• Anonym (Ts)

    Hjälp visst är detta äl test positivt? Är det ens möjligt?

    Jag behöver verkligen hjälp utan att bli idiot förklarad.

    Jag och sambon har haft svårt att få barn men har ändå lyckats fått 2st guldkorn på 10 år. Jag har inte velat tagit någon hjälp och inte heller använt mig av äl tester för att slippa stressen. I vilket fall som helst så var jag på undersökning hos Gyn för ca 2 veckor sen där sa man att jag skulle ha ägglossning närmaste dagarna. Men idag har jag haft en grym smärta i magen (aldrig varit me dom liknande) , pratade då med en kompis om detta och hon hade både äl och grav test hemma och fråga om jag inte ville ha, för skoj skull sa jag ja och tog detta äl test nu när jag kom hem. Och jag blev helt paff, visst är det positivt? Kan man ha äl så tätt inpå varandra?

    Jag och sambon hade oskyddat sex igår för jag trodde det var "lungt".

    Kan tillägga att vi precis lagt syskon verkstan på is då vi inte anser att det passar just nu. Och nu sitter jag här med panik. :(

    Självklart vet jag om hur man blir gravid så dessa kommentarer undanbes!!

  • Svar på tråden Hjälp visst är detta äl test positivt? Är det ens möjligt?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Men) skrev 2019-08-18 19:52:46 följande:

    Det står ju graviditetstest? Du är gravid?


    Det gör det ju inte :)
  • syntharen
    Anonym (Men) skrev 2019-08-18 19:52:46 följande:

    Det står ju graviditetstest? Du är gravid?


    Nä det är ett ägglossningstest (det står LH som är hormonet som stegrar strax innan ÄL, på graviditetstest står det HCG). Det är köpt på Graviditetskollen.

    Man kan få positivt ÄL-test innan mens också. Men ibland tillbakabildas äggblåsan så det blir ingen ägglossning just då utan kommer tillbaka senare. Jag antar dom gjorde vul på gyn och såg att det fanns en mogen äggblåsa?
  • Anonym (......)

    Varför inte bara ta clearblue? De är ju skitbra och visar plus eller minus direkt, så vet man!

    Varför allt detta oroande och skrivande här?

  • Anonym (Trickster)

    Jag gissar på att du är gravid :) testa ta gravtest så får du se ;)

  • Anonym (Hmmm)

    Som ovanstående, ÄL kan dra ut på tiden.

    Men LH testen kan ju se ut så där vid grav också. Ta ett hcg-test för säkerhets skull. :)

    Spännande.... :P

Svar på tråden Hjälp visst är detta äl test positivt? Är det ens möjligt?