• Sun 18 Aug 2019 15:58
    529 visningar
    5 svar
    5
    529

    Alla tiger vid diskussioner

    Vad är det för ungdomar som växer upp idag? Har själv haft föreläsningar för yngre personer som inte säger ett enda knyst vid frågor om deras åsikt osv. Va med min son på riskettan häromdagen där ett krav var att alla ska va med och diskutera runt ämnet för att kursen ska bli godkänd. Men utav dessa 20 ungdommar så satt ta mig fan alla och höll käft under frågeställningar blev som att kursledaren pratade rakt ut i tomma intet, ibland kunde jag glida in med en fråga när han frågade ungdommarna något för att det skulle bli lättare för dom att diskutera men nej då dom fortsätte sitta hela kursen igenom med käftarna stängda blev så konstigt så jag är förvånad att kursen är giltig. Fattar inte varför ungdommar idag verkar vara så oerhört ointresserade och tafatta att delta i sådana sammanhang

  • Svar på tråden Alla tiger vid diskussioner
  • Anonym (Q)
    Sun 18 Aug 2019 16:39
    #1

    Men då får väl kursledaren lära dem hur man gör eller underkänna dem. Precis alla kan ju inte ha social fobi eller? Ingår det inte i grundskoleutbildningen att man ska kunna uttrycka sig verbalt och resonera? Kanske intagningspoängen är för låga?

  • Anonym (nn)
    Sun 18 Aug 2019 17:56
    #2

    Då måste läraren tänka ut lösningar för hur man ska få eleverna att delta i samtalet. Det kallas pedagogik

  • Sun 18 Aug 2019 18:06
    #3

    Curlade barn väntar på att mamma skall svara .

  • Sun 18 Aug 2019 18:17
    #4

    Kombinera kursen med en festkväll. Efter en rejäl rotblöta brukar alla ha lättare för att prata med varandra.

  • Sun 18 Aug 2019 20:57
    #5
    +1

    Varför var du som förälder där? 


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
Svar på tråden Alla tiger vid diskussioner