• Anonym (Vemodet 2)

    Hur bär sig folk åt för att träffa någon att bli tillsammans med?

    Vill bara skriva av mig lite (finns säkert hundratals såna här trådar). Jag börjar längta efter att träffa någon, men tycker det är väldigt svårt. Jag vet inte hur jag ska bära mig åt?

    Har haft ett förhållande för många år sedan med en tjej jag träffade av en ren slump på nätet (ICQ som det hette då). Efter vi gjorde slut så har jag aldrig  lyckats träffa någon IRL som lett till ett förhållande.

    Ett problem är att jag själv sällan träffar någon tjej som jag tycker verkar intressant. Men sen så brukar ju tjejer sällan hänga och klänga i mig så att säga, så jag har nog inte någon naturlig attraktionskraft heller, även om jag inte ser ful ut. Ska tillägga att jag är ganska så introvert också, och lite försiktig när det handlar om att just "ragga" på tjejer.

    Dejtingsidor är nästan ännu svårare då tjejer ytterst sällan ens svarar på mejl jag skickat. Det känns lönlöst där, så det kommer jag nog lägga ut sådan.

    Har ni några inspirerande tips?

  • Svar på tråden Hur bär sig folk åt för att träffa någon att bli tillsammans med?
  • Anonym (A)
    Kjell2 skrev 2019-08-18 17:57:51 följande:
    Ut och träffas samt umgås med folk.
    Håller med, ut och umgås
  • Anonym (Vemodet 2)
    Kjell2 skrev 2019-08-18 17:57:51 följande:

    Ut och träffas samt umgås med folk.


    Ut på krogen menar du? Eller var kan man annars träffa folk förutom sitt jobb?
  • Kjell2
    Anonym (Vemodet 2) skrev 2019-08-18 18:09:28 följande:

    Ut på krogen menar du? Eller var kan man annars träffa folk förutom sitt jobb?


    Krogen är ett möjligt ställe. Andra kan vara hos vänner/bekanta, resor, föreningsliv, träning, hobby, aktiviteter, kurser, fester.
  • Anonym (Vemodet 2)
    Kjell2 skrev 2019-08-18 18:16:36 följande:
    Krogen är ett möjligt ställe. Andra kan vara hos vänner/bekanta, resor, föreningsliv, träning, hobby, aktiviteter, kurser, fester.
    Nästan alla mina vänner är singlar och män dock... Fester är det aldrig på tal nu längre. Hobbys och kurser skulle kunna vara ett alternativ.
  • Kjell2
    Anonym (Vemodet 2) skrev 2019-08-18 18:27:13 följande:

    Nästan alla mina vänner är singlar och män dock... Fester är det aldrig på tal nu längre. Hobbys och kurser skulle kunna vara ett alternativ.


    Ordna en fest då. Dra på någon resa eller kurs.
  • Anonym (Vemodet 2)
    Kjell2 skrev 2019-08-18 18:35:00 följande:
    Ordna en fest då. Dra på någon resa eller kurs.
    Ok, men gör alla andra så också som träffar någon och blir ett par? Jag tycker det måste vara sån liten chans att det ska hända. Om jag träffar en tjej som ser bra ut så är det ju ytterligare en väldigt massa saker som ska stämma mellan oss för att vi ska bli tillsammans. Hon måste ju känna samma, och jag måste tycka hon verkar ha värderingar som liknar mina, ha liknande humor och andra personliga egenskaper. Sen så kanske det ändå inte stämmer med kemin och det där mystiska som händer vid förälskelse som sällan går att förklara. Och förutom det så har man ofta konkurrens av andra män som ofta är mer framåt än vad jag är.
  • Fjäril kär
    Anonym (Vemodet 2) skrev 2019-08-18 19:04:00 följande:

    Ok, men gör alla andra så också som träffar någon och blir ett par? Jag tycker det måste vara sån liten chans att det ska hända. Om jag träffar en tjej som ser bra ut så är det ju ytterligare en väldigt massa saker som ska stämma mellan oss för att vi ska bli tillsammans. Hon måste ju känna samma, och jag måste tycka hon verkar ha värderingar som liknar mina, ha liknande humor och andra personliga egenskaper. Sen så kanske det ändå inte stämmer med kemin och det där mystiska som händer vid förälskelse som sällan går att förklara. Och förutom det så har man ofta konkurrens av andra män som ofta är mer framåt än vad jag är.


    Att resa eller gå kurser etc är ju ett sätt att få utökad social kompetens, få hitta intressanta nya hobbys, knyta nya kontakter etc. Det i sig gör att du får bättre självförtroende och bättre utstrålning, du har ett intressant liv att presentera och du blir genast någon att bli intresserad av. Ringar på vattnet vet du. Förstår du?

    Det är inte så att din kurskamrat plötsligt blir en flickvän efter ett första hej. Utan att hon kan bli en möjlighet för dig att träffa någon, tex via fest som du blir bjuden på hos henne, du fastnar för hennes syster eller att ni går på krogen och där hittar du någon.. Osv osv. Nya människor ger dig massor av nya möjligheter till dejter.
  • Kjell2
    Anonym (Vemodet 2) skrev 2019-08-18 19:04:00 följande:

    Ok, men gör alla andra så också som träffar någon och blir ett par? Jag tycker det måste vara sån liten chans att det ska hända. Om jag träffar en tjej som ser bra ut så är det ju ytterligare en väldigt massa saker som ska stämma mellan oss för att vi ska bli tillsammans. Hon måste ju känna samma, och jag måste tycka hon verkar ha värderingar som liknar mina, ha liknande humor och andra personliga egenskaper. Sen så kanske det ändå inte stämmer med kemin och det där mystiska som händer vid förälskelse som sällan går att förklara. Och förutom det så har man ofta konkurrens av andra män som ofta är mer framåt än vad jag är.


    Skit i det då.

    Eller gör något åt ditt liv. Ingen annan kommer höra det.
  • Anonym (Vemodet 2)
    Kjell2 skrev 2019-08-18 19:21:30 följande:
    Skit i det då.

    Eller gör något åt ditt liv. Ingen annan kommer höra det.
    Du misstolkade nog vad jag menade? Jag ville få fram att jag upplever det som svårt då så många saker ska stämma och vill höra hur andra gör och tänker när de blir ihop. Jag berättade bara mina tankar och problem med det. Jag har aldrig sagt att jag vill skita i det, det är ju raka motsatsen till vad jag vill. "Gör nåt åt ditt liv". Jag har ett rätt bra liv förutom att jag inte vet så mycket om hur jag ska bära mig åt för att träffa någon.

    Är det jag som är väldigt mycket mindre bland folk än andra som träffar sin partner? tro. Ja jag måste förståsut mer bland folk, ju mer exponering desto större chanser.
Svar på tråden Hur bär sig folk åt för att träffa någon att bli tillsammans med?