• Grynet89

    Kär i en amerikan

    Hej!

    Jag är löjligt kär i en amerikan och vi båda vill ha ett liv tillsammans. Finns det någon här som varit i en liknande sits? I så fall, hur har ni löst det? Har amerikanen fått flytta eller ni? Gifte ni er och i så fall här eller där?

    Hälsningar Grynet

  • Svar på tråden Kär i en amerikan
  • Anonym (morsan)

    Morsan blev löjligt kär i en amerikan över twitter och insta. Han utgav sig inte riktigt för att vara rik och fin men ändå saker som gjorde mig misstänksam så jag luskade lite. Varnade morsan för att han inte var den han utgav sig för men hon lyssnade inte så till slut stod hon där 50+, sagt upp sig från jobbet och lägenheten och alltihop, på flygplatsen i Illinois och inte kom den någon och mötte henne där inte.

    Jag hoppas du har bättre koll på din amerikan.

  • Tow2Mater
    Anonym (morsan) skrev 2019-08-18 21:10:33 följande:

    Morsan blev löjligt kär i en amerikan över twitter och insta. Han utgav sig inte riktigt för att vara rik och fin men ändå saker som gjorde mig misstänksam så jag luskade lite. Varnade morsan för att han inte var den han utgav sig för men hon lyssnade inte så till slut stod hon där 50+, sagt upp sig från jobbet och lägenheten och alltihop, på flygplatsen i Illinois och inte kom den någon och mötte henne där inte.

    Jag hoppas du har bättre koll på din amerikan.


    Bra varning! Att hälsa på innan man hals över huvud upprotar sitt liv för någon är mycket klokt.
  • Grynet89

    Haha men alltså jag har bott där och pluggat, så det är ingen online-historia :). Är dock hemma nu. Du som flyttade - gifte ni er och vilken typ av visum?

  • Tow2Mater
    Grynet89 skrev 2019-08-19 06:59:10 följande:

    Haha men alltså jag har bott där och pluggat, så det är ingen online-historia :). Är dock hemma nu. Du som flyttade - gifte ni er och vilken typ av visum?


    Ja, vi gifte oss i USA. Tror jag hade turistvisum om jag minns rätt (inte ESTA). Finns fiance-visumet kvar är det väl det som ska användas om man planerar giftermål.
Svar på tråden Kär i en amerikan