• Anonym (hg)

    Ni som flyttade ut utan att förvarna er partner

    Jag har en fantasi om att packa ihop mina saker när min partner inte är hemma och flytta härifrån. Utan att hen vet om detta i förväg.

    Är det någon här som har gjort så? Vad hände, vad gjorde ni för erfarenheter?

  • Svar på tråden Ni som flyttade ut utan att förvarna er partner
  • Anonym (Fegis)

    Fy fan vad fegt!

    Enda anledningen till det, skulle vara om jag var ihop med en våldsman och inte såg en annan utväg.

    Typ som en dålig skräckfilm.

    Vad har ni för problem?

  • Busfrö

    Anser att det tillvägagångssättet är väldigt omoget och ynkligt. Såvida du inte är i verklig fara och måste fly för att rädda ditt (eller dina eventuella barns) liv har du ett ansvar. Ni är två vuxna människor som tog beslutet att flytta ihop - då förtjänar din partner att få veta varför du vill flytta utan att du bara försvinner utan ett ord.

  • Anonym (Sofie)

    Skulle enbart göra det om min partner var våldsam och jag riskerade att skadas (mer) om jag förvarnade.

    Annars är det bara fegt och väldigt dålig stil mot ditt ex. Orka dra in så mycket drama i ert avslut ifall det inte behövs? Känns som något en 14-åring skulle göra.

  • Anonym (Nä)

    Det är helt rätt om personen man lever med utgör en fara för en själv eller barnen. Annars är det skitelakt.

  • Zwilma

    Jag har gjort det, men det var på grund av misshandel som jag packade ihop och flydde, men jag skulle aldrig göra det i ett vanligt förhållande för det är fegt.

Svar på tråden Ni som flyttade ut utan att förvarna er partner