev 2019-08-18 13:43:54 följande:

    Typiskt. Han ska jobba natt och stressar runt med ärenden, ger dig en present. Men klaga över att du inte fick sex, så typiskt tjejer... "KIllar vill bara en sak"

    Hehe.


    Blev såklart glad för presenten men kändes mer som att man va något att checka av på en att göra lista. Sex för mig blir som att man reconnectar efter att ha varit ifrån varandra länge.
  • uska81

    Är man inte lycklig i en relation eller inte får det man vill ha så ska man gå vidare. En relation är ju till för att känna sig älskad och nöjd. Vad är annars meningen med relationen? Att må dåligt och vara missnöjd är inget att uppnå.

  • Anonym (Hehe)
    Anonym (Mira) skrev 2019-08-18 13:48:39 följande:

    Igår var jag på fest och träffade en kille med. Vi pratade mycket och tillslut va det bara han å jag. Inget hände men man kunde verkligen känna av sexuell spänning mellan oss. Jag vet på sätt och vis mer om denna kille än om min pojkvän. Nu har jag lite dåligt samvete över det även om inget mer hände än en hejdå kram och massa blickar.

    Jag hade tänkt fråga om min kille ville följa med på festen men han verkade så stressad när han va här att jag sket i att fråga.


    Du vill ju. Kontakta fest-killen.
    Hehe.
  • Anonym (nej)

    Eftersom du håller på med andra killar bör du göra slut.

  • Anonym (Hehe)
    Anonym (nej) skrev 2019-08-18 14:15:15 följande:

    Eftersom du håller på med andra killar bör du göra slut.


    ja, hon blir ju kåt på andra.
    Hehe.
  • Anonym (Mira)
    uska81 skrev 2019-08-18 13:52:16 följande:

    Är man inte lycklig i en relation eller inte får det man vill ha så ska man gå vidare. En relation är ju till för att känna sig älskad och nöjd. Vad är annars meningen med relationen? Att må dåligt och vara missnöjd är inget att uppnå.


    Jag hoppas väl att det ska bli bättre om vi pratar om det. Men samtidigt undrar jag om han kan ge mig det jag vill ja i ett förhållande. Vi jag inte så mycket gemensamt känns det som. När vi ses är det typ bara samma saker vi gör man när vi väl gör något nytt så känns det som att vi kommer varann närmare. Vill inte ge upp men hur mycket ska man jobba gör ett förhållande? Det gör ont att tänka på att göra slut. Han är fantastisk på många sätt men vet inte om han är rätt för mig men han kanske kan bli om vi förstår varann. Så mycket snurrar just nu.

    Gjorde en tabbe förra året med en kille och fortsatte att träffas fast att jag borde ha gjort slut för vi va på olika plan. Det gjorde att jag mådde dåligt hela hösten tills han gjorde slut med mig.
  • Anonym (A)
    uska81 skrev 2019-08-18 13:52:16 följande:
    Är man inte lycklig i en relation eller inte får det man vill ha så ska man gå vidare. En relation är ju till för att känna sig älskad och nöjd. Vad är annars meningen med relationen? Att må dåligt och vara missnöjd är inget att uppnå.
    Håller med
Svar på tråden Hur vet man om man ska ge upp?